پرسپولیس - فولاد: بالاخره کدام تیم می بَرَد؟

به گزارش وبلاگ نیازمندی، در ابتدای فصل پرسپولیس و فولاد خوزستان جزو مدعیان اصلی قهرمانی محسوب می شدند، با گذشت حدود یک سوم از لیگ این دو تیم همچنان از شانس بالایی برای قهرمانی برخوردار هستند، ولی از جمع مدعیان اصلی تا حدی فاصله گرفته اند که البته پرسپولیس 2 بازی معوقه نیز دارد.

پرسپولیس - فولاد: بالاخره کدام تیم می بَرَد؟

پرسپولیس روی نوار تساوی گام برمی دارد. این تیم در دربی برای چهارمین هفته پیاپی به نتیجه تساوی دست یافت تا تعداد روز های بدون برد این تیم به 49 روز برسد. پرسپولیس که تنها تیمی است که عدد صفر برابر تعداد باخت های آن ثبت شده، در جدول تنها دو تیم بدون برد ماشین سازی و ذوب آهن را با تعداد پیروزی کمتر از خود می بیند.

فولاد خوزستان هم در خارج از خانه کاملاً با پیروزی غریبه است و در 5 بازی صاحب 4 تساوی و یک شکست شده و باید دید طلسم نبردن های یکی از دو تیم شکسته می شود یا همچنان به فرایند تساوی ادامه می دهند.

سنگینی کفه ترازو در آمار به نفع پرسپولیس

در 36 تقابل دو تیم در لیگ برتر، پرسپولیس 16 بار به پیروزی رسیده، 10 مرتبه فولاد برنده بازی بوده و 10 بازی نیز با نتیجه تساوی پایان یافته است. فولاد در ادوار رقابت ها از هیچ تیمی بیشتر از پرسپولیس شکست نخورده است و در 4 مصاف اخیر دو تیم 3 بار مغلوب شده است. پرسپولیس در 3 فصل گذشته در تهران، فولاد را شکست داده است. جواد نکونام به عنوان مربی، 3 بار با پرسپولیس روبه رو شده که حتی یک امتیاز هم کسب نکرده است. محسن فروزان نیز در 7 تقابل اخیر با پرسپولیس فقط یک کلین شیت داشته است.

جدال فرشاد با هم تیمی های سابق

در تیم فعلی پرسپولیس، حامد لک سابقه بازی برای فولاد را دارد و در بین فولادی ها، ساسان انصاری، وحید حیدریه و فرشاد احمدزاده قبلاً برای پرسپولیس بازی کرده اند. اما شرایط احمدزاده چه از نظر سابقه و چه از نظر نحوه جدایی با دیگر بازیکنان متفاوت است. فرشاد احمدزاده یکی از بازیکنان دوران پرافتخار پرسپولیس است. این بازیکن با پرسپولیس 83 بار به میدان رفت، 11 گل زد 11 پاس گل داد و 2 بار قهرمان شد. احمدزاده در پایان لیگ هفدهم و در شرایطی که پنجره جابجایی پرسپولیس بسته بود از این تیم جدا شد و به لیگ لهستان رفت، انتقالی که با واکنش تند هواداران پرسپولیس همراه شد.

احمدزاده پس از پشت سر گذاشتن یک فصل بد دوباره به پرسپولیس بازگشت و در نیم فصل اول لیگ نوزدهم در مجموع تنها 143 دقیقه برای سرخپوشان به میدان رفت. در نیم فصل دوم با روی کار آمدن گل محمدی این مربی تمایلی به همکاری با شماره 10 خود نداشت. با مجموع اتفاقاتی که برای فرشاد احمدزاده افتاد به نظر می رسید که او دیگر از سطح اول فوتبال ایران فاصله خواهد گرفت، ولی این بازیکن به فولاد رفت و در این تیم کاملاً احیا شد و در مدت حضور خود در این تیم با 4 گل و 3 پاس گل یکی از موثرترین مهره های هجومی به شمار می آید.

این بازی امروز از ساعت 16:40 در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.

منبع: فرارو

به "پرسپولیس - فولاد: بالاخره کدام تیم می بَرَد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسپولیس - فولاد: بالاخره کدام تیم می بَرَد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید