فایده آفتابگردان بر سیستم گوارش

به گزارش وبلاگ نیازمندی، تهران (پانا) - گیاه و برگ های آفتابگردان برای سیستم گوارشی مفید بوده و دارای خاصیت تقویت کننده معده هستند.

فایده آفتابگردان بر سیستم گوارش

به گزارش بهداشت نیوز، آفتابگردان با نام علمی Helianthus annuus، گیاهی یک ساله و دارای ساقه راست، خشن و به ارتفاع 2 متر است. این گیاه دارای خواص درمانی متعددی بوده و سرشار از ویتامین های A و B است.

گل های آفتابگردان تب بر است و از آن ماده ای تهیه می گردد که آرام کننده دردهای گوارشی است. آفتابگردان دارای خواص ملین و ضدیبوست، ضدعفونی کننده و موثر برای درمان زخم های سطحی، تقویت کننده معده و برطرف کننده سنگ کلیه است و در عین حال، باعث پاک سازی مجاری ادراری می گردد.

برگ های آفتابگردان دارای خاصیت تقویت کننده معده بوده و فشار خون را تنظیم می نماید. ضماد برگ های آن نیز درد مفاصل، سیاتیک و نقرس را تسکین می دهد. ریشه آفتابگردان برای سیستم گوارشی مفید بوده و ادرارآور است. آب ریشه این گیاه، درد دندان را تسکین می دهد و شربت ریشه آن، مقوی قلب است.

دم نموده دانه آفتابگردان برای درمان اسهال خونی مفید است؛به نحوی که بهتر است برای این بیماری 5 الی 10 گرم از دانه های آفتابگردان در یک لیوان آب جوش به مدت 10 دقیقه دم نموده و با قند یا نبات استفاده گردد. مغز دانه های این گیاه 40 تا 48 درصد روغن دارد و از دانه های آن برای فراوری روغن استفاده می گردد. شیره آفتابگردان نیز برای درمان آرتروز و برطرف ناراحتی های مفاصل و کمر مفید است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "فایده آفتابگردان بر سیستم گوارش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فایده آفتابگردان بر سیستم گوارش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید