طرز تهیه کیک یزدی خانگی با تزیین گل سرخ

به گزارش وبلاگ نیازمندی، کیک یزدی خانگی یکی از محبوب ترین شیرینی های ایرانی است. محبوبیت این شیرینی به لطف وجود زعفران، هل و گلاب است که طعم و عطر منحصر به فردی به آن بخشیده است.

طرز تهیه کیک یزدی خانگی با تزیین گل سرخ

سرویس آشپزی - نکته قابل توجه در پخت کیک یزدی، است. این به این معناست که بایستی دمای فر را ابتدا بر روی 250 درجه سانتی گراد قرار دهید تا فر کاملا داغ گردد و در هنگام قرار دادن کیک ها درون فر دما را روی 200 و یا 180 درجه سانتی گراد (بسته به نوع فر) تنظیم کنید و به مدت 30 دقیقه به آن فرصت طبخ دهید. البته مرتب به کیک ها سر بزنید چراکه درجه حرارت بالای اولیه ممکن است موجب پخت سریع آن گردد. همچنین هرچه قالب کوچک تر باشد زمان پخت هم کمتر می گردد. نکته دیگر درباره پخت کیک یزدی این است که در ساختار این کیک می توانید کره را جایگزین روغن مایع نمایید. برای این منظور بایستی کره را روی حرارت ملایم ذوب نمایید و زمانی که به رنگ قهوه ای مایل به زرد تغییر رنگ داد از روی حرارت بردارید.

مواد لازم جهت تهیه کیک یزدی خانگی

آرد

300 گرم

روغن مایع یا کره

150 گرم

ماست

150 گرم

تخم مرغ

3 عدد

بکینگ پودر

1 قاشق سوپ خوری

شکر

200 گرم

زعفران

به میزان لازم

پودر هل

1 قاشق مربا خوری

طرز تهیه کیک یزدی خانگی

1- ابتدا ماست، شکر و روغن و یا کره ذوب شده را درون ظرفی مناسب ریخته و به یاری همزن مخلوط کنید.

2- تخم مرغ ها را در حین هم زدن یکی یکی به مواد اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا کاملا مخلوط شوند.

3- آرد، هل، بکینگ پودر و زعفران ساییده شده را 3 مرتبه الک کنید و متناوبا به مخلوط بالا اضافه کنید. در حدی که آرد و سایر مواد مخلوط شوند. در صورت تمایل می توانید 1/2 قاشق چای خوری بیشتر از پودر هل استفاده نمایید.

4- کف قالب های کیک یزدی را به روغن جدا کننده آغشته کنید و 2/3 آن را از مواد کیک پر کنید. (توجه داشته باشید که این کیک پف زیادی خواهد داشت، از پر کردن قالب خودداری نمایید.) همچنین در صورت تمایل می توانید از کپسول های مخصوص کیک یزدی به جای روغن جداکننده استفاده نمایید و یا کف قالب را با روغن جامد چرب کنید و سپس آرد پاشی کنید. توصیه وبلاگ نیازمندی به شما استفاده از روغن جدا کننده است.

5- با سر چاقویی که مرتب به روغن مایع آغشته می کنید، روی تمام قالب ها یک علامت مثبت بکشید تا پس از پخت روی کیک ترک ایجاد گردد. سپس کیک را با پسته خرد شده تزیین کنید.

6- دمای فر را روی 180 یا 200 تنظیم کنید و قالب ها را به مدت تقریبی 30 دقیقه درون فر قرار دهید تا زمانی که رنگ آن ها طلایی گردد.

مواد لازم جهت تهیه روغن جدا کننده کیک یزدی

روغن جامد یا کره

50گرم

روغن مایع

50گرم

آرد سفید

50 گرم

طرز تهیه روغن جدا کننده

در ابتدا کره یا روغن جامدی که به دمای محیط رسیده، روغن مایع و آرد را با دور کند و پس از آن با دور تند بزنید تا یکدست شده، حجم آن دو برابر گردد و غلظتی شبیه به ماست پیدا کند. سپس آن را در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید.

مواد لازم جهت تزیین کیک یزدی خانگی

پسته

به میزان لازم

گلبرگ گلسرخ

به میزان لازم

عسل

1 قاشق چای خوری

گلاب

1/2 قاشق چای خوری

سفیده تخم مرغ

1 عدد

طرز تهیه گلبرگ های گل رز برای تزیین کیک یزدی خانگی

1- ابتدا سفیده تخم مرغ را بزنید تا از حالت لختگی خارج گردد.

2- گلبرگ های گل سرخ را بوسیله قلم مو به سفیده تخم مرغ آغشته نمایید.

3- گلبرگ ها را درون شکر دانه ریز بغلتانید و تا خشک شدن کامل استراحت دهید. گلبرگ ها پس از خشک شدن کاملا شکننده خواهند شد.

تزیین کیک یزدی خانگی با پسته و گل سرخ

یک قاشق عسل و گلاب را روی حرارت کتری و یا درون ماکروفر قرار دهید تا گرم و رقیق گردد سپس به یاری قلم مو سطح کیک ها را مرطوب نمایید و با گلبرگ های گل سرخ که از قبل آماده نموده اید تزیین نمایید.

جهت آشنایی با روش تهیه شربت گل سرخ و خواص آن به سایر مقالات بخش آش پزی وبلاگ نیازمندی مراجعه نمایید.

منبع: setare.com

به "طرز تهیه کیک یزدی خانگی با تزیین گل سرخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک یزدی خانگی با تزیین گل سرخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید