بایدن یک مقام دولت ترامپ را برکنار کرد

به گزارش وبلاگ نیازمندی، خبرنگاران : جو بایدن، مدیر رفاه اجتماعی را که درخواست دولت را برای استعفا رد نموده بود، برکنار کرد.

بایدن یک مقام دولت ترامپ را برکنار کرد

به گزارش به نقل از وبلاگ نیازمندی، اندرو ساول، مدیر رفاه اجتماعی و از مقامات به جای مانده از دولت قبل، از سوی رئیس جمهور آمریکا از سمت خود برکنار شد.

اَکسیوس گزارش داد، اندرو ساول، که دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا، در سال 2018 وی را به این سمت منصوب نموده بود، در شش ماه نخست فعالیت دولت بایدن عملکرد پرتلاطمی داشت. فعالان حقوق سالخوردگان و معلولان از کاخ سفید خواسته بودند ساول را به سبب مخالفت با فعالیت اتحادیه های صنفی و سیاست هایی که برای محدود کردن مزایای اجتماعی طراحی شده بود، اخراج کند.

کاخ سفید گفت پرونده اخیر دیوان عالی که به بایدن امکان داد مدیر فدرال نهاد تأمین اقتصادی را برکنار کند، این اختیار را برای برکناری ساول هم برای بایدن فراهم کرد. ساول قرار بود تا ژانویه 2025 عهده دار این سمت باشد. وی در مصاحبه با واشنگتن پست گفته بود از سمت خود کناره گیری نمی کند، زیرا معتقد است کاخ سفید صلاحیت قانونی برای برکناری اش را ندارد.

اداره رفاه اجتماعی یک نهاد مستقل است که کادر مدیریتی آن با روی کار آمدن دولت نو، تغییر نمی کند، هرچند قانون رفاه اجتماعی به رؤسای جمهور این امکان را می دهد که مدیر آن را برکنار نمایند.

منبع: اقتصادنیوز

به "بایدن یک مقام دولت ترامپ را برکنار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن یک مقام دولت ترامپ را برکنار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید