فراری 110 میلیارد تومانی در مشهد

به گزارش وبلاگ نیازمندی، طی روزهای گذشته، شاهد رونمایی از لافراری اپرتا دست ساز در مشهد بودیم. این خودرو از سوی شرکت چیتاموتورز معرفی و رونمایی شده است. در مراسم رونمایی از این خودرو، بعضی مسئولان نیز حضور داشتند.

فراری 110 میلیارد تومانی در مشهد

به گزارش وبلاگ نیازمندی ، لافراری اپرتا، درواقع یک مدل رپلیکا از فراری لافراری است. به عبارتی تیم مشهدی با ساخت کیت بدنه و شاسی این خودرو، بدنه فراری لافراری معروف را در ایران مونتاژ نموده اند. البته در قسمت عقب آن خبری از موتور فراری نیست، بلکه پیشرانه شش سیلندر نیسان ماکسیما برای این خودرو مورد استفاده قرار گرفته است.

به نقل از دیجیاتو، کوشش این تیم برای ساخت این فراری ایرانی قابل تحسین است، البته تیم چیتاموتورز در مصاحبه با خبرگزاری های مختلف اعلام نموده اند که قطعات این خودرو به وسیله خود تیم فراوری شده است.

مسائل پیش روی لافراری اپرتا دست ساز

کار تیم در ساخت لافراری اپرتا، یک اقدام قابل تحسین محسوب می گردد. بااین حال نکاتی در این بین وجود دارد. نخست آن که ساخت نسخه های رپلیکا (به معنی کپی دقیق) از لافراری در تمامی نقاط دنیا بارها اجرا شده است. اگر عبارت laferrari replica را در موتورهای جستجو دنبال کنید، انواع مختلفی از نمونه های دست ساز فراری لافراری را خواهید دید که به وسیله افراد مختلفی فراوری شده اند. حتی بعضی از این خودروها در خانه و گاراژ شخصی یک فرد سرهم بندی شده اند. البته نسخه های خاص این خودرو نیز قابل مشاهده هستند که از موتور 10 سیلندر آئودی بهره می برند. قیمت بیشتر این نسخه ها با توجه به میزان کیفیت کار اجرا شده، بیست هزار الی یک میلیون دلار اعلام شده است. به عبارتی نسخه های دست ساز لافراری، یک الی 55 میلیارد تومان قیمت دارند. تیم ایرانی برای لافراری دست ساز خود، قیمت دو میلیون دلار (110 میلیارد تومان) را اعلام نموده است.

البته این خودرو قابلیت پلاک شدن و دریافت استاندارد در ایران را ندارد، بنابراین امکان تجاری سازی پروژه را باید منتفی بدانیم. در نتیجه خریداران لافراری دست ساز مشهدی، تنها قادربه استفاده از آن در پیست ها خواهند بود. امیدواریم شرایطی برای استعدادهای واقعی صنعت خودروسازی در ایران مهیا گردد تا این افراد بتوانند سوپراسپرت های کاملاً داخلی و منحصربه فردی بسازند و آن ها را به فروش برسانند. بدیهی است که تمایل مشتریان ایرانی برای خرید سوپراسپرت های فراوری داخل، بسیار بیشتر از خودروهای مونتاژی گمنام چینی خواهد بود. پیاده سازی یک ابرخودرو با استفاده از کیت بدنه و مقیاس بندی دقیق آن، می تواند گام نخست برای فراوری ابرخودرو کاملاً داخلی با طراحی متمایز باشد.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در وبلاگ نیازمندی مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "فراری 110 میلیارد تومانی در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراری 110 میلیارد تومانی در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید