آیا اکستندرهای وای فای برای گیمینگ مناسب هستند؟

به گزارش وبلاگ نیازمندی، اگر وای فای خانگی شما نمی تواند در تمام نقاط خانه، آنتن دهی و سرعت خوبی داشته باشد؛ ایده خوبی است از یک اکستندر یا تقویت کننده وای فای استفاده نموده تا بدون مشکل بتوانید بازی های آنلاین را استریم کنید.

آیا اکستندرهای وای فای برای گیمینگ مناسب هستند؟

اما آیا واقعا اکستندرهای وای فای برای گیمینگ کار می نمایند؟ یعنی این قدر سرعت و آنتن دهی وای فای را تقویت خواهند کرد که بتوانید به طور بی سیم بازی کنید؟

در این مطلب، می خواهیم درباره همه چیز پیرامون اکستندرهای وای فای برای گیمینگ و اثربخشی آن ها هنگام بازی کردن صحبت کنیم:

آیا اکستندرهای وای فای برای گیمینگ کار می نمایند؟

بله می توانیم از اکستندرهای وای فای برای گیمینگ استفاده کنیم ولی همواره راه چارهی ایده آل نیستند.

به طور کلی، انجام بازی های با وای فای به مقدار وصل کردن یک کنسول بازی یا پی سی به طور مستقیم به مودم یا روتر، موثر نیست. راه چاره های اتصال کابلی دارای تاخیر کمتری هستند و معمولا سرعت بیشتری ارائه می دهند.

افزودن یک اکستندر وای فای به شبکه می تواند حتی تاخیر را افزایش دهد و عملکرد شبکه برای بازی های آنلاین را تحت تاثیر قرار دهد. تاخیر بیشتر در هنگام استفاده از یک توسعه دهنده وای فای رایج است؛ به ویژه اگر یک اکستندر مقرون به صرفه قیمت و با کیفیت پایین تهیه کنید.

آیا اکستندرهای وای فای برای گیمینگ مضر هستند؟

نه لزوما؛ گاهی اوقات یک اکستندر وای فای تنها راه چاره برای انجام بازی های آنلاین در یک خانه است. همه چیز به نحوه تنظیمات شبکه بستگی دارد و اینکه چه اکستندری نصب کردید.

اگر سرعت وای فای شما هنگام بازی های آنلاین بسیار کند باشد؛ اکستندرهای وای فای می توانند این تاخیر را بهتر نمایند و سرعت و آنتن دهی وای فای بیشتر گردد.

با این حال، برای بازی های سبک تیراندازی اول شخص یا بازی های سنگین و سریع، اکستندرهای وای فای گزینه خوبی نیستند. هرچه دستگاه های بیشتری به شبکه اضافه کنید؛ احتمال بیشتری وجود دارد که از تاخیر رنج ببرید و روی عملکرد شما در هنگام بازی کردن تاثیر بگذارد.

برای گیمینگ اکستندر وای فای قوی تهیه کنید

آیا اکستندرهای وای فای می توانند مشکل زا باشند؟

بعضی از توسعه دهنده های وای فای می توانند هنگام بازی مشکل ایجاد نمایند. به طور معمول، اکستندرهای وای فای مقرون به صرفه قیمت و کم قدرت، برای گیمینگ ساخته نشده اند و توان ترافیک بازی های سریع را ندارند. بنابراین، می توانند روی زمان بندی ها و واکنش های شما هنگام بازی تاثیر منفی بگذارند.

علاوه بر این، اگر اکستندرهای وای فای به طور مطلوب نصب نشده باشند؛ ممکن است مسائلی در شبکه ایجاد نمایند. در حالت ایده آل، اکستندر وای فای باید تا حد امکان نزدیک به مودم و روتر نصب شوند؛ اگرچه با توجه به اینکه قرار است دامنه وای فای افزایش پیدا کند؛ معقول نیست نزدیک به مودم و روتر نصب شوند.

ایده آل این است که یک اکستندر وای فای در زاویه دید روتر و بدون مانعی در میان آن ها نصب گردد. اگر روتر بتواند امواج رادیویی را مستقیم و موثر برای اکستندر وای فای بفرستد؛ سرعت وای فای بهتر شده و تاخیر کمتر است ولی اگر بین اکستندر وای فای و روتر یا مودم چند اتاق یا طبقه ساختمان و موانع زیاد دیگری باشد؛ تاخیر بیشتر می گردد و قدرت سیگنال ها به مقدار ای نیست که بتواند ترافیک گیمینگ شما را جواب بدهد.

بعلاوه، مهم است مطمئن شوید که وای فای به وسیله کاربران دیگر با دانلودهای زیاد یا ترافیک شلوغ، کند نشده باشد و تاخیر شبکه زیاد گردد. هرچه افراد بیشتری از شبکه شما استفاده نمایند؛ احتمال کاهش سرعت بیشتر می گردد. باید فراموش نکنیم که یک اکستندر وای فای به مقدار یک روتر قوی و کارآمد نیست!

آیا اکستندرهای وای فای برای بعضی بازی ها خوب و برای بعضی دیگر از بازی ها مضر است؟

به طور کلی، اکستندرهای وای فای برای بازی های کندتر مانند سری RPG یا بازی های نوبتی که احتیاج به واکنش سریع ندارند؛ برترین عملکرد را دارند.

انجام بازی های سریعی مانند فورتنایت یا بازی های تیراندازی اول شخص آنلاین با یک اکستندر وای فای مشکل است. می توانید چنین بازی هایی را هم با وای فای اکستندر انجام بدهید ولی احتمالا با تاخیرها و مسائل سرعت روبرو خواهید شد.

آیا اکستندرهای وای فای کارایی متفاوتی دارند؟

اکستندرهای وای فای متفاوتی در بازار هست که قطعا می توانند کارایی های مختلفی در یک شبکه وای فای ایجاد نمایند. بعضی اکستندرهای وای فای مقرون به صرفه قیمت و ساده هستند و فقط می توانند سیگنال های وای فای را برای چند متر تقویت نموده و به دستگاه شما برسانند.

بعضی دیگر از اکستندرهای وای فای چند بانده و دارای آنتن خارجی هستند و به طور کلی می توانند همچون یک روتر بی سیم در شبکه وای فای عمل نمایند. بنابراین بستگی زیادی دارد چه دستگاه توسعه دهنده وای فای در شبکه نصب کنید.

اگر واقعا می خواهید یک اکستندر وای فای را برای بازی های آنلاین بهره ببرید؛ بهتر است روی یک دستگاه اکستندر قوی و پیشرفته بازار سرمایه گذاری کنید.

منبع: شبکه چی

به "آیا اکستندرهای وای فای برای گیمینگ مناسب هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا اکستندرهای وای فای برای گیمینگ مناسب هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید