واحد های فناور دانشگاه آزاد همگام با صنایع ملایر

به گزارش وبلاگ نیازمندی، مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد ملایر از فعالیت 4 واحد فناور در این مرکز اطلاع داد و گفت: این واحد ها در راستای توسعه صنایع همدان و ملایر و ارتباط علم با جامعه فعالیت می نمایند.

واحد های فناور دانشگاه آزاد همگام با صنایع ملایر

به گزارش خبرنگار استان های وبلاگ نیازمندی، رشد دانشگاه های ایران به نسل سوم رسیده است؛ یعنی دانشگاه در کنار فراوری علم، وظیفه تبدیل علم به صنعت را هم به دوش گرفته و کوشش می نماید علمی فراوری کند که مورد احتیاج جامعه خود باشد. به همین منظور در دانشگاه ها مراکز رشد شکل گرفتند که دانشجویان آنچه آموخته اند تبدیل به محصول نمایند و بازار فراوری را با محصولات فراوری شده براساس روش های علمی پر نمایند. ویژگی مراکز رشد در دانشگاه های مختلف کشور، فراوری علم در حوزه صنایع بومی آن منطقه و پاسخ به احتیاج های صنایع، جامعه منطقه و حل مسائل مردم استان و شهرستان خود است. موضوعی که در دانشگاه های ملایر باعث ایجاد واحد های فناوری شده که یا در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی در حوزه انگور فعالیت می نمایند، یا به فراوریات پزشکی می پردازند، یا در پی رونق در بازار مبل و منبت این شهرستان هستند.

ملایر به عنوان شهر ملی مبل و منبت شناخته می گردد. حتی محصولات فراوری شده مبل و منبت در این شهر به بازار های جهانی راه پیدا نموده اند. مسلم است که نقش علم در توسعه این صنعت می تواند اثرگذار باشد و باعث رشد آن گردد؛ بنابراین دانشگاه آزاد ملایر، سرای مبل و منبت را راه اندازی نموده تا دانشجویان و صاحبان صنایع با یکدیگر ارتباط بهتری برقرار نمایند و این صنعت را با همراهی علم توسعه دهند.

محمدحسین میرزایی پور، مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد ملایر به خبرنگار ما توضیح می دهد که واحد های مستقر در این مرکز رشد، برچه اساسی شکل گرفته اند و تا به امروز چه دستاورد هایی داشته اند.

به گفته او مرکز رشد دانشگاه آزاد ملایر از 88 مجوز استقرار در دانشگاه را دریافت نموده و از سال 96 به عنوان یک مرکز رشد مستقل از دانشگاه و با مجوز وزارت علوم، به فعالیت خود ادامه داده است.

میرزایی پور می گوید که در این مرکز چهار واحد فناور فعال هستند و قرار است به زودی سه واحد فناور دیگر هم احداث شوند.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد ملایر در فیلم زیر فعالیت های این مرکز را به طور کامل توضیح می دهد:

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "واحد های فناور دانشگاه آزاد همگام با صنایع ملایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واحد های فناور دانشگاه آزاد همگام با صنایع ملایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید