نخستین نشست کارگروه ساماندهی سوغات ملی ایران برگزار گردید

به گزارش وبلاگ نیازمندی، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبر و گزارشات منتشر گشته، نخستین نشست کارگروه ساماندهی سوغات ملی ایران برگزار گردید.

نخستین نشست کارگروه ساماندهی سوغات ملی ایران برگزار گردید

نخستین نشست کارگروه ساماندهی سوغات ملی ایران به ریاست معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با حضور محمدرضا دشتی اردکانی رئیس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس و اعضای کارگروه برگزار گردید.

مریم جلالی در این نشست با اشاره به اهمیت توسعه اقتصاد هویت بنیان توضیح داد: زمانی که سوغات کشور ما توانسته در جهان حرف اول را بزند و حرف برای گفتن داشته باشد، پس می توانیم در بسته بندی هم همین طور باشیم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان اینکه در کوششیم تا رویکرد متفاوتی را محقق کنیم، گفت: این جمع متخصص و فعال در عرصه های اصناف و بازرگانی و بعلاوه تعاون این زمینه را دارند تا خلاقیت و نوآوری را با صنایع دستی در بسته بندی سوغات داشته باشند.

محمدرضا دشتی اردکانی، رئیس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید این جلسه تخصصی در مسیر آسیب شناسی حرکت کند، توضیح داد: زمینه آماده است تا دبیرخانه ای برای این کارگروه تشکیل گردد و ضمن آسیب شناسی، ظرفیت ها را شناسایی کند.

وی با بیان اینکه متولی صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی و معاونت صنایع دستی است، اظهار کرد: خوب است اگر بتوانیم هر سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون در قالب دبیرخانه و با نظارت متولی این حوزه اقدام کنیم.

دشتی اردکانی با اشاره به اینکه معاونت صنایع دستی باید قرارگاه حوزه صنایع دستی در تمام کشور باشد، گفت: اگر بتوانیم فرماندهی این حوزه را به متولی آن بسپاریم و هماهنگ باهم کوشش کنیم، می توانیم برآیند قابل توجهی را ببینیم. در عین حال ضروری است که بانک آماری و اطلاعاتی جامعی نیز با مشارکت این سه حوزه جمع گردد.

منبع: همگردی

به "نخستین نشست کارگروه ساماندهی سوغات ملی ایران برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین نشست کارگروه ساماندهی سوغات ملی ایران برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید