کوچ ماینرها از قزاقستان به مقاصد محبوب

به گزارش وبلاگ نیازمندی، استخراج نمایندگان رمزارز که در قزاقستان فعالیت می نمایند در پی اعمال محدودیتها از سوی دولت این کشور، در پی توسعه فعالیتشان به آمریکا و روسیه هستند.

کوچ ماینرها از قزاقستان به مقاصد محبوب

به گزارش وبلاگ نیازمندی، دنیس روزینوویچ، هم موسس گروه استخراج رمزارز CMG و گروه ماوریک اظهار کرد: کل بازار در قزاقستان از نظر ظرفیت موجود خالی شده است و وی در پی توسعه فعالیتهایش به روسیه است.

سرازیر شدن استخراج نمایندگان رمزارز به قزاقستان از زمان شروع مقابله چین با فعالیت ماینرها، ظرفیت انرژی مازاد این کشور را بلعیده و دولت قزاقستان با کمبود شدید برق دست و پنجه نرم می نماید.

دولت قزاقستان محدودیت مجموعا 100 مگاوات برای توسعه ظرفیت استخراج رمزارز را در اکتبر پیشنهاد کرد و برای رشد استخراج رمزارز در این کشور سقفی معین کرد.

یک ماینر قزاقستانی گفت شرکتش در حال برنامه ریزی برای سفر به آمریکا در سال آینده و آنالیز توسعه مزارع تازه رمزارز در این کشور است.

شرکت BitFuFu در مواجهه با سهمیه بندی برق، دستگاههای خود را در قزاقستان خاموش و آنها را در این کشور رها نموده و دستگاههای تازهی در آمریکا بر پا نموده است.

به گفته روزینوویچ، ظرفیت مازاد روسیه و منابع انرژی متنوع این کشور فرصت عالی برای ماینرها هستند. البته ریسک ژئوپلیتیکی مرتبط با انجام کسب و کار در روسیه وجود دارد اما ماینرهایی که روال صحیح را طی نموده و به صورت قانونی فعالیتشان را شروع نمایند، بعید است با برخورد غیرمنصفانه دولت این کشور روبرو شوند.

اپراتور شبکه نیروی ملی قزاقستان سهمیه بندی برق برای ماینرها را در سپتامبر شروع کرد. این شرکت برق ماینرها را در ساعات اوج تقاضا قطع می کرد تا شهرها برق کافی داشته باشند. پس از اعتراض صنعت استخراج رمزارز، وزارت نیروی قزاقستان در نوامبر گفت دولت برق ماینرهای مجاز را قطع نخواهد کرد. اما دولت قزاقستان به سرعت خلف وعده کرد. منابع این صنعت برآورد می نمایند بین 200 تا 500 مگاوات از فعالیت مجاز استخراج رمزارز قطع شده که شامل بخشی از فعالیت استخراج شناخته شده در قزاقستان بوده است.

بر اساس گزارش کوین دِسک، با وجود محدودیتهای رگولاتوری همه ماینرهای قزاقستان از امید دست نکشیده اند. برخی از آنها تصور می نمایند اگر نیروگاههای از کار افتاده دوباره فعال شوند، سیاست سهمیه بندی برق بهبود خواهد یافت. سایرین امیدوارند اگر ظرفیت انرژی تتازهپذیر خود را توسعه دهند، دوباره بتوانند رشدشان را ازسربگیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کوچ ماینرها از قزاقستان به مقاصد محبوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوچ ماینرها از قزاقستان به مقاصد محبوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید