سریع ترین گوشی دنیا در تست مقاومت شکست و نابود شد

به گزارش وبلاگ نیازمندی، ایسوس راگ فون 6 پرو که به لطف سیستم خنک کننده حرفه ای و پردازنده بسیار سریع اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 از آن به عنوان سریع ترین و قدرتمندترین گوشی دنیا یاد می گردد در تست مقاومت شکست و نابود شد.

سریع ترین گوشی دنیا در تست مقاومت شکست و نابود شد

ایسوس راگ فون 5 که سال گذشته راهی بازار شد وقتی در تست مقاومت حضور پیدا کرد تا مرحله آخر توانست عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد. اما در مرحله آخر یعنی تست خمیدگی اصلا خوب ظاهر نشد و به دو نیم تقسیم شد. مشکل اصلی این گوشی در خطوط آنتن آن بود، جایی که به نظر می رسد ایسوس نتوانسته آنطور که باید خوب عمل کند. حالا می بینیم که جانشین این گوشی یعنی راگ فون 6 پرو هم به همین سرنوشت دچار شده و نتوانسته عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد.

اگر به ویدیوهای تست مقاومت گوشی علاقه مند باشید، قطعا زک نلسون را می شناسید. او که با نام کاربری JerryRigEverything در شبکه های مجازی نظیر یوتیوب فعالیت می نماید، با شدیدترین تست ها به سراغ گوشی های هوشمند معمولا پرچم دار می رود تا توانایی آن ها در برابر خط و خش، آتش و خمیدگی را مورد آنالیز قرار دهد. معمولا هم گوشی هایی که بتوانند از تست مقاومت او جان سالم به در ببرند، در شرایط عادی بعید است با مشکل خاصی روبرو شوند.

زک نلسون اینبار اما به سراغ راگ فون 6 پرو رفته؛ محصولی که به عنوان جانشین راگ فون 5 پرو راهی بازار شده و از لحاظ قدرت سخت افزاری یک گوشی بسیار توانمند محسوب می گردد. تا اینجای کار هم این گوشی در غیاب پرچم داران مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 2 توانسته لقب سریع ترین گوشی هوشمند اندرویدی دنیا را به خود اختصاص دهد.

اما از لحاظ مقاومت اوضاع کاملا فرق دارد. این گوشی که انتظار می رفت اشتباهات ایسوس در ساخت راگ فون 5 پرو را جبران کند، اگرچه توانست تست های ابتدایی را با موفقیت به خاتمه برساند اما وقتی به تست آخر یعنی خمیدگی رسید کاملا ناامیدکننده ظاهر شد و شکست.

این گوشی از گوریلا گلس ویکتوس به عنوان شیشه محافظ صفحه بهره می برد و پنل پشتی آن هم از همین شیشه ساخته شده است. اما با این حال در فشار سطح 6 خط و خش سطحی و در فشار سطح 7 هم خط و خش عمیق تری برداشت تا از این حیث هیچ تفاوتی با سایر پرچم دارها نداشته باشد. فریم کناری گوشی از آلومینیوم ساخته شده و کلیدهای سخت افزاری هم قابل جدا شدن هستند که این یک نکته عجیب و جالب در طراحی راگ فون 6 پرو به شمار میرود. ماژول دوربین با یک شیشه محافظ پوشانده شده و عملکرد خوبی هم در مقابل خط و خش سطحی دارد.

در تست بعد، زک نلسون گوشی را به مدت 30 ثانیه در معرض شعله مستقیم آتش قرار داد که در نهایت همان قسمت از گوشی سیاه شد و هیچوقت هم به حالت عادی برنگشت. اگرچه در گذشته یک سری از گوشی ها بعد از سوختن نمایشگر به حالت عادی بر می گشتند اما طی یک سال اخیر تقریبا می توانیم بگوییم تمام پرچم دارها شرایط مشابه راگ فون 6 پرو را تجربه نموده اند.

در نهایت هم رسیدیم به تست خمیدگی. جایی که راگ فون 6 پرو شاید بتوان گفت بدترین عملکرد خود را از لحاظ مقاومت به نمایش گذاشت. این گوشی خیلی ساده و بدون اینکه فشار خیلی زیادی هم به آن وارد گردد به دو نیم تقسیم شد. البته نکته جالب اینجاست که نمایشگر سالم ماند و نشکست و فقط پنل پشت نابود شد اما اندازه شکستگی آنقدری بود که دیگر نگردد از گوشی استفاده کرد. شما می توانید لحظه شکستن این گوشی را در ویدیوی زیر مشاهده کنید.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "سریع ترین گوشی دنیا در تست مقاومت شکست و نابود شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریع ترین گوشی دنیا در تست مقاومت شکست و نابود شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید