جزئیات همکاری های ایران و ازبکستان در صنعت نفت و گاز

به گزارش وبلاگ نیازمندی، نقشه راه همکاری های ایران و ازبکستان در صنعت نفت ، گاز و پتروشیمی هم زمان با سفر رئیس جمهوری ازبکستان و هیئت همراه به تهران و همسو با اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه وزیران نفت ایران و ازبکستان تدوین شد.

جزئیات همکاری های ایران و ازبکستان در صنعت نفت و گاز

به گزارش وبلاگ نیازمندی، در جریان سفر شوکت میرضیایف رئیس جمهوری ازبکستان، و هیئت همراه به تهران و برای اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه 14 سپتامبر 2022 (23 شهریورماه 1401) وزیران نفت ایران و انرژی ازبکستان، بزرگ حوجایوف، معاون اول وزیر انرژی ازبکستان، در رأس هیئت تخصصی حوزه نفت و گاز آن کشور، ضمن ملاقات با احمد اسدزاده، معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت، در زمینه اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه یادشده و برطرف موانع موجود بحث و گفت وگو کردند.

در این ملاقات درباره توسعه بیشتر روابط متقابل سودمند بین دو کشور گفتگو و بر همکاری های دو کشور در همه بخش های صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی توجه ویژه ای شد.

در گفت وگوهای دوجانبه، زمینه های مختلف همکاری دو کشور در بخش های بالادست و پایین دست نفت و گاز، همکاری های مشترک علمی و برگزاری دوره های آموزشی تخصصی - کاربردی آنالیز و بر سر نقشه راه همکاری های دو طرف توافق شد، به همین منظور کمیته مشترک کاری نفت، گاز و پتروشیمی برای پیگیری موارد توافق شده از سوی وزارتخانه های نفت و انرژی دو کشور تشکیل شد.

مقام های عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان در حضور سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری و شوکت میرضیایف که دیروز (یکشنبه، 28 خردادماه) به تهران سفر نموده بود، یک بیانیه مشترک و 10 سند همکاری شامل توافق نامه تجارت ترجیحی، حمل ونقل و ترانزیت، همکاری دارویی، برنامه همکاری در زمینه های استاندارد و بیمه، آنالیز امکان ایجاد منطقه ها آزاد مشترک، برنامه اجرایی همکاری در حوزه فناوری و نوآوری و برنامه اجرایی همکاری در بخش کشاورزی امضا کردند.

منبع: همشهری آنلاین

به "جزئیات همکاری های ایران و ازبکستان در صنعت نفت و گاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات همکاری های ایران و ازبکستان در صنعت نفت و گاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید