مطالعه تفصیلی و با جزئیات خانه های اکولوژیکی و این که می توانند شامل چه چیزی باشند

به گزارش وبلاگ نیازمندی، خانه های اکولوژیکی یک راه چاره زیست پذیر و قابل دوام برای آینده هستند و یا یک رویای محض؟ در خصوص این خانه ها و این که ممکن است شامل چه چیزهایی باشند، بیشتر بدانید.

مطالعه تفصیلی و با جزئیات خانه های اکولوژیکی و این که می توانند شامل چه چیزی باشند

مترجم : بهروزی

منبع:راسخون

خانه های اکولوژیکی یک راهکار زیست پذیر و قابل دوام برای آینده هستند و یا یک رویای محض؟ در خصوص این خانه ها و این که ممکن است شامل چه چیزهایی باشند، بیشتر بدانید.

واژه اکولوژی از کلمات یونانی اکو به معنای خانه و لوژی به معنای علم و دانش گرفته شده است. بنابراین اکولوژی به علم مطالعه و آنالیز سکونت گاه و زیست گاه اشاره می نماید. در نتیجه آن یک علم بیولوژیکی و زیستی است که تعامل بین موجودات زنده، گیاهان و محیط زندگی آنها را مورد مطالعه قرار می دهد. به همین دلیل اکولوژی، ساختار، وظیفه و بهره وری سیستم های بیولوژیکی و زیستی فرا فردی و محیط زیست مخلوط (و یا اکو سیستم ها) را بسیار به دقت مورد مطالعه قرار می دهد.

سقف سنتی در خانه های اکولوژیکی با یک لایه خاک جایگزین می گردد که هدف آن حفاظت از خانه در برابر دمای پایین زمستان و دمای بالای تابستان است. هم چنین دیوارها از فرسایش حفاظت می شوند. هیچ احتیاجی به پی عمیق در این خانه ها وجود ندارد و هیچ احتیاجی به منطقه بزرگ برای مواد گرمایشی و یا نصب بخاری ها و چیزهایی همچون اینها وجود ندارد.

خانه های محبت آمیز با اکولوژی، بیشتر و بیشتر در مرکز توجه قرار گرفته اند به ویژه چون مقرون به صرفه ترین گزینه هستند. یک ساختمان اکولوژیکی نتیجه نقشه کشی ویژه درون موقعیت است. یعنی این که موقعیت و محل با مشخصه های ویژه خود اعم از شهری، روستایی و منطقه ها بیشتر یا کمتر ساخته شده، در منظره ها ویژه ای یکی می گردد و غیره. این وسیله ای برای تأمین احتیاجهای ویژه ای است که صاحبان خانه دارند و می تواند مربوط به سبک زندگی ویژه ای باشد. خانه اکولوژیکی باید خانه ای سالم برای فردی سالم و خانواده ای سالم باشد. حالت زیست - روان شناسی سکونت گاه های آن، وابسته به روشی است که در آن خانه می تواند به احتیاجهای خانواده ویژه پاسخ دهد و هم زمان وابسته به اندازه هزینه ای است که برای نگهداری آن در حالت خوب در تمام دوره دوام و ماندگاری آن ضروری است. کسی که قصد ساختن خانه اکولوژیکی را دارد باید این واقعیت را در نظر بگیرد که سرمایه گذاری بلند مدت خواهد نمود چون نگه داری این خانه گران نخواهد بود و مالیات زیادی هم نخواهد داشت؛ او قادر خواهد بود که در محیط درونی و بیرونی سالم زندگی بکند.

طبق بخش مقننه، قوانین و مقرراتی راجع به چهار دسته وجود دارند که عبارتند از : راحتی گرمایشی، بهداشتی، آوا شنودی و بصری. عموماً تمام اینها را می توان طبق استانداردهای خانه منفعل یکی کرد. خانه منفعل فقط از 15 کیلو وات ساعت بر متر مربع در سال برای گرمایش فضاهای داخلی استفاده می نماید.

تمام مواد و مصالح ساختمانی، انرژی یکی شده، انرژی استخراج مواد خشن، فرآوری آن و سپس انرژی لازم برای فراوری، انتقال و تثبیت خود بر روی مکان دارند. تعدادی استراتژی های شناخته شده وجود دارند که به کاهش این انرژی یکی شده یاری می نمایند. مواد زائد بعد از کار بر روی مکان ساختمان به دست می آیند و استفاده دوباره از آنها در ساختمان های تازه می تواند هم انرژی لازم برای فراوری مواد تازه و هم تأثیر آنها بر روی محیط زیست را کاهش دهد. موادی که می توانند بازیابی شوند دارای انرژی یکی شده کمتری هستند که برای استخراج، انتقال و فرآوری آنها لازم و مورد احتیاج است. مواد و مصالحی که به طور محلی فراوری می شوند به انرژی کمتری برای انتقال احتیاج دارند. برای مثال، انرژی یکی شده در بتن را می توان با جایگزین کردن اندازه بتن با خاکستر، کاهش داد. اما خانه های اکولوژیکی معمولاً از مواد طبیعی استفاده می نمایند. استفاده از مواد ساختمانی اکولوژیکی هم برای ساختار خانه و هم برای تمام کردن نمای خارجی و پشت بام و هم چنین تمام کاری داخلی و برای مبلمان و اثاثیه، یک مسئله بسیار پیچیده است. ما باید کیفیت هوای داخلی و اثراتی را که چسب و انواع رنگ می تواند بر سلامت ما داشته باشد، در نظر بگیریم. سندروم خانه بیمار هم به صحت و درستی اجرای جزئیات ویژه که به وسیله آنها رطوبت کنترل می گردد، اشاره می نماید که می توانند درون مواد ساختمانی ساکن شوند و منجر به تغلیظ شوند. ظاهر کپک، آخرین مرحله بیماری خانه است. کنترل باید زودتر و قبل تر انجام گردد تا از وقوع و رخداد آن جلوگیری گردد.

تمام این راهکار ها با کارآیی انرژی دار بدون انکار هیچ گونه استاندارد راحتی اشاره شده در بالا، سر و کار دارند. الکساندر نیکولیک، نویسنده کتاب خانه های اکولوژیکی، به طور واضح و شفاف نظر خود را درباره ی این موضوع در این کتاب بیان نموده است : صاحبان خانه های چمنی خورشیدی خود - گرمایشی و یا خانه های اکولوژیکی، مجبور نیستند در خصوص مواد و مصالح حرارتی و گرمایشی نگران باشند، آنها از سر و صدا و ارتعاشات هم محافظت می شوند؛ در نتیجه این راهکار جزو برترین دستاوردهای جهان شده است. این فرد صربستانی در این نوع خانه اکولوژیکی خود - گرمایشی زندگی می نماید. طبق آمار، چنین خانه هایی حدود 85 درصد از گرما و حرارت، 100 درصد از سرمایش و خنک نمایندگی، 30 درصد از نور و روشنایی و 18 تا 40 درصد از مواد ساختمانی را حفظ و ذخیره می نمایند.

منبع: راسخون

به "مطالعه تفصیلی و با جزئیات خانه های اکولوژیکی و این که می توانند شامل چه چیزی باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالعه تفصیلی و با جزئیات خانه های اکولوژیکی و این که می توانند شامل چه چیزی باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید