حامد محضرنیا: ملودی موسیقی های امروزی تکراری هستند

به گزارش وبلاگ نیازمندی، یک خواننده موسیقی پاپ گفت: ملودی موسیقی های حال حاضر اکثرا تکراری هستند و شعر مناسبی ندارند.

حامد محضرنیا: ملودی موسیقی های امروزی تکراری هستند

به گزارش وبلاگ نیازمندی، حامد محضرنیا خواننده پاپ کشور در مورد جایگاه موسیقی در در نزد مردم گفت: تاریخ و تجربه این مساله را ثابت نموده که موسیقی از اهمیت بالایی میان مردم برخوردار است، بعلاوه مخاطبان موسیقی و دنبال نمایندگان آن در کشور در سطح بالا قرار دارند و تا کنون شاهد تاثیرات موسیقی بر مسائل مختلف بوده ایم.

به گفته محضرنیا، موسیقی پاپ به سبب اینکه مخاطبان بیشتری دارد در میان مردم رایج تر بوده، دومین نوع موسیقی که از سوی مردم با اقبال روبرو شده موسیقی سنتی است، بعلاوه این دو نوع موسیقی مکمل یکدیگر بوده و مردم نیز از هر دو نوع موسیقی استقبال می نمایند.

محضرنیا اضافه کرد: موسیقی پاپ-سنتی چندسالی است در سلیقه مردم جای خود را پیدا نموده و از سوی آن ها پذیرفته شده، رایج بودن نوع موسیقی در یک جامعه به سلیقه مردم آن جامعه برمی گردد و به نظر بنده باید برای آن احترام قائل بود.

  • ببینید | واکنش همایون شجریان به لغو کنسرت تورنتو
  • ارکستر ملی ایران با برگزیده آثار مجید انتظامی روی صحنه می رود

کاهش سطح سلیقه مردم نسبت به سال های گذشته

او می گوید: سطح سلیقه مردم در انتخاب موسیقی نسبت به سال های گذشته پایین آمده، اهمیتی که گرداندگان موسیقی دارند از خود مخاطبان بیشتر است، این گروه مشخص می نمایند که مردم چه نوع موسیقی را گوش دهند، در دنیای موسیقی سال های گذشته با چنین پدیده ای رو به رو نبوده ایم.

مسائل اقتصادی مشخص نماینده در موسیقی

به گفته محضرنیا، در گذشته هنرمندان واقعی فعالیت داشته اند، اما در حال حاضر مسائل اقتصادی در بحث موسیقی و سلیقه مردم حرف اول و آخر را می زند، هنگامی که موسیقی با هزینه بسیار بالا تبلیغ و به مرور وارد سلیقه مردم می گردد در جامعه فعلی با عنوان موسیقی که به اصطلاح مد است در میان بیشتر شناخته می گردد، این موسیقی باب شده بارها به وسیله مردم با این علت گوش داده می گردد که از سلیقه روز بازار موسیقی عقب نمانند.

او می گوید: موسیقی باب شده آسیب بزرگی به موسیقی وارد می نماید که این آسیب از سوی گردانندان موسیقی حاصل شده است، مردم کشور همواره نشان داده اند که در پی موسیقی خوب و فضای هنرمندانه هستند، اما هنگامی که فضا برای هنرمندان واقعی و اصلی بسته می گردد فضا و تفکر گروه گردانندگان غالب می گردد در این شرایط است که سطح سلیقه مردم کاهش می یابد.

محضر نیا گفت: اصلی ترین مقصر این مساله مسئولان فرهنگی اند که در رأس امور قرار دارند و مجوزها از سوی آنها صادر می گردد، انتخاب موسیقی برای عرضه در جامعه، انتخاب سالن کنسرت با یک سری تهیه نماینده های با نفوذ تمامی این موارد باعث می گردد که فضای معنوی و عرفانی گذشته مثل صدای آسمانی مرحوم ناصر عبداللهی را نداشته باشیم.

تکراری بودن ملودی موسیقی های فعلی

به گفته محضرنیا هنوز پس از گذشت چندین سال انتخاب من برای موسیقی، موسیقی های چند سال گذشته است که به موسیقی های فعلی آن را ترجیح می دهم، زیرا ملودی موسیقی های حال حاضر بیشترا تکراری و شعر مناسبی ندارند.

موسیقی کشور آشفته است

این خواننده می گوید: ساخت موسیقی در حال حاضر به این شکل درآمده که هنرمندان منتظرند ببینند کدام کار از سوی مردم با اقبال روبرو می گردد تا با یک تغییر جزئی از آن کپی برداری نمایند. موسیقی فعلی ما دارای چنین آشفتگی ای است و تا گردانندگان عرصه موسیقی به وسیله مسئولان اداره نشوند این وضع ادامه خواهد داشت.

احتیاج به مدیریت موسیقی

محضرنیا تأکید کرد: وضع فعلی موسیقی به مدیریت بیشتری احتیاج دارد. باید از تجربیات بزرگان موسیقی برای بهبود این وضع آشفته استفاده گردد و امیدوارم روزی به یک جمع بندی برسیم تا موسیقی هایی که ارائه می گردد در شان و سلیقه مردم کشورمان باشد.

منبع: همشهری آنلاین

به "حامد محضرنیا: ملودی موسیقی های امروزی تکراری هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حامد محضرنیا: ملودی موسیقی های امروزی تکراری هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید