100 هکتار باقلا در قائم شهر کشت شد

به گزارش وبلاگ نیازمندی، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرجهاد کشاورزی قائم شهراز کشت 107 هکتاری باقلا درمزارع این شهرستان خبرداد .

100 هکتار باقلا در قائم شهر کشت شد

به گزارش خبرنگاروبلاگ نیازمندیدفترمازندران درشهرستان قائم شهر، مجید جعفری بیان نمود: کشت باقلا در مناطق مستعد پس از برداشت برنج در اراضی شالیزاری، علاوه بر اشتغال و موجب افزایش درآمد کشاورزان و تولید محصول زراعی زمستانه در 6 ماه دوم می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر با اشاره به اینکه رقم معرفی شده باقلا در این شهرستان برکت است، گفت: رقم برکت به سبب عملکرد بالا، بازار پسندی و عدم حساسیت به بیماری ها، به رقم غالب استان مازندران تبدیل شده است.

این مقام مسوول با بیان اینکه تا به امروز در 107 هکتار اراضی زراعی این شهرستان، باقلا کشت شد، اضافه نمود: 97 هکتار باقلا سبز برای تازه خوری و 10 هکتار باقلا خشک در زمین های زراعی این شهرستان کشت شد.

جعفری با اظهار اینکه بهترین زمان کاشت باقلا در کشت پاییزه از نیمه دوم مهر تا اوایل آذر است، اضافه نمود: 500 بهره بردار نسبت به کشت این محصول در این شهرستان اقدام کردند.

وی به کشاورزان توصیه کرد: از مصـرف علفکـش در روزهـای سـرد و یخبنـدان و سموم بدون برچسب خودداری کنند.

این مقام مسوول شرح داد: گیاه باقلا از گیاهان مهم پروتئینی و متداول کشت در منطقه قائم شهر است که پس از برداشت برنج نیز به عنوان کشت دوم مورد توجه کشاورزان است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "100 هکتار باقلا در قائم شهر کشت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "100 هکتار باقلا در قائم شهر کشت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید