کوادکوپتر شناسایی افراد گمشده در منطقه ها جنگلی در دانشگاه محقق اردبیلی ساخته شد

به گزارش وبلاگ نیازمندی، شرکت مستقر در مرکز رشد دانشگاه محقق اردبیلی توانست با استفاده از دروبین های حرارتی مدرن، کوادکوپتر شناسایی افراد گمشده یا آسیب دیده در منطقه ها جنگلی و طبیعی را طراحی کند.

کوادکوپتر شناسایی افراد گمشده در منطقه ها جنگلی در دانشگاه محقق اردبیلی ساخته شد

به گزارش خبرنگار استان های وبلاگ نیازمندی، واحد فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه محقق اردبیلی کوادکوپتر شناساگر افراد گمشده و آسیب دیده را طراحی کرد.

این دستگاه به وسیله شرکت نیک پی الکترونیک صنعت آرتا طراحی و ساخته شده و امروز در نمایشگاه جنبی جشنواره جهادگران علم و فناوری استان اردبیل رونمایی شده است.

کوادکوپتر شناساگر بر پایه هوش مصنوعی کار می نماید و با استفاده از شبکه یادگیری و افزایش توانایی دوربین های حرارتی سنتی، شناسایی افراد گمشده یا آسیب دیده در طبیعت، منطقه ها صعب العبور و به ویژه جنگل های انبوه، آسان تر می نماید.

این دستگاه با به کارگیری دوربین های حرارتی، چند تصویر حرارتی از منطقه می گیرد و پس از آن هوش مصنوعی با حذف نسبی برگ درختان، افزایش عمق میدان و سایر اصلاحات، تصویری واضح تر از منطقه ارائه می دهد که نشان دهنده منطقه های است که ممکن است حرارت بدن انسان در آنجا وجود داشته باشد.

دقت این سیستم در شناسایی افراد بین 87 تا 95 درصد است که در مقایسه با دقت 25 درصدی دوربین های حرارتی سنتی، مزیتی مهمی به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کوادکوپتر شناسایی افراد گمشده در منطقه ها جنگلی در دانشگاه محقق اردبیلی ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوادکوپتر شناسایی افراد گمشده در منطقه ها جنگلی در دانشگاه محقق اردبیلی ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید