جزئیات مصوبات جلسه سران قوا در مورد بازار سرمایه

به گزارش وبلاگ نیازمندی، پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بخش خبری 21 در مورد تصمیمات جلسه ستاد عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا درباره بازار سرمایه توضیح داد: در این جلسه تصمیمات مهمی در مورد بهبود شرایط بازار سرمایه گرفته شد، بر این اساس تامین اقتصادی 200 میلیون دلاری از منابع صندوق توسعه ملی با تصویب ستاد اقتصادی دولت نهایی شد و تعهد بانک مرکزی هم در این خصوص داده شده است.

جزئیات مصوبات جلسه سران قوا در مورد بازار سرمایه

پورابراهیمی ادامه داد: همچنین با انتشار 20 هزار میلیارد تومان اوراق بدهی توسط صندوق تثبیت بازار سرمایه و صندوق سرمایه گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه با تضمین دولت موافقت شد.

او اضافه نمود: لغو محدودیت اعطای تسهیلات خرید سهام به هلدینگ ها، اختصاص 80 درصد مالیات نقل و انتقال سهام به صندوق تثبیت بورس و امکان ورود بانک ها به خرید سهام بدون مالک شدن شرکت ها از دیگر مصوبات این جلسه به شمار می رود.

رئیس کمیسیون مالی مجلس گفت: بیش از 40 درصد از بازار سرمایه با قیمت گذاری دستوری درگیر هستند که این موضوع در جلسه مطرح شد و کلیات آن مورد توافق نهاده شد اما به دلیل کمبود وقت، تصمیم گیری در این خصوص به جلسه بعد موکول شد.

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس وبلاگ نیازمندی بخوانید.

منبع: باشگاه وبلاگ نیازمندی

منبع: تجارت نیوز

به "جزئیات مصوبات جلسه سران قوا در مورد بازار سرمایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات مصوبات جلسه سران قوا در مورد بازار سرمایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید