احتیاج به بسته بندی در سال 2021 پس از کرونا چه تغییراتی می نماید ؟

به گزارش وبلاگ نیازمندی، سال 2019 برای بسته بندی شاید آغاز خوبی نبود اما کم کم سلیقه مشتریان نسبت به شرایط موجود تغییر کرد و اغلب فراوری نمایندگان نسبت به احتیاج مخاطبان برای محصولات خود چاپ و بسته بندی را انجام دادند. برندها هم استراتژی خود را تغییر دادند و با استفاده از بسته بندی بهداشتی توانستند فروش خود را چندین برابر نمایند. در ادامه به احتیاج برندها به ازائه بسته بندی های نو و مزایا و معایب آن می پردازیم .

احتیاج به بسته بندی در سال 2021 پس از کرونا چه تغییراتی می نماید ؟

بیشتر بخوانید : فهرست قیمت ساک دستی آماده کاغذی کرافت و گلاسه

احتیاج برندها به ارائه بسته بندی های تازه چگونه شکل گرفت ؟

حتی پس از توسعه و برند شدن محصول، اتخاذ استراتژی برای سایر جنبه های مرتبط با محصول در ترکیب بازاریابی مهم است.

یکی از ویژگی های محصول (ویژگی استراتژیک بعضی از محصولات) بسته بندی است. که شامل کلیه فعالیت های طراحی بسته بندی و فراوری جعبه یا ظروف بسته بندی برای یک محصول است.

بنابراین بسته بندی یک عملکرد تجاری است و یک بسته یک آیتم است. اساساً بسته بندی محصول ارائه شده جهت فروش است. در بسیاری از موارد بسته بندی ممکن است مهمتر از محصولی باشد که در آن وجود دارد.

بسته بندی شامل تصمیم گیری در خصوص برچسب ها، درج ها، دستورالعمل استفاده از محصول، طراحی گرافیکی و بعلاوه تصمیم گیری در خصوص مقدار چاپ جعبه برای اقلام خاص محصول با بسته بیرونی است.

بیشتر بخوانید : 10 شرکت برتر چاپ و بسته بندی ایران کجاست ؟

اهداف بسته بندی در سال 2021 چیست ؟

سه هدف اصلی بسته بندی عبارتن از:

1. حفاظت

هدف اصلی بسته بندی برای کالاهای صنعتی مانند قطعات و ماشین آلات، محافظت از محصول در حین حمل و نقل است. اما بسته بندی کالاهای مصرفی، هدف گسترده تری دارد.

2. شناخت پذیری

بسته بندی تنها برای محافظت از محصول نیست. از آنجایی که این محصول برای فروش نهایی در نزد مشتریان است، باید لوگو خاصی را هم برای خریداران قابل تشخیص و مجذوب نماینده کند. این امر در خصوص بسته بندی مواد غذایی و سایر اقلامی که به طور مکرر از سوپر مارکت ها و فروشگاه ها خریداری می شوند، اهمیت بسیاری پیدا می نماید.

در این موارد چندین برند از یک محصول در کنار یکدیگر در قفسه ها نمایش داده می گردد و مهم این است که رنگ و طرح یک بسته توجه مشتریان را به خود جلب کند. بنابراین بسته بندی نقش مهمی در استراتژی تبلیغاتی ایفا نماید.

بسته بندی به محصول مجذوب نمایندهیت می بخشد و نام تجاری را تقویت می نماید. اگر بسته بندی در این شرایط مصرف نماینده را وادار به انتخاب برند کالا نکند، تمام کوشش های تبلیغاتی قبلی برای تمایز این برندها به هدر می رود. بنابراین، بسته بندی به تبلیغات یاری می نماید.

3. نگهداری و استفاده

بسته بندی بعلاوه نگهداری و استفاده از محصولات را تسهیل می نماید. بنابراین بسته ها ممکن است به گونه ای طراحی شده باشند که بتوانند سهولت کار را به وسیله مصرف نمایندگان و اعضای کانال توزیع ایجاد نمایند.

بیشتر بخوانید : برترین جعبه سازی هارد باکس ایران کدام است ؟

عملنمودهای بسته بندی در سال 2021 چگونه است ؟

یک طرح بسته بندی قرار است، توجه را به خود جلب نموده و تصویری را که به راحتی قابل تشخیص است منتقل کند. باید به مصرف نمایندگان بگوید که محصول چیست و چرا باید آن را بخرند.

به طور خلاصه، بسته بندی موارد زیر را ارائه می دهد:

  • در ابتدا، بسته بندی از محصول در راه رسیدن به مصرف نماینده محافظت می نماید. علاوه بر این، می تواند از دستکاری محصولات (به ویژه داروها و محصولات غذایی) در انبار یا فروشگاه خرده فروشی جلوگیری کند.
  • ثانیاً، پس از خرید محصول از آن محافظت می نماید. در مقایسه با اقلام فله (یعنی بسته بندی نشده)، کالاهای بسته بندی شده به طور کلی راحت تر، تمیزتر و کمتر مستعد تلفات ناشی از تبخیر، ریختن و فساد هستند.
  • ثالثاً، بخشی از برنامه تجارت، بازاریابی و خرده فروشی شرکت می گردد. یک محصول باید بسته بندی گردد تا احتیاجهای واسطه های عمده فروشی و خرده فروشی را برآورده کند.
  • چهارم، بخشی از برنامه بازاریابی مصرف نماینده یک شرکت می گردد. بسته بندی به شناسایی محصول یاری می نماید و بنابراین ممکن است از جایگزینی محصولات رقابتی جلوگیری کند.

همه اینها نشان می دهد که توسعه و طراحی یک بسته بی شباهت به طراحی خود محصول نیست. طراح بسته باید مانند طراح محصول یک خریدار باشد.

بیشتر بخوانید : 10 کارخانه برتر کارتن سازی ایران

مزایای بسته بندی در سال 2021 چیست ؟

در نهایت، بسته بندی ممکن است به اسم مزیت متمایز یک محصول یا حداقل بخش قابل توجهی از آن، تبدیل گردد. امروزه با توجه به اهمیت بازاریابی محصول، بسته بندی عامل اصلی رقابت برای مشتریان است. بنابراین، مسئولیت و اختیار کامل برای بسته بندی باید با بخش بازاریابی شرکت باشد.

تحولات اخیر توجه بیشتر به بسته بندی را برانگیخته است. به علت کمبود فضای قفسه، نمایش محصولات در خرده فروشی برای فراورینمایندگان آسان نیست. اگر سایر عناصر آمیخته بازاریابی قابل مقایسه باشند، احتمالاً خرده فروشان محصولاتی را خریداری می نمایند که دارای بسته بندی کاربردی مجذوب نماینده هستند.

علاوه بر این، استفاده گسترده از فروش سلف سرویس در فروشگاه ها به این معنی است که بسته باید کار فروش را در هنگام خرید انجام دهد. بنابراین ، نگرانی در خصوص حفاظت از محصولات تا زمان خرید آن ها، در بسته بندی باید مورد توجه قرار گیرد. هنگامی که محصولی خریداری می گردد، بسته بندی ممکن است همچنان نقش داشته باشد. اکنون بسیاری از محصولات غذایی به گونه ای بسته بندی شده اند که می توانند مستقیماً از قفسه یا فریزر وارد فر شوند.

پیشرفت های مداوم احتیاجمند آنالیز دقیق مدیریت است. مواد بسته بندی تازهی باید جایگزین مواد سنتی شوند. شکل های غیر معمول، ظاهر مجذوب نماینده و سایر ویژگی های تازه، همه این ها برای ارائه مزایا به خرده فروشان و یا مصرف نمایندگان و در نتیجه، امتیاز فروش برای بازاریابان در نظر گرفته گردد.

بیشتر بخوانید : 10 چاپخانه چاپ لیبل و برچسب {برترین چاپ لیبل کجا انجام می گردد؟}

معایب بسته بندی در سال 2021 چیست ؟

به هر حال بسته بندی مسائل زیر را ایجاد می نماید

  1. بسته بندی منابع طبیعی را از بین می برد.
  2. بسته بندی بسیار گران است.
  3. بعضی از اشکال بسته بندی پلاستیکی خطرات سلامتی را به همراه دارد.
  4. بسته بندی فریبنده است.
  5. بسته بندی استفاده شده و دور ریخته شده، به طور قابل توجهی به مشکل حفاظت از مصرف نماینده یاری می نماید.
منبع: مجله چاپخونه

به "احتیاج به بسته بندی در سال 2021 پس از کرونا چه تغییراتی می نماید ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتیاج به بسته بندی در سال 2021 پس از کرونا چه تغییراتی می نماید ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید