در سفر نوروزی به چابهار چه کار کنیم؟

به گزارش وبلاگ نیازمندی، اگر در روزهای شروع سال نو قصد ایرانگردی دارید و اگر دوست دارید سفری به ساحل داشته باشید، چابهار می تواند یکی از مقاصد عالی برای سفر شما باشد. از نام این بندر زیبا معلوم است که چقدر برای سفر در بهار گزینه خوب و مناسبی است. به ویژه اگر تا حالا به جنوب شرقی ایران سفر نکرده باشید، از زیبایی های طبیعی و جاذبه های گردشگری متفاوت آن غرق حیرت می شوید. با خواندن این مطلب با این جاذبه های دیدنی آشنا شوید تا برای سفر هیجان انگیز خود به چابهار برنامه ریزی کنید.

در سفر نوروزی به چابهار چه کار کنیم؟

به ساحل تنها بندر اقیانوسی ایران بروید

چابهار بندری در جوار دریای عمان است که به آن دریای مکران نیز می گویند. سواحل زیبای این بندر که دریای عمان را به اقیانوس هند وصل می نماید بسیار تماشای هستند. برخی از این سواحل بی نظیر که سفری خاطره انگیز و تماشای را برای شما رقم می زنند عبارتند از:

  • ساحل و اسکله کنارک: بزرگ ترین اسکله صیادی ایران
  • ساحل شب تاب: به علت پلانکتون های موجود در ساحل، شن ها می درخشند.
  • ساحل درک: مکانی بسیار زیبا و تماشای که چشم انداز نخل ها در ساحل و نزدیکی ستاره ها به زمین، آن را رویایی می نماید.
  • ساحل تنگ: در نزدیی ساحل درک و بسیار زیبا که چهار ساحل صخره ای، ماسه ای، شنی و ساحل مرجانی را همزمان در خود دارد. اینجا به ساحل فیتوپلانگتون ها هم معروف است.
  • ساحل تیس: دارای امکانات رفاهی و انواع ورزش های آبی، پلاژ، مجتمع تفریحی، آلاچیق، رستوران و کافه
  • ساحل صخره ای: که در آن امواجی با ارتفاع بیش از 15 متر به صخره ها می کوبند. این ساحل سبز رنگ است و به صخره عشق هم معروف است.
  • ساحل لاک پشت ها: محل بیرون آمدن لاک پشت های غول پیکر از تخم
  • ساحل بریس: ساحلی با صخره های بلند با امکان تماشای پرواز مرغان دریایی

آیا دوست دارید کوه های مریخ را ببینید؟

چه کسی است که دوست نداشته باشید کوه های مریخی را ببیند؟ این کوه ها در چابهار واقع شده اند و بسیار عجیب و حیرت انگیز هستند. بسیاری اعتقاد دارند که این کوه ها شبیه به چیزی هستند که در مریخ وجود دارد و به همین دلیل است که اگر شما به این مکان بروید، می توانید خود را در مریخ تصور کنید. این کوه ها که به کوه های مینیاتوری نیز مشهور هستند، در فاصله 40 تا 50 کیلومتری چابهار به سمت گواتر قرار دارند. کوه های مریخی که در زبان محلی به آنها کالانی یا آریا می گویند، در میراث فرهنگی ایران به ثبت رسیده اند.

یکی از چهار تالاب صورتی دنیا

تالاب لیپار در لابلای کوه های مریخی است بنابراین اگر برای تماشا این کوه ها از شهر دور شده اید، در همان جا به تماشا تالاب لیپار نیز بروید. این تالاب بسیار زیبا و منحصر به فرد است و آب آن به رنگ صورتی است. بله! تالابی که معمولاً باید آبی یا سبز رنگ به نظر برسد، صورتی است. این تالاب بسیار نادر و کمیاب است و در دنیا تنها چهار تالاب صورتی وجود دارد که لیپار یکی از آنها است. آب تالاب لیپار، یکی از شورترین آب ها در میان دریاها و دریاچه ها است.

این کوه ها گِل پرت می نمایند

باز هم یک پدیده عجیب و کمیاب دیگر در نزدیکی چابهار! کوه های گِل افشان که مانند یک دیگ پر از غذا قُل می زنند و گل های قهوه ای را با صدایی شبیه به ترکیدن حباب به بیرون پرت می نمایند. این پدیده عجیب و منحصر به فرد در هیچ کجای دیگر ایران عزیزمان وجود ندارد بنابراین با بلیط هواپیما فلایتیو به چابهار بروید و از این کوه های زیبا و تماشای که در فاصله 100 کیلومتری چابهار و در نزدیکی کنارک هستند تماشا کنید. نگران نباشید رفتن به بالای این کوه و تماشا چاله های گل که در قله کوه هستند، آسان است و احتیاج به کوه نوردی سخت و پیچیده ای نیست.

آیا می دانستید گاندو نام منطقه ای در چابهار است؟

شاید سریال گاندو را دیده باشید که از شبکه سه تلویزیون پخش می شد. آیا می دانستید که نام این سریال جاسوسی را از یک منطقه حفاظت شده طبیعی در نزدیکی چابهار گرفته اند؟ بله! گاندو یک منطقه وسیع و بسیار ویژه است که تمساح ایرانی در اینجا و در رودخانه باهوکلات زندگی می نماید. اما آیا می دانید خود کلمه گاندو به چه معنا است؟ گاندو نام یک گونه تمساح است که در هند، پاکستان و ایران وجود دارد و بازدید از این منطقه حفاظت شده و روستای باهوکلات یا همان گاندو می تواند اطلاعات جالبی را در خصوص این کروکودیل پوزه کوتاه به شما بدهد.

بازدید از درخت انجیر معابد

چه حسی دارد اگر از چیزی تماشا کنید که قبلاً در کتاب ها در خصوصش خوانده اید؟ به نظر بسیار خوشایند و مجذوب کننده است که به بازدید از درختی بروید که احمد محمود نام آن را بر یکی از معروف ترین کتاب هایش گذاشته است. این درخت علاوه بر معروفیت نامش، بسیار تماشای است زیرا ریشه های آن در زیر شن و ماسه رشد می نماید و شاخه هایش رو به پایین است طوری که انگار برگ های پهنش قرار است بر زمین بیفتند.

در دکه بازار چابهار خرید کنید

اگر قصد خرید سوغاتی های محلی و صنایع دستی را دارید، برترین مکان برای این کار دکه بازار است. اینجا یک محل سنتی است که پر از فروشگاه های مختلف است که مردم برای خرید زندگی روزمره خود به آن می فرایند. در این بازار انواع اقلام سنتی مانند صنایع دستی مختلف و زیبای کار دست زنان منطقه، به همراه پارچه های رنگارنگ و زیبا، زیورآلاتی که زنان منطقه استفاده می نمایند، حصیرهای دست بافت و انواع داروهای گیاهی مانند حنا را پیدا می کنید.

آیا در گورستان جن واقعاً اجنه را دفن نموده اند؟

پاسخ این سوال هر چه باشد، اینجا یک مکان ترسناک ولی تماشای در روستای تیس در نزدیکی چابهار است. اما چرا مردم فکر می نمایند که در این گورستان جن ها آرام گرفته اند؟ این باور به علت صداهایی است که شب ها از سمت گورستان بلند می گردد و البته شکل و شمایل قبرها که بسیار خاص و عجیب است. قبرها روی صخر ها حفر شده و دارای حفره هایی هستند که شبیه به هیچ گورستان دیگری نیست. از این روی مردم محلی به اینجا گورستان اجنه می گویند. اگر به تماشا چیزهای عجیب و غریب علاقه دارید، با خرید بلیط هواپیما داخلی به چابهار بروید و از این گورستان منحصربه فرد تماشا کنید.

غارهای بان مسیتی در نزدیکی روستای تیس

روستای تیس یکی از جاهایی است که در سفر به چابهار حتماً باید به آنجا بروید چون تماشای های زیادی در آن واقع شده است. غارهای بان مسیتی نیز یکی از این تماشای ها در نزدیکی این روستا است که بسیار جالب و مجذوب کننده هستند. اینجا سه غار وجود دارد که یکی از آنها طبیعی است و دو غار دیگر به صورت دست ساز به وسیله انسان ها ساخته شده اند. اما مصنوعی بودن این غارها چیزی از زیبایی آنها کم نمی نماید و بازدید از آنها بسیار مجذوب کننده است.

از جنگل های حرا تماشا کنید

جنگل های حرا پدیده ای بسیار زیبا است که در آن ریشه درخت ها در آب قرار دارند. از نمونه این جنگل ها در قشم نیز وجود دارد و شاید در کارتون های زمان بچگی تان در خانواده دکتر ارنست نمونه این جنگل های خاص را دیده باشید. در سفر به چابهار بازدید از این جنگل های منحصربه فرد را در برنامه تان قرار دهید زیرا تماشای آنها مثل بسیاری از تماشای های منطقه حس و حال عجیبی برای شما دارد.

در روستای تیس از چه چیزهایی بازدید کنیم؟

زمانی که نام روستای تیس به میان می آید همه به یاد گورستان جنی ها می افتند اما در اینجا می توان از قلعه پیروزکت، مسجد جامع و قلعه پرتغالی ها نیز بازدید کرد. روستای تیس با قدمت 2500 ساله خود مکانی است که هم مقاصد گردشگری باستانی اش، بسیار تماشای هستند.

منبع: فرارو

به "در سفر نوروزی به چابهار چه کار کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر نوروزی به چابهار چه کار کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید