مصالح ساختمانی

صدا های هولناکی که از عمیق ترین چاه دنیا ضبط شد؛ در اعماق زمین چه خبر است؟

در سال 1965 میلادی و در گرماگرم جنگ سرد میان بلوک های غرب و شرق، اتحاد جماهیر شوروی حفر عمیق ترین چاه دنیا را در شبه جزیره کولا شروع کرد. هدف رسیدن به عمق 15000 متری بود تا آنالیز گردد در این عمق از زمین چه خبر است.

20 تیر 1402

تسلط بر زمان چیست و چگونه می توان زمان را کارآمد کرد؟

آیا احساس می کنید که برای انجام هیچ کاری زمان کافی ندارید؟ آیا شما واقعاً تسلط بر زمان و کنترلی بر آن ندارید؟ ما کنترلی بر سرعت گذر زمان نداریم. به خصوص با توجه به زمان و انرژی زیادی که برای امور روزمره احتیاج داریم، به راحتی می توانیم احساس غرق شدن کنیم....

20 بهمن 1401

نوشتن خاتمه نامه در 2 هفته؟

چگونه یک سرانجام نامه می نویسید؟ آیا می توانم یک سرانجام نامه را در دو هفته، یک ماه یا یک روز بنویسم؟ اگر مهلت سرانجام نامه خود را رعایت نکنم چه می گردد؟ با این نکات از متخصصان ما، برنامه ریزی کنید و در هشت مرحله به ضرب الاجل برسید.

23 دی 1401

واگذاری 16 عنوان استاندارد ملی به اداره کل استاندارد چهارمحال و بختیاری

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری گفت: سال جاری تا به امروز 16 عنوان استاندارد ملی به اداره کل استاندارد استان واگذار شده که کوشش ها در راستای افزایش این عناوین است.

17 مهر 1401

خارق العاده ترین شگفتی های طبیعی اروپا ، بخش اول

قاره اروپا دارای شگفتی های طبیعی بسیار خارق و جذابی است. قاره اروپا دارای قله های زیبای برفی، دریاچه های نمک، منظره ها کوهستانی خارق العاده و بسیاری دیگر جاذبه طبیعی است. در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بعضی از خارق العاده ترین شگفتی های طبیعی اروپا...

21 مرداد 1401

کاخ هشت بهشت اصفهان ، تبلور هنر و خلاقیت معماری در نصف دنیا

کاخ هشت بهشت با نقش ونگاری ستودنی و معماری کاریزماتیک، یکی از یادگاری های صفوی است که با همان سبک و سیاق همیشگی این دوره در اصفهان، رخ بهشتی خود را به همگان نمایش می دهد. برای گشت وگذار در این کاخ و باغ سرسبزش با خبرنگاران تا خاتمه این مطلب همراه شوید.

12 مرداد 1401

در سفر نوروزی به چابهار چه کار کنیم؟

اگر در روزهای شروع سال نو قصد ایرانگردی دارید و اگر دوست دارید سفری به ساحل داشته باشید، چابهار می تواند یکی از مقاصد عالی برای سفر شما باشد. از نام این بندر زیبا معلوم است که چقدر برای سفر در بهار گزینه خوب و مناسبی است. به ویژه اگر تا حالا به جنوب شرقی...

21 اردیبهشت 1401

آمار بازدید کنندگان داخلی و خارجی از کاخ موزه های تهران 10 تا 15 درصد افزایش یافت

آمار بازدیدکنندگان از کاخ موزه های تهران در روزهای نخست تعطیلات نوروز 95 نسبت به مدت مشابه پارسال 10 تا 15 درصد افزایش یافت.

15 بهمن 1400

حمل ترکیبات دارویی در بدن با نانوساختار های قابل برنامه ریزی از جنس DNA

محققان نانوساختار های قابل برنامه ریزی از جنس DNA ساختند که می توان آن ها را به گونه ای برنامه ریزی کرد که برای حمل ترکیبات دارویی مورد استفاده قرار گیرند.

5 آذر 1400

مطالعه تفصیلی و با جزئیات خانه های اکولوژیکی و این که می توانند شامل چه چیزی باشند

خانه های اکولوژیکی یک راه چاره زیست پذیر و قابل دوام برای آینده هستند و یا یک رویای محض؟ در خصوص این خانه ها و این که ممکن است شامل چه چیزهایی باشند، بیشتر بدانید.

30 مهر 1400

رشد 7.7 درصدی اجاره بهای مسکن در بهار سال جاری نسبت به زمستان 99

طبق اعلام مرکز آمار ایران در فصل بهار 1400، شاخص قیمت اجاره بهای واحد های مسکونی در منطقه ها شهری نسبت به فصل قبل 7.7 درصد افزایش داشته است.

5 شهریور 1400

اطلاعیه در پی بروز حادثه برای دکل ایرانسل در بابل

در پی بروز حادثه برای دکل ارتباطی ایرانسل در حاشیۀ شهر بابل، ایرانسل اطلاعیه ای منتشر کرد.

14 اردیبهشت 1400

انواع کاکتوس های گلدار

انواع کاکتوس های گلدار می توانند انتخاب مناسبی برای گل های آپارتمانی باشند. این گل ها شرایط نگهداری بسیار مساعد و راحتی دارند. از انواع این گل ها می توان به آپونتیا (زبان مادر شوهر)، نئوبسیا، انگشتی، سرئوس و ... اشاره کرد.

10 اسفند 1399

عمارت ساعت؛ یادگاری از شهردار نمونه تبریز

احداث این بنا زیبا و تاریخی در دوران ارفع الملک جلیلی، شهردار وقت تبریز در سال 1314 به عنوان عمارت بلدیه تبریز شروع شده و طی چهار سال نیز به اتمام می رسد، اما دست بر قضا شهردار خوش فکر تبریز قبل از افتتاحیه این عمارت زیبا چشم از دنیا فرو می بندد.

4 اسفند 1399

تغییرات خط ساحلی دریای خزر با داده های ماهواره ای آنالیز شد

به گزارش خبرنگاران، با پردازش تصاویر ماهواره های Landsat و Sentinel-2 در سه مقطع زمانی 10 ساله، میزان تغییرات دریای خزر در 30 سال گذشته از سال 1380 تا 1399 در استان گیلان توسط اداره کل سنجش از دور سازمان فضایی ایران مورد پایش نهاده شد.

11 شهریور 1399

فلسفه طراحی مرحله ده قدمی (و کاربردش در Super Mario Maker 2) ، جعبه ابزار بازی سازان (87)

چند سالی می شود که کانال یوتیوب جعبه ابزار بازی سازان (Game Makers Toolkit) در ویدئوهایی کوتاه و آموزنده به بررسی و توصیف جنبه های مختلف بازی های ویدئویی و مفاهیم مربوط به این حوزه می پردازد. من تصمیم گرفتم محتوای این ویدئوها را با کمی تصرف و منطبق کردن آن با مدیوم...

22 مرداد 1399

40 مدل میز و جایگاه بیرونی مناسب ایوان و بالکن کوچک و عظیم

برای بسیازی از خانه دارها چیدن میز و جایگاه بیرونی در حیاط، ایوان یا بالکنی خونه امری بی نهایت مهم و حساس است. حال که شرایطی پیش آمده که ما را مجبور به ماندن در خانه نموده است، داشتن فضایی آرامش بخش برای لذت بردن از هوای خنک بهاری، بیش از پیش اهمیت پیدا...

9 مرداد 1399