چگونه از قابلیت دوربین دوگانه اینستاگرام استفاده کنیم؟

به گزارش وبلاگ نیازمندی، اینستاگرام حدود یک ماه قبل از قابلیت Dual Camera یا دوربین دوگانه رونمایی کرد که برای استوری ها می توانید از آن استفاده کنید. اما این قابلیت دقیقا چیست و چگونه می توان از آن بهره برد؟

چگونه از قابلیت دوربین دوگانه اینستاگرام استفاده کنیم؟

این قابلیت به زبان ساده شما به اجازه می دهد که به طور همزمان با دوربین سلفی و اصلی عکس بگیرید. در نتیجه عکسی با دوربین اصلی ثبت شده بخش بزرگی از کادر را پوشش می دهد و در سمت راست بخش فوقانی (یا هر بخش دیگری که دوست دارید آن را قرار دهید) هم می توانید عکس سلفی خود را مشاهده کنید.

اینستاگرام این قابلیت را در پاسخ به محبوبیت زیادی اپ BeReal ارائه داده است. این اپ روزی یک بار برای کاربران نوتفیکیشن ارسال می نماید تا از وضعیتی که در آن هستند، یک عکس با دوربین اصلی و سلفی ثبت نمایند. بعلاوه در حال حاضر اینستاگرام مشغول آزمایش قابلیت مشابه نوتیفیکیشن های ناگهانی BeReal است.

چگونگی استفاده از دوربین دوگانه اینستاگرام

  • اپ اینستاگرام را باز کنید و سپس در نوار بالایی روی آیکن مثبت قرار گرفته کنار عکس پروفایل خود ضربه بزنید.
  • در مرحله بعدی گزینه camera را انتخاب کنید. بعد از باز شدن این بخش، در بخش کناری می توانید ردیفی از قابلیت های مختلف را مشاهده کنید که باید روی آیکن فلش به سمت پایین ضربه بزنید و در نهایت گزینه Dual را انتخاب کنید.
  • با این کار، یک مستطیل کوچک به نمایش درمی آید که مربوط به دوربین سلفی است.
  • با نگه داشتن این مستطیل، می توانید به راحتی آن را در کادر جابجا کنید.
  • در نهایت با فشردن آیکن دوربین قادر به ثبت عکس در این حالت هستید.

این قابلیت چه کاربرد هایی دارد؟

این مشخصه برای ثبت یک لحظه خاص و نشان دادن واکنش شما در همان لحظه عالی است. به عنوان مثال هنگامی که در یک کنسرت هستید، می توانید در کنار عکس اصلی، یک سلفی از خود را هم نشان دهید. بعلاوه برخلاف BeReal، از این مشخصه می توانید برای ضبط ویدیو و ریلز هم بهره ببرید. اگر مثلا برای اولین بار شاهد یک بنای تاریخی جذابی هستید، می توانید بنای موردنظر را در کنار شور و شوق خودتان نمایش دهید.

باید خاطرنشان کنیم مانند دیگر ویژگی های تازه اینستاگرام، ممکن است این قابلیت برای بعضی کاربران هنوز فعال نشده باشد و چنین چیزی کاملا طبیعی است. اما طبق گزارش ها، بخش قابل توجهی از کاربران این مشخصه را دریافت نموده اند.

منبع: MakeUseOf

منبع: دیجیکالا مگ

به "چگونه از قابلیت دوربین دوگانه اینستاگرام استفاده کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از قابلیت دوربین دوگانه اینستاگرام استفاده کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید