بومی سازی تجهیزات برقی منجر به خودکفایی در صنعت خودروسازی می گردد

به گزارش وبلاگ نیازمندی به نقل از معاونت علمی و فناوری، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ضمن بازدید از بخش های مختلف یک خودروسازی گفت: به یاری شرکت های دانش بنیان اتفاق مهمی در حوزه خودروسازی اتفاق افتاده است. صنعت خودروسازی با کسب توانمندی طراحی، ماشین سازی و ارتقا می تواند صندلی واقعی خود را پیدا کند.

بومی سازی تجهیزات برقی منجر به خودکفایی در صنعت خودروسازی می گردد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به ظرفیت های فناورانه نهفته در صنعت خودروسازی گفت: به طور مثال، بومی سازی تجهیزات برقی و الکترونیکی خودرو ضمن ایجاد اشتغال، می تواند کاهش ارزبری و خودکفایی این صنعت را به دنبال داشته باشد. خودورسازی حوزه ای است که شرکت های دانش بنیان و خلاق در صورتی که از توانمندی طراحی برخوردار باشند، توسعه محصولات بر بستر یک پلتفرم مشترک محقق می گردد.

رئیس ستاد توسعه فناوری های هوایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی با تاکید بر این که صنایع باید به سوی بهره مندی از نوآوری شرکت های دانش بنیان و خلاق حرکت نمایند تا از دانش فنی و توانمندی طراحی و توسعه برخوردار شوند، بیان نمود: با سرمایه گذاری و استقبال صنایع عظیم، اکنون توانمندی طراحی و ماشین سازی در صنایع خودروساز به یاری شرکت های دانش بنیان و خلاق، محقق شده است و امیدواریم شاهد روزی باشیم که این شرکت ها با توجه به ظرفیت های خوبی که دارند، هر سال با توانمندی طراحی بر اساس یک پلتفرم یکپارچه بتوانند نوآوری و رقابت پذیری را در محصولاتشان بیش از پیش توسعه دهند.

مرکز تحقیقات این گروه صنعتی، همکاری مشترکی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای فراوری خودروی مدرن مالی و ایران ساخت، فراوری گیربکس بومی، موتور سه استوانه کم مصرف ایران ساخت، بومی سازی تجهیزات برقی و الکتریکی دارد. چهار ماه برای انجام فاز طراحی مفهومی این خودرو پیش بینی شده است تا با حمایت معاونت علمی و فناوری فرایند فراوری این خودرو به یاری شرکت های دانش بنیان پیش برود و فرآیند آن، توسط کمیته همکاری مشترک دنبال گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بومی سازی تجهیزات برقی منجر به خودکفایی در صنعت خودروسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بومی سازی تجهیزات برقی منجر به خودکفایی در صنعت خودروسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید