هوش مصنوعی

نقد و آنالیز MacBook Pro M1؛ هم تراز با مدل ایر اما بهینه یافته تر

لپتاپ MacBook Pro M1 یکی دیگر از محصولات الکترونیکی شرکت اپل محسوب می گردد که در حال حاضر به علت روی کار آمدن محصولات با معماری پردازنده M2، تب و تاب خریدش اندکی کاهش یافته است. با این اوصاف، این محصول نقاط قوت متعدد و جذابی دارد که در این آنالیز به آن موارد و...

19 بهمن 1401

تحلیل یک اتفاق عجیب؛ چرا آیفون 14 هیچ نوآوری خاصی ندارد؟

در این مطلب به آنالیز این موضوع می پردازیم که چرا اپل هیچ نوآوری خاصی را در مدل استاندارد سری آیفون 14 بکار نبرده است.

18 شهریور 1401

کوادکوپتر شناسایی افراد گمشده در منطقه ها جنگلی در دانشگاه محقق اردبیلی ساخته شد

شرکت مستقر در مرکز رشد دانشگاه محقق اردبیلی توانست با استفاده از دروبین های حرارتی مدرن، کوادکوپتر شناسایی افراد گمشده یا آسیب دیده در منطقه ها جنگلی و طبیعی را طراحی کند.

12 دی 1400

رونمایی شیائومی از یک سگ ربات شگفت انگیز

شیائومی، غول فناوری چینی، روز سه شنبه 10 اگوست (19 مرداد ماه) بدون اطلاع قبلی و کاملاً غیر مترقبه از یک سگ ربات با نام CyberDog رونمایی کرد که می توان آن را نسخه ای واقعی تر و البته مقرون به صرفه تر سگ ربات Boston Dynamic نامید. کمپانی آمریکایی بوستون داینامیکس سالهاست...

24 مرداد 1400

گوگل چگونه آهنگ ها را با یاری بیان ریتم و شعر آن ها پیدا می نماید؟

موتور جستجو و دستیار صوتی گوگل از جذاب ترین دستاوردهای غول جستجوی اینترنتی جهان هستند که گاهی اوقات با بروزرسانی های باورنکردنی حتی حرفه ای ترین کاربران را تحت تاثیر قرار می دهند.

6 آذر 1399

وبینار آشنایی با تجارب استارتاپ های پیروز در فنلاند برگزار گردید

وبینار آشنایی شرکت های ایرانی با تجارب استارتاپ های پیروز در فنلاند به همت کمیته مشترک بازرگانی ایران و فنلاند و با همکاری معاونت امور بین الملل و موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق ایران برگزار گردید.

14 آبان 1399