خروج مرغ زنده از گیلان ممنوع شد

به گزارش وبلاگ نیازمندی، یک منبع مطلع با اشاره به ارسال روزانه حدود 300 تن مرغ از گیلان به تهران درشرایط عادی، گفت: با توجه به کمبود شدید در تهران، چگونگی نظارت بر صحت فرایند توزیع مرغ به وسیله زنجیره ها جای سوال دارد.

خروج مرغ زنده از گیلان ممنوع شد

به گزارش وبلاگ نیازمندی، یک منبع مطلع در تبادل نظر با مهر گفت: در حالی که مرغ در استان گیلان از قیمت مصوب هم پایین تر خریداری می گردد و مرغداران این استان به جهت تراکم بالا در مرغداری ها و نبود مشتری با تلفات سنگین روبرو هستند، خروج مرغ زنده از این استان ممنوع شده است.

به گفته وی بر اساس تصمیمات استانی، تنها زنجیره ها می توانند مرغ را کشتار و از استان خارج نمایند.

این منبع مطلع اضافه نمود: البته در پی اعتراضاتی که صورت گرفت، این چالش به صورت نسبی رفع شده اما نظر کارشناسان این است که هر چه زودتر باید این ممنوعیت رفع گردد.

وی افزود: اجرای طرح مذکور در حالیست که بازار مرغ در تهران به شدت ملتهب بوده و گیلان در این روزها به تنهایی قادر است یک سوم احتیاج مرغ تهران را تأمین کند.

این فعال صنعت مرغداری ادامه داد: اگر چه آمار رسمی از ارسال روزانه حدود 300 تن مرغ از گیلان به تهران در شرایط عادی حکایت دارد اما چگونگی نظارت بر صحت فرایند توزیع مرغ در تهران به وسیله زنجیره ها یکی از سوالات اساسی مرغدارانی است که این کالا را به قیمت 17 هزار و 100 تومان عرضه می نمایند.

وی ادامه داد: با توجه به ارسال مرغ از استان هایی مثل مازندران و گلستان، سمنان و حتی قزوین به مانند گیلان برای تأمین مرغ تهران و عدم مشاهده این مرغ ها در بازار تهران و رسیدن آن به مرز 40 هزار تومان، سوال اساسی این است که این مرغ ها به کجا می رود و چرا مرغی که مرغداران شمالی تحویل کشتارگاه ها و زنجیره ها می دهند تا به دست مردم تهران به نرخ مصوب برسد، در اختیار آنان قرار نمی گیرد و با کمبود این کالا این بازار تهران روبرو هستیم؟

منبع: جام جم آنلاین

به "خروج مرغ زنده از گیلان ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج مرغ زنده از گیلان ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید