سیگنال مهم بازارهای جهانی به بورس تهران

به گزارش وبلاگ نیازمندی، به گزارش تجا رت نیوز، قیمت های جهانی برای بورس تهران همیشه اهمیت ویژه ای داشته و گروه های مختلف بورسی ممکن است از این نوسانات متاثر شوند. چه اتفاق مهمی در قیمت های جهانی افتاده است؟

سیگنال مهم بازارهای جهانی به بورس تهران

دیروز در بازگشایی بازار جهانی غوغایی به پا بود. جایی که مس تا مرز 8400 دلار در هر تن صعود کرد و نفت نیز در کانال 63 دلار بر هر بشکه نوسان کرد.

دنیای اقتصاد در این مورد نوشته است: استراتژیست های گلدمن ساکس در یادداشتی درخصوص شرایط بازار کامودیتی ها عنوان کردند که به احتمال زیاد تقاضای جهانی تحت تاثیر واکسیناسیون کرونا در 6 ماه آینده بسیار قدرتمند است. موضوعی که می تواند به معنای افت بیشتر شاخص دلار باشد. سیگنالی مثبت برای کامودیتی ها؛ چراکه این دارایی ها بر اساس دلار ارزش گذاری می شوند و با افت ارزش این ارز، قیمت آنها بیشتر می گردد.

در این میان با اتمام تعطیلات چین در خاتمه این هفته، طبیعتا شاهد افزایش تقاضا برای کامودیتی ها و رشد قیمت نفت و فلزات خواهیم بود. عاملی که می تواند محرکی برای رشد سهام کامودیتی محور بازار سهام باشد. شرکت هایی که سهم 70 درصدی از کل ارزش این بازار را در اختیار دارند. با این حال باید دید بورس بازان که در حال حاضر به مثال مارگزیده، از ریسمان سیاه و سفید می ترسد چه زمانی به سیگنال های مالی توجه نشان می دهند. جایی که در کنار فرایند مطلوب قیمت ها در بازار جهانی، نسبت قیمت به درآمد بازار نیز از سطوح 22 واحدی در اوج مرداد،

بر اساس آخرین اجماع تحلیلگران (IRANCR) به 6/ 8 واحد رسیده است که در کنار دیگر متغیرهای مثبت اثرگذار، می تواند محرکی برای افزایش تقاضا در تالار شیشه ای باشد.

به گزارش وبلاگ نیازمندی، این امیدواری به اثرگذاری بازارهای جهانی بر بورس تهران در حالیست که رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار دیشب گفته است: بازار سرمایه کشور در حال تاریخ سازی است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه بازار سرمایه کشور در سال گذشته با 10 میلیون بازیگر در اقتصاد ملی ایفای نقش می کرد، اضافه کرد: این در حالی است که الان این رقم به بیش از 50 میلیون نفر رسیده است.

دهقان دهنوی همچنین اظهار کرد: در حالی که سال قبل ارزش معاملات روزانه این بازار حدود 300 میلیون دلار بود، در امسال این میزان به حدود 1 میلیارد دلار افزایش یافته است.

وی توضیح داد: در بازار سرمایه داشتن دید بلندمدت اهمیت زیادی دارد و از اصول موفقیت در این بازار است.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز

به "سیگنال مهم بازارهای جهانی به بورس تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیگنال مهم بازارهای جهانی به بورس تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید