شاه کبرا مشهورترین مارگیر دنیا را گزید

به گزارش وبلاگ نیازمندی، یک مار گیر معروف هندی پس از گزیده شدن از ناحیه ران به وسیله یک شاه کبرای 3 متری در بیمارستان بستری شده است.

شاه کبرا مشهورترین مارگیر دنیا را گزید

به گزارش وبلاگ نیازمندی، واوا سورش، 48 ساله در استان کرالا روز دوشنبه در حال گرفتن شاه کبرا بود که گزیده شد.

ویدئوی تکان دهنده ای که به وسیله یکی از افراد محلی گرفته شده است، لحظه ای را نشان می دهد سوروش سعی می کرد تا مار را داخل یک کیسه ببرد و پس از کش و قوس های فراوان ران راستش به وسیله مار گاز گرفته شد.

به طور باورنکردنی، او پیروز شد قبل از اینکه بیهوش شده و به بیمارستان منتقل گردد، مار را وارد کیسه کند. وی اکنون در بخش مراقبت های ویژه بستری است.

این مارگیر در ابتدا به یک کالج پزشکی خصوصی در کوتایام منتقل شد و در آنجا دچار حمله قلبی شد. پزشکان پس از اینکه متوجه شدند قلب او تنها 20 درصد ضربان طبیعی خود را دارد، تصمیم گرفتند او را برای درمان تخصصی به بیمارستان بزرگتری در کوتایام منتقل نمایند. او یک شب در آنجا بستری شد و پزشکان صبح سه شنبه گفتند که وضعیتش بهتر شده است.

هندوستان تایمز گزارش داد که مارگیر هنوز بیهوش است و تحت مراقبت های ویژه است، اما نفس می کشد. پزشکان هشدار دادند که مدتی طول می کشد تا اثرات کامل زهر آشکار گردد و نمی توان گفت که آیا سورش بهبودی کامل پیدا می نماید یا خیر.

سورش در طول دو دهه زندگی حرفه ای خود ادعا می نماید که هزاران مار را گرفته و صد ها بار گزیده شده است.

او به تازگی دوران نقاهت خود را پس از گزش مار دیگری در بیمارستان به خاتمه رسانده بود که روز دوشنبه برای گرفتن شاه کبرا اقدام کرد.

خانواده ای در روستای کوریچی روز آدینه با سورش تماس گرفتند و گزارش دادند که مار کبرا نزدیکی سوله خانه آن ها خوابیده است. سورش به خانواده گفته بود که مشغول کاری است است، اما پیشنهاد داد که اگر خزنده هنوز آنجا بود، روز دوشنبه می آید. او بعد از ساعت 16 روز دوشنبه به محل رسید و این اتفاق تلخ برایش رخ داد.

انگشت اشاره دست راست سورش به علت نیش ماری که در سال 2005 او را گزید از کار افتاده است. در سال 2020، او چندین هفته را در یک بخش مراقبت های ویژه در شهر تیرووانانتاپورام پس از گزش یک افعی گذراند.

شاه کبرا یک مار بسیار سمی است که یک نوروتوکسین قوی را با استفاده از دندان های نیش کوتاه متصل به فک بالایی خود تزریق می نماید. اگرچه خود سم مخصوصاً کشنده نیست، اما این مار ها دارای بعضی غدد سمی هستند، به این معنی که می توانند مقادیر زیادی را تزریق نمایند که معمولاً کشنده است. یک شاه کبرا با غدد سمی کامل و زمان کافی برای استقرار آن ها می تواند نوروتوکسین کافی را در یک نیش تزریق کند که برای مرگ 20 نفر یا یک فیل بزرگ کافی است.

این سم با حمله به اعصاب و مغز، ماهیچه هایی که تنفس و ضربان قلب را کنترل می نمایند فلج نموده و معمولاً در عرض 30 دقیقه منجر به ایست قلبی یا خفگی می گردد.

تنها درمان شناخته شده تزریق پادزهر در محل نیش اولیه در سریع ترین زمان ممکن است. اگر هیچ پادزهری در دسترس نباشد، قربانیان را می توان تا زمانی که ریه های آن ها به طور طبیعی کار کند، روی دستگاه های تنفسی قرار داد.

منبع: فرارو

به "شاه کبرا مشهورترین مارگیر دنیا را گزید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاه کبرا مشهورترین مارگیر دنیا را گزید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید