ماجرای آسیب تماشا سنگ قبرهای کلیسای گریگوری بوشهر چیست؟

به گزارش وبلاگ نیازمندی، معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان #بوشهر گفت: جا به جایی سنگ قبرهای کلیسای #گریگوری بوشهر با کمال دقت انجام شد.

ماجرای آسیب تماشا سنگ قبرهای کلیسای گریگوری بوشهر چیست؟

به گزارش دنیای سفر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، معاون این اداره کل گفت: جا به جایی سنگ قبرهای کلیسای گریگوری بوشهر با کمال دقت انجام شد و مطالب انتشار یافته در فضای مجازی مبنی بر آسیب تماشا آنها در هنگام انتقال صحت ندارد.

نصرالله ابراهیمی اضافه کرد: کلیسای گریگوری یکی از آثار تاریخی با اهمیت و شاخص شهر بوشهر است که به تازگی برای پایش و آماده سازی به منظور بازدید علاقه مندان مورد پاک سازی نهاده شد.

وی اعلام کرد: سنگ قبرهایی که مربوط به این کلیسا بود در سال های گذشته جمع آوری و در اتاقی نگهداری می شد؛ با توجه به اینکه این سنگ ها شرایط حفاظت پایدار را نداشتند با رعایت تمامی ضوابط انتقال اشیا تاریخی برای تمیزکاری و قارچ زدایی به موزه منطقه ای خلیج فارس منتقل شدند.

ابراهیمی اظهار کرد: بعد از طی مراحل پاک سازی سنگ قبرها در کارگاه بازسازی موزه منطقه ای خلیج فارس، کار مستندنگاری و ثبت در سامانه ثبت اشیا تاریخی، برای تک تک آنها انجام و صاحب شماره ثبت اموال می شوند.

وی یادآور شد: این سنگ ها با ثبت و شماره گذاری، دوباره در کلیسا جانمایی می گردد تا پس از انجام مراحل پایش، زمینه بازدید برای علاقه مندان فراهم گردد.

به گزارش دنیای سفر کلیسای گریگوری بوشهر با شماره 6514 در لیست آثار ملی به ثبت رسیده است. در روزهای اخیر اخباری مبنی بر آسیب تماشا سنگ قبرهای کلیسای گریگوری در جریان جا به جایی آن ها، در فضای مجازی استان بوشهر انتشار یافت که بازتاب های زیادی در بین مخاطبان داشته است.

منبع: دنیای سفر

به "ماجرای آسیب تماشا سنگ قبرهای کلیسای گریگوری بوشهر چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای آسیب تماشا سنگ قبرهای کلیسای گریگوری بوشهر چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید