واگذاری 16 عنوان استاندارد ملی به اداره کل استاندارد چهارمحال و بختیاری

به گزارش وبلاگ نیازمندی، مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری گفت: سال جاری تا به امروز 16 عنوان استاندارد ملی به اداره کل استاندارد استان واگذار شده که کوشش ها در راستای افزایش این عناوین است.

واگذاری 16 عنوان استاندارد ملی به اداره کل استاندارد چهارمحال و بختیاری

مهدی پژوهش گفت: این سازمان وظیفه دارد در ارائه خدمات شامل فراوریات صنعتی، کشاورزی، معادن، صنایع غذایی و مراکز خدماتی نظارت داشته باشد.

وی در مورد نظارت بر پارک ها و شهربازی های استان، اضافه نمود: تجهیزات پارک های موجود در استان استاندارد نیست، البته نامه هایی در این خصوص برای شهرداری ارسال شده، اما تا به امروز اقدامی در جهت تعویض و استانداردسازی تجهیزات در پارک ها انجام نشده است.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری با اشاره به بازدید های اجرا شده از مراکز عرضه و فراوریی به وسیله کارشناسان، اضافه نمود: طی شش ماهه نخست امسال یک هزار و 36 مورد بازدید و بازرسی از مراکز عرضه و 396 مورد بازرسی به همراه 576 مورد نمونه برداری از واحد های فراوریی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید

وی گفت: علاوه بر نظارت بر مراکز عرضه و فراوریی، نظارت بر جایگاه های سوخت از دیگر وظایف این اداره کل است، 1055 نازل عرضه نماینده سوخت مایع در استان وجود دارد و در این مدت از 12 مورد از جایگاه های سوخت CNG مورد آنالیز قرار گرفتند.

پژوهش در مورد نظارت بر پارک ها و شهربازی های استان، توضیح داد: متاسفانه تجهیزات پارک های موجود در استان استاندارد نیست و در این مدت از 200 مورد از تجهیزات پارک ها بازرسی صورت گرفت، البته نامه هایی در این خصوص برای شهرداری ارسال شده، اما تا به امروز اقدامی در جهت تعویض و استانداردسازی تجهیزات پارک ها صورت نگرفته است.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از 14 شهربازی، بازرسی از 350 مورد تجهیزات آن اجرا شده که نامه غیر ایمن بودن تجهیزات پارک های استان برای دادستان و رئیس کل دادگستری برای آنالیز ارسال شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تمدید پروانه واحد های فراوریی سه ساله است، اعلام کرد: اگر در طول مدت سه سال، واحد فراوریی به خوبی موارد استانداردسازی را رعایت نکرده باشد در صورت بالا رفتن نمرات منفی، ابطال، توقیف و توقف فراوری را به همراه دارد، البته واحد هایی که اصول استاندارد را رعایت نمایند مورد تشویق قرار می گیرند.

پژوهش با اشاره به مهم بودن ایمنی ساختمان ها، شرح داد: باتوجه به اینکه تمامی قسمت های یک ساختمان تحت نظارت این اداره کل نیست، اما می تواند بر شن و ماسه و بتن، یونولیت های به کار رفته در سقف ساختمان و آسانسور نظارت داشته باشد که متاسفانه عدول از استاندارد در بتن ساختمان ها صورت می گیرد، بنابراین ضروری است ناظران ساختمان در استفاده از مصالح غیراستاندارد دقت نمایند، زیرا عواقب آن متوجه ناظر است.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: باتوجه به اینکه سه واحد فراوری یونولیت سقفی در شهرکرد و یک واحد در لردگان است، اما بازار یونولیت دست فراورینمایندگان استان نبوده و بدون آنالیز از دیگر استان ها وارد می شوند، بنابراین ضروری است در مصالح ساختمانی نظارت ها به صورت جدی انجام شوند، البته در طرح های مسکن ملی ناظر به عنوان پیمانکار نیز فعالیت دارد که این امر موجب استفاده از مصالح با کیفیت پایین از جمله یونولیت سقفی می گردد.

وی با اشاره به تدوین 35 هزار عنوان استاندارد ملی در کشور، افزود: 750 مورد معادل دو درصد از عناوین استاندارد ملی تدوین شده به وسیله چهارمحال و بختیاری اجرا شده است، بعلاوه در امسال تا به امروز 16 عنوان استاندارد ملی به اداره کل استاندارد استان واگذار شده که کوشش ها در راستای افزایش این عناوین است.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری از برگزاری همایش تجلیل از واحد های نمونه و برتر استانی و همیاران استاندارد و نمایشگاه فراوریات 24 واحد فراوریی تحت شمول استاندارد به مدت یک روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی در شهرکرد اطلاع داد.

پژوهش در انتها با اشاره به انعقاد تفاهم نامه میان پارک علم و فناوری و اداره کل استاندارد در مورد صدور پروانه استاندارد شرکت های دانش بنیان، گفت: یک دفتر استانداردسازی در پارک علم و فناوری دایر شده است، بعلاوه علامت استانداردی به محصولات شرکت های دانش بنیان اختصاص یافته که هدایت های لازم به نخبگان و مخترعان به وسیله کارشناس مربوطه انجام خواهد شد، یعنی با استفاده از دفتر استانداردسازی، اختراع مورد آزمایش قرار می گیرد و کار استانداردسازی محصول به وسیله کارشناس انجام خواهد شد.

وبلاگ نیازمندی چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "واگذاری 16 عنوان استاندارد ملی به اداره کل استاندارد چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری 16 عنوان استاندارد ملی به اداره کل استاندارد چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید