معماری و عمران

صدا های هولناکی که از عمیق ترین چاه دنیا ضبط شد؛ در اعماق زمین چه خبر است؟

در سال 1965 میلادی و در گرماگرم جنگ سرد میان بلوک های غرب و شرق، اتحاد جماهیر شوروی حفر عمیق ترین چاه دنیا را در شبه جزیره کولا شروع کرد. هدف رسیدن به عمق 15000 متری بود تا آنالیز گردد در این عمق از زمین چه خبر است.

20 تیر 1402

تیم شیفر؛ طنزنویس خبره صنعت بازی (بازی سازان سرشناس)

تیموتی جان شافر (Timothy John Schafer) یک بازی ساز آمریکایی است که به خاطر فعالیت خود در شرکت های LucasArts و Double Fine Productions و آثاری نظیر Psychonauts و سری جزیره میمون ها شناخته می شود.

11 فروردین 1402

سفیر سوئیس با چادر در حرم حضرت معصومه(س)

نادین الیویری لوزانو سفیر سوییس در ایران، با سفر به قم در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها حضور یافت و خادمان حرم شخصیت بانوی کرامت و جایگاه ایشان در اسلام را برای سفیر تشریح کردند.

4 اسفند 1401

تسلط بر زمان چیست و چگونه می توان زمان را کارآمد کرد؟

آیا احساس می کنید که برای انجام هیچ کاری زمان کافی ندارید؟ آیا شما واقعاً تسلط بر زمان و کنترلی بر آن ندارید؟ ما کنترلی بر سرعت گذر زمان نداریم. به خصوص با توجه به زمان و انرژی زیادی که برای امور روزمره احتیاج داریم، به راحتی می توانیم احساس غرق شدن کنیم....

20 بهمن 1401

نقد و آنالیز MacBook Pro M1؛ هم تراز با مدل ایر اما بهینه یافته تر

لپتاپ MacBook Pro M1 یکی دیگر از محصولات الکترونیکی شرکت اپل محسوب می گردد که در حال حاضر به علت روی کار آمدن محصولات با معماری پردازنده M2، تب و تاب خریدش اندکی کاهش یافته است. با این اوصاف، این محصول نقاط قوت متعدد و جذابی دارد که در این آنالیز به آن موارد و...

19 بهمن 1401

نوشتن خاتمه نامه در 2 هفته؟

چگونه یک سرانجام نامه می نویسید؟ آیا می توانم یک سرانجام نامه را در دو هفته، یک ماه یا یک روز بنویسم؟ اگر مهلت سرانجام نامه خود را رعایت نکنم چه می گردد؟ با این نکات از متخصصان ما، برنامه ریزی کنید و در هشت مرحله به ضرب الاجل برسید.

23 دی 1401

روستای اشتبین یکی از روستاهای دیدنی آذربایجان شرقی به شمار می رود

جاذبه ها/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، روستای اشتبین یکی از روستاهای دیدنی آذربایجان شرقی به شمار می رود.

12 دی 1401

بهترین هتل های ساحلی دوحه قطر

نزدیک بودن به سواحل بسیار زیبای خلیج فارس به هنگام اقامت در هتل های شهر دوحه (Doha) قطر می تواند مزیت بسیار خوبی برای شما به شمار برود و اوقات بسیار خوشی را برای شما فراهم بیاورد. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین هتل های ساحلی مرکز قطر یعنی شهر...

17 آبان 1401

واگذاری 16 عنوان استاندارد ملی به اداره کل استاندارد چهارمحال و بختیاری

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری گفت: سال جاری تا به امروز 16 عنوان استاندارد ملی به اداره کل استاندارد استان واگذار شده که کوشش ها در راستای افزایش این عناوین است.

17 مهر 1401

برترین جاهای دیدنی پرتغال

پرتغال کشوری کوچک است که در شبه جزیره ایبریا رو به سمت اقیانوس اطلس قرار گرفته است و به لطف خط ساحلی بسیار زیبا و میراث تاریخی و فرهنگی خودش به عنوان یکی از پربازدیدترین کشورهای اروپا شناخته می گردد. مقدار نسبتا کوچک این کشور سبب شده تا به راحتی بتوان...

30 شهریور 1401

خارق العاده ترین شگفتی های طبیعی اروپا ، بخش اول

قاره اروپا دارای شگفتی های طبیعی بسیار خارق و جذابی است. قاره اروپا دارای قله های زیبای برفی، دریاچه های نمک، منظره ها کوهستانی خارق العاده و بسیاری دیگر جاذبه طبیعی است. در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بعضی از خارق العاده ترین شگفتی های طبیعی اروپا...

21 مرداد 1401

دیدنی های ازمیر؛ شهر باغ های زیتون و جنگل های کاج

ازمیر زیبا می تواند با کرانه های ساحلی زیبا، دامنه های سرسبز، چشم اندازهای زیبا، باغ های زیتون، پرتگاه های سنگی، جنگل های کاج و جاذبه های رنگارنگ خود حسابی شما را سرگرم کند.

14 مرداد 1401

کاخ هشت بهشت اصفهان ، تبلور هنر و خلاقیت معماری در نصف دنیا

کاخ هشت بهشت با نقش ونگاری ستودنی و معماری کاریزماتیک، یکی از یادگاری های صفوی است که با همان سبک و سیاق همیشگی این دوره در اصفهان، رخ بهشتی خود را به همگان نمایش می دهد. برای گشت وگذار در این کاخ و باغ سرسبزش با خبرنگاران تا خاتمه این مطلب همراه شوید.

12 مرداد 1401

همه چیز درباره آبشار مونمورانسی کبک

آبشار مونمورانسی بدون شک یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی در شهر کبک است. این آبشار حدود 30 متر از نیاگارا مرتفع تر است و هر سال هزاران جهانگرد را به خود جذب می نماید.

25 تیر 1401

شهر لاهیجان عروس زیبای خزر است

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارش های منتشر شده، شهر لاهیجان عروس زیبای خزر است.

22 تیر 1401

برنامه های روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در کردستان اعلام شد

میراث آریا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، برنامه های روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در کردستان اعلام شد.

12 تیر 1401

ماجرای آسیب تماشا سنگ قبرهای کلیسای گریگوری بوشهر چیست؟

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان #بوشهر گفت: جا به جایی سنگ قبرهای کلیسای #گریگوری بوشهر با کمال دقت انجام شد.

21 خرداد 1401

استفاده از دانش بنیان ها در حوزه عمران و ساختمان اشتغال آفرین است

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت استفاده از شرکت های دانش بنیان در حوزه عمران و صنعت ساختمان جهت اشتغال آفرینی لازم است.

28 اردیبهشت 1401

در سفر نوروزی به چابهار چه کار کنیم؟

اگر در روزهای شروع سال نو قصد ایرانگردی دارید و اگر دوست دارید سفری به ساحل داشته باشید، چابهار می تواند یکی از مقاصد عالی برای سفر شما باشد. از نام این بندر زیبا معلوم است که چقدر برای سفر در بهار گزینه خوب و مناسبی است. به ویژه اگر تا حالا به جنوب شرقی...

21 اردیبهشت 1401

ایراج از مهمترین مراکز گردشگری طبیعت در استان اصفهان است

میراث آریا/ براساس آخرین خبر و گزارشات واصله، ایراج از مهمترین مراکز گردشگری طبیعت در استان اصفهان است.

12 اردیبهشت 1401
تعداد: (62)