حضور پررنگ شرکت های حوزه سلامت در باشگاه صادرات دانش بنیان

به گزارش وبلاگ نیازمندی، از مجموع 600 شرکت که باشگاه صادرات دانش بنیان در سال 1400 ارزیابی کرده است، شش شرکت پیروز به کسب نشان 5 ستاره شدند که چهار شرکت آن ها در حوزه فناوری سلامت است.

حضور پررنگ شرکت های حوزه سلامت در باشگاه صادرات دانش بنیان

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ نیازمندی، از مجموع 600 شرکت که باشگاه صادرات دانش بنیان در سال 1400 ارزیابی کرده است، شش شرکت پیروز به کسب نشان 5 ستاره شدند. از این میان، چهار شرکت در حوزه فناوری دارو و فرآورده های پیشرفته تشخیص و درمان و دو شرکت در حوزه ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته فعال هستند.

باشگاه صادرات دانش بنیان در سال گذشته تعداد 600 شرکت دانش بنیان را براساس سه معیار اصلی: فنی، شرکتی و فروش مورد ارزیابی تفصیلی قرار داد و آن ها را از نظر میزان آمادگی برای صادرات در گروه های 5 ستاره تا 2 ستاره طبقه بندی کرد.

طبق ارزیابی های اجرا شده در باشگاه صادرات دانش بنیان، چهار شرکت سینا ژن، آریوژن فارمد، پیشتاز طب زمان و فراورده های پویش دارو که در حوزۀ سلامت و بهداشت فعال هستند، در جمع شرکت های پنج ستاره قرار دارند. این شرکت ها محصولاتی همچون دارو های ضدسرطان، دارو های هموفیلی و آرتریت روماتوئید، کیت های تشخیص آزمایشگاهی، دارو های نوترکیب بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک و دارو های ام اس را تولید می کنند.

طبق معیار های باشگاه صادرات دانش بنیان، شرکت هایی که توان فنی بالا و زیرساخت های صادراتی قوی دارند، در زمره ی شرکت های پنج ستاره قرار می گیرند. این شرکت ها علاوه بر کسب حداقل 80 درصد از کل امتیاز ها در معیار های ارزیابی باشگاه، باید دارای تجربۀ حداقل یک میلیون دلار صادرات بوده و محصولات برتر آن ها بتوانند 60 درصد امتیاز در معیار های فنی باشگاه را کسب کند.

باشگاه صادرات دانش بنیان از پاییز 1399 با حمایت مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی و با هدف تقویت برند ملی و تغییر نگرش کشور ها نسبت به ظرفیت محصولات دانش بنیان ایرانی فعالیت خود را آغاز کرده است. این باشگاه، چهار برنامۀ اصلی شامل شناسایی و رتبه بندی شرکت های دانش بنیان، تلاش برای رشد شرکت ها، تلاش برای توسعه بازار های صادراتی و همگراکردن ظرفیت تمام نهاد ها در جهت توسعه صادرات دانش بنیان را دنبال می کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "حضور پررنگ شرکت های حوزه سلامت در باشگاه صادرات دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور پررنگ شرکت های حوزه سلامت در باشگاه صادرات دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید