برترین جاهای دیدنی پرتغال

به گزارش وبلاگ نیازمندی، پرتغال کشوری کوچک است که در شبه جزیره ایبریا رو به سمت اقیانوس اطلس قرار گرفته است و به لطف خط ساحلی بسیار زیبا و میراث تاریخی و فرهنگی خودش به عنوان یکی از پربازدیدترین کشورهای اروپا شناخته می گردد. مقدار نسبتا کوچک این کشور سبب شده تا به راحتی بتوان از جاهای تماشای مختلف آن تماشا کرد. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی برترین جاهای تماشای پرتغال بپردازیم.

برترین جاهای دیدنی پرتغال

10. صومعه آلکوباکا

Alcobaca Monastery

صومعه آلکوباکا (Alcobaca Monastery) در شهری به همین نام در مرکز پرتغال قرار گرفته و صومعه ای کاتولیک و رومی به شمار می رود که به وسیله اولین پادشاه پرتغالی به نام آفونسو هنریکس در سال 1153 میلادی ساخته شد و در طول تاریخ نیز ارتباط نزدیکی با پادشاهان پرتغال داشته است. این کلیسا و صومعه به عنوان اولین سازه گوتیک در پرتغال شناخته می شوند و یکی از مهم ترین صومعه های قرون وسطایی در پرتغال است که بازدید از آن می تواند بسیار جالب توجه باشد.

9. دانشگاه کویمبرا

University of Coimbra

دانشگاه کویمبرا (University of Coimbra) یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا به شمار می رود که در سال 1290 میلادی تاسیس شده و همچنان نیز به فعالیت خودش ادامه می دهد. این دانشگاه بعلاوه به عنوان بزرگترین دانشگاه پرتغال معروفیت دارد که تقریبا 20 هزار دانشجو را در خود می پذیرد. ساختمان های دانشگاه در اوایل قرن هجدهم میلادی به دستور شاه جان پنجم ساخته شدند.

8. کلیسای استخوان

Capela dos Ossos

کلیسای استخوان (Capela dos Ossos) در قرن شانزدهم میلادی ساخته شده است. در ظاهر، ساخت این مکان بسیار ترسناک و جنون آمیز به نظر می رسد اما در واقعیت، راهکار بسیار خوب و ساده ای بوده که راهب ها برای کاهش فضای اشغال شده به وسیله قبرستان های بسیار زیاد در اوورا (Evora) به کار بردند. آن ها بقایای استخوان های انسان ها را به سالن کوچکی می بردند که به نام کلیسای کوچک استخوان (Bone Chapel) شناخته می شود. این کلیسای کوچک بخشی از کلیسای گوتیک سن فرانسیس بوده است و تخمین زده می شود که بیش از 5 هزار اسکلت درون دیوارها و سقف این مکان قرار دارند.

7. پرتگاه کابو ژیرائو

Cabo Girao

کابو ژیرائو (Cabo Girao) در خط ساحلی جنوبی مادیرا (Madeira) و در مجمع الجزایری به همین نام قرار گرفته است. این صخره و پرتگاه با ارتفاع 570 متر اغلب به عنوان بلندترین پرتگاه دریایی در اروپا شناخته می شود اما در واقعیت، سه پرتگاه دیگر در اروپا ارتفاع بلندتری از اینجا دارند. نمای بی نظیر و خیره کننده از بالای این صخره به اقیانوس و منظره ها اطراف خارق العاده و تماشایی است.

6. قلعه سائو جورج

Sao Jorge Castle

قلعه سائو جورج (Sao Jorge Castle) یکی از برترین جاهای دیدنی لیسبون (Lisbon) مرکز پرتغال به شمار می رود که از هر نقطه شهر قابل مشاهده است. قدمت این قلعه به دوران رومی ها باز می شود اما در قرن دهم میلادی، مورها این استحکامات را بازسازی کردند. در جنگ های صلیبی دوم در سال 1147 میلادی و در جریان محاصره لیسبون، این قلعه از کنترل مورها خارج شد و بعدا نیز از آن به عنوان محل سکونت شاه آلفونسو سوم استفاده شد. این قلعه بارها تخریب و بازسازی شده و امروزه دیوارها و 18 برج آن به جای مانده اند که می توان از آن ها بازدید کرد.

5. قلعه اوبیدوس

Obidos Castle

قلعه اوبیدوس (Obidos Castle) سازه ای خارق العاده به شمار می رود که بر بالای تپه ای در شهر کوچکی به همین نام قرار گرفته است. قدمت این شهر به زمان حضور رومی ها در پرتغال باز می شود و مورها نیز این قلعه را در قرن هشتم میلادی ساختند. در قرن چهاردهم میلادی نیز در ساختار قلعه تغییراتی ایجاد شد و امروزه نیز درون آن هتل لوکسی قرار گرفته است که می توانید در آن اقامت کنید.

4. اسکله ریبیرا

Cais da Ribeira

اسکله ریبیرا (Cais da Ribeira) منطقه ای بسیار زیبا و تماشایی در شهر پورتو (Porto) است که از آن به عنوان روح پورتو نیز یاد می شود. این منطقه متشکل از خیابان های قرون وسطایی است که همگی آن ها به میدانی در کنار رودخانه دورو (Douro River) ختم می شوند. ساختمان های قرون وسطایی که امروزه به کافه، بار، رستوران و … تبدیل شده اند، مکان بسیار خوبی برای گشت و گذار، نوشیدن و غذا خوردن به شمار می روند و این موضوع را به هنگام مراسم ها و جشن های مختلف به خوبی می توان متوجه شد.

3. ساحل مارینها

Praia da Marinha

ساحل مارینها (Praia da Marinha) به عنوان یکی از زیباترین سواحل پرتغال شناخته می شود و در منطقه آلگاروه (Algarve) قرار گرفته است. پیرامون این سواحل شنی را نیز آب های بسیار زیبا و آبی رنگ و بعلاوه صخره های مرتفع فرا گرفته اند. این ساحل که به عنوان ساحل نیوی (Navy Beach) نیز شناخته می شود، به لطف آب های بسیار شفاف خود، مکان بسیار خوبی برای غواصی به شمار می رود.

2. برج بلم

Belem Tower

برج بلم (Belem Tower) که به عنوان برج سنت وینست نیز شناخته می شود، در روی جزیره ای درون رودخانه تاگوس (Tagus River) در لیسبون پرتغال قرار گرفته است. قدمت این برج به سال 1515 میلادی باز می شود و برای محافظت از شهر لیسبون در برابر دشمنان و بعلاوه خوش آمدگویی به دوستان ساخته شده است. این برج چهار طبقه در کنار خود سنگری دارد که در آن 17 توپ می توانستند شلیک های دوربرد خود را انجام بدهند.

1. کاخ ملی پنا

زانی که ابرها اطراف کاخ ملی پنا (Pena National Palace) را فرا می گیرند، این قلعه همچون قلعه های فانتزی و افسانه ای به نظر می رسد. این قلعه در بالای تپه ای در سینترا (Sintra) قرار گرفته و در روزهای صاف نیز می توان از شهر لیسبون به راحتی آن را دید. شاه فردیناند دوم دستور ساخت این قلعه را داده که نمونه بسیار برجسته و خارق العاده ای از مکتب هنری رومانتیک قرن نوزدهمی است.

منبع: فوت و فن / touropia.com

به "برترین جاهای دیدنی پرتغال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جاهای دیدنی پرتغال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید