10 فایدهٔ شگفت انگیز گوگرد برای سلامتی شما

به گزارش وبلاگ نیازمندی، احتمالاً هر کسی با گوگرد به عنوان یک عنصر طبیعی تا حدودی آشنایی دارد، اما آیا می دانید گوگرد ارگانیک (که به آن MSM یا متیل سولفونیل متان هم گفته می گردد) برای حفظ سلامتی بدن شما بسیار حیاتی است؟ گوگرد یکی از اجزای اصلی ساختمان سلامتی بدن انسان است و برای حفظ و نگه داری تقریباً همهٔ موارد مربوط به سلامتی بدن از حفظ و نگه داری پوست و مفاصل گرفته تا سلامت سیستم گوارشی لازم است.

10 فایدهٔ شگفت انگیز گوگرد برای سلامتی شما

10 خاصیت بسیار مهم گوگرد که می تواند بر سلامتی بدن شما تأثیر بسیار مثبتی بگذارد

1. گوگرد سومین ماده معدنی فراوان در بدن است، که حدود نیمی از میزان موجود آن در بدن در قسمت هایی مانند ماهیچه ها، پوست و استخوان ها وجود دارد و برای حفظ حیات بدن و زنده ماندن شما تا حدود زیادی لازم است. گوگرد اسیدهای آمینه حیاتی را ایجاد می نماید که برای ایجاد پروتئین برای سلول ها، بافت ها، هورمون ها، آنزیم ها و آنتی بادی ها استفاده می گردد. بدن روزانه از محل ذخیرهٔ خود استفاده می نماید، بنابراین برای سلامتی و تغذیه مطلوب باید به طور مداوم این ذخایر دوباره پر گردد.

2. گوگرد برای فراوری انسولین در بدن شما تا حدود زیادی مورد احتیاج است، انسولین متابولیسم یا همان سوخت و ساز کربوهیدرات را در بدن شما کنترل می نماید، اما کمبود میزان گوگرد در بدن شما تا حدودی باعث می گردد فراوری میزان کافی انسولین در لوزالمعده کمی سخت تر گردد و باعث می گردد سلول ها با داشتن مسائل قند خون، کمتر قادر به جذب مواد لازم از خون باشند.

3. گوگرد می تواند سلول های بدن را تا حدودی سم زدایی کند و درد را تسکین دهد. سلول های سالم می توانند ضمن آزاد کردن سموم و مواد زائد، مواد غذایی مفید را به میزان کافی جذب نمایند و گوگرد می تواند به این قضیه یاری کند به این صورت که گوگرد به بدن شما در ساختن دیوارهٔ بسیار قوی و مناسب برای سلول ها یاری می نماید که می توانند فشار داخل سلول را تا حدود زیادی متعادل نمایند. داشتن گوگرد کافی به بدن شما یاری می نماید تا مواد سمی که سلول ها را خفه می نماید یا آن ها را متورم می نماید و باعث ایجاد سفتی، حساسیت و درد عضلات در افراد می شوند را از بین ببرد.

4. گوگرد به ساخت سلول های قابل انعطاف در سرخرگ ها و دیگر رگ ها در بدن یاری می نماید و این قضیه در واقع باعث جلوگیری از سخت شدن رگ ها و شریان های خونی می گردد. وقتی بافت های دیواره های رگ های خونی شما تا حدودی الاستیک یا نرم و بعلاوه قابل تنفس باشند می توانند تا حدود زیادی به عبور دادن اکسیژن و مواد مفید از دیواره های خود یاری نمایند تا بقیه سلول ها و اعضای بدن را تغذیه کند و جریان خون بدن را بدون هیچ مسئله ای کنترل نمایند.

5. گوگرد به عنوان ماده معدنی مربوط به زیبایی ظاهری هم شناخته شده است زیرا چهره شما را شفاف و جوان و موهای شما را تا حدودی براق و صاف نگه می دارد. فراوری کلاژن در بدن شما به گوگرد بستگی دارد تا پوست سالم ایجاد کند و جای زخم های سطح پوست را به صورت کامل بهبود می دهد. وقتی گوگرد کافی در بدن دارید، پوست و موهای شما انعطاف پذیر، نرم تر و لطیف تر می شوند.

6. گوگرد طبیعی و ارگانیک در کجا یافت می گردد؟ از کجا گوگرد ارگانیک را می توانیم برای بدن خود به دست آوریم؟ از آب باران و آب دریا که جذب گیاهان می گردد. پلانکتون، موجودی در اقیانوس های است که این ماده را از آتشفشان های زیر آب جذب می نماید و بعد از آن، این ترکیبات گوگرد را به عنوان بخشی از چرخه طبیعی خود مجدداً در آب دریا آزاد می نماید. این تبدیل به DMS، یک ترکیب گوگردی گازی شکل می گردد که به صورت حباب به سطح آب می آید و به هوا منتقل می گردد. ازن و اشعه ماوراء بنفش خورشید گاز گوگرد را به دیگر انواع گوگرد مانند DMSO و متیل سولفونیل متان (MSM) تبدیل می نمایند. بعد از آن باران های دارای گوگرد ارگانیک آغاز به بارش بر روی سطح آب ها و زمین هایی می نماید که به وسیله گیاهان و جلبک های دریایی جذب می گردد.

7. رژیم غذایی حال حاضر انسان ها مانند رژیم غذایی گذشتگان دارای غذاهای سرشار از گوگرد ارگانیک نیست. در بیشتر طول تاریخ بشر، انسان ها میوه و سبزیجات تازه را از زمین دریافت نموده است و از آنجا که این خوراکی های تازه دارای میزان مناسبی گوگرد بوده اند، بنابراین بدن انسان ها میزان مناسبی از این مادهٔ معدنی بسیار مهم را به راحتی و به طور طبیعی دریافت می نموده و دیگر لازم نبوده که راجع به اینکه چگونه گوگرد را به بدن خود برساند فکر کند و در پی راه حلی برای این موضوع باشد. با این حال، ذخیره سازی مواد غذایی، حمل و نقل، فرآوری، پخت و پز، حتی شستشو و خشک کردن، MSM یا همان گوگرد موجود در خوراکی ها و محصولات غذایی را تا حدودی ازبین می برد و تخریب می نماید. در حال حاضر به علت شیوه زندگی مدرن، انسان دسترسی خود را به گوگرد ارگانیک برای تأمین احتیاج بدن خود از دست داده است. بعلاوه احتیاج ما به گوگرد به علت آلودگی هوا و تخریب خاک و آب ما بیشتر شده است، بنابراین لازم است که برای رسیدن به سلامتی مناسب به مقدار کافی از روش های دیگری مانند مصرف مکمل های رژیم غذایی دارای گوگرد ارگانیک، برای بدست آوردن این مادهٔ معدنی مفید استفاده کنیم.

8. گوگرد عملکرد ضد انگلی بسیار عالی و حیرت انگیزی دارد. هنگامی که انگل ها به روده شخص می چسبند، می توانند به طور نا محسوس و پنهانی زندگی نمایند، فراوری مثل نمایند و مواد مفید غذایی را از بدن شخص دریافت می نمایند. گوگرد ارگانیک در محل های گیرنده روده ها، روی غشای مخاطی قرار می گیرد و مانع چسبیدن این انگل ها به روده ها می شوند. هنگامی که انگل ها نمی توانند خود را به روده های شخص متصل نمایند، به راحتی به همراه با گوگرد اضافی از سیستم خارج می شوند.

9. گوگرد خواص ضد حساسیت خوبی دارد. گوگرد توانایی متصل شدن به غشاهای مخاطی و تشکیل یک سد طبیعی در برابر مواد حساسیت زا یا همان عامل های بوجود آورندهٔ آلرژی را دارد. راه دیگری که گوگرد می تواند آلرژی ها را کاهش دهد به وسیله سم زدایی کردن بدن و از بین بردن رادیکال های آزاد (مولکول هایی که باعث آسیب رسیدن به بافت ها و سلول های بدن می شوند) و بعلاوه بهتر کردن خاصیت نفوذپذیری سلولی است.

10. گوگرد و ویتامین C. بدن شما از گوگرد ارگانیک به همراه ویتامین C برای فراوری سلول های نو و سالم و بافت های همبند استفاده می نماید. گوگرد ارگانیک به مشخص کردن و تنظیم کردن میزان انعطاف پذیری پیوند بین سلول ها یاری می نماید. تأمین کافی گوگرد و ویتامین C باعث راحت تر شدن بازسازی سالم سلول ها می گردد. با فراوری سلول های نو، گوگرد یا در ساخت دیواره های سلول ها مشارکت می نمایند. نتیجه این قضیه ایجاد دیواره های سلولی سالم است که قادر هستند مواد غذایی و مفید را بهتر جذب نمایند.

متیل سولفونیل متان یا همان (MSM) دارای 34 ٪ گوگرد است و آن را به عنوان سرشارترین منبع گوگرد ارگانیک که در دسترس است می شناسیم. MSM بی خطر است، حساسیت زا نیست و به راحتی قابل هضم است.

از آنجا که که گوگرد ارگانیک به صورت طبیعی در منابع گیاهی به میزان بسیار کمی وجود دارد بنابراین شاید مجبور باشید روزانه حدود نیم کیلو سیر بخورید تا بتوانید میزان گوگرد موجود در یک قاشق چای خوری از مکمل های دارای گوگرد دریافت کنید.

منبع: healthfree

منبع: اُکالا

به "10 فایدهٔ شگفت انگیز گوگرد برای سلامتی شما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 فایدهٔ شگفت انگیز گوگرد برای سلامتی شما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید