طرز تهیه سالاد مرغ و نخود ؛ برترین گزینه برای شام

به گزارش وبلاگ نیازمندی، سالاد مرغ و نخود یکی از انواع سالادهای سرد است که برای تهیه آن از ترکیب کاهو با مرغ و نخود پخته و سایر سبزیجات استفاده می گردد و یک سالاد بسیار مقوی و خوشمزه است.

طرز تهیه سالاد مرغ و نخود ؛ برترین گزینه برای شام

به گزارش وبلاگ نیازمندی ، سالاد مرغ و نخود یکی از انواع سالادهای سرد است که از ترکیب مرغ با نخود، ذرت، کاهو، پیازچه، گردو و... تهیه می گردد و به همین علت بسیار مقوی و کامل است و می تواند جایگزین وعده غذای اصلی باشد. در ادامه این مطلب طرز تهیه سالاد مرغ و نخود همراه با آموزش سس این سالاد و نکات مهم مربوط به تهیه آن آورده شده است.

مواد لازم برای تهیه سالاد مرغ و نخود

سینه مرغ: نصف یک عدد

نخود پخته: نصف لیوان

ذرت پخته: یک چهارم لیوان

کاهو: 1 عدد

سیر: 2 حبه

پیازچه: 3 ساقه

شوید تازه: 2 شاخه

نمک، فلفل سیاه، پودر پاپریکا و زردچوبه: به مقدار لازم

مغز گردو: به مقدار دلخواه

روغن زیتون: 3 قاشق غذاخوری

مواد لازم برای تهیه سس سالاد

سس مایونز: 2 قاشق غذاخوری

سس خردل: 1 قاشق مرباخوری

روغن زیتون: 3 قاشق غذاخوری

آبلیمو تازه: 3 نصف فنجان

نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد مرغ و نخود

1 ـ برای آغاز کار سینه مرغ را همراه با سیر، کمی نمک، فلفل سیاه و زردچوبه داخل یک قابلمه بریزید و یک لیوان آب به آن اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا سینه مرغ کاملا بپزد؛ سپس سینه مرغ پخته را از قابلمه خارج کنید و بعد از اینکه کاملا خنک شد، ریش ریش کنید.

2 ـ کاهو را بشویید و بعد خرد کنید و داخل ظرف مورد نظر بریزید. ذرت پخته را همراه با پیازچه و شوید خرد شده به کاهو اضافه کنید؛ سپس سینه مرغ پخته و ریش شده را داخل ظرف بریزید.

3 ـ داخل یک ماهی تابه کمی روغن زیتون بریزید و روی اجاق گاز بگذارید تا گرم گردد؛ سپس مغز گردو خرد شده و نخود پخته را به آن اضافه کنید و با حرارت کم به مدت 5 دقیقه تفت بدهید. در آخر پودر پاپریکا را اضافه کنید و اجاق گاز را خاموش کنید. این ترکیب را روی مواد سالاد بریزید.

4 ـ برای تهیه سس سالاد کافی است تا سس مایونز، سس خردل، آبلیمو، روغن زیتون و نمک و فلفل سیاه را داخل یک کاسه بریزید و خوب با هم مخلوط کنید. می توانید این سس را داخل سالاد بریزید و هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند؛ بعلاوه می توانید سس را هنگام سرو روی سالاد بریزید. امیدوارم از خوردن این سالاد خوشمزه و مقوی لذت ببرید، نوش جان.

منبع: فرارو

منبع: همشهری آنلاین

به "طرز تهیه سالاد مرغ و نخود ؛ برترین گزینه برای شام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سالاد مرغ و نخود ؛ برترین گزینه برای شام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید