میزبانی جام باشگاه های دنیا باید توجیه فنی داشته باشد

به گزارش وبلاگ نیازمندی، امیر توکلیان با بیان اینکه برگزاری مسابقاتی نظیر جام باشگاه های دنیا در کشورمان باید از نظر فنی به سود کشتی ایران باشد به خبرنگاران گفت: این روزها بحث میزبانی مسابقات کشتی آزاد و فرنگی جام باشگاه های دنیا در کشورمان مطرح شده که گویا این پیکارها قرار است به میزبانی همدان و سنندج برگزار گردد. به هر حال برگزاری چنین رویدادهایی برای کشتی ایران مفید است اما باید بیش از هر چیز به توجیه فنی و دستاوردهای این میزبانی ها توجه کرد.

میزبانی جام باشگاه های دنیا باید توجیه فنی داشته باشد

وی ادامه داد: مطمئناً اگر قرار باشد جام باشگاه های دنیا در سطح کمی و کیفی در حد رقابتهای سال گذشته در بجنورد برگزار گردد، هیچ سودی برای کشتی ما نخواهد داشت. فدراسیون کشتی باید کوشش کند زمینه حضور تیم های عظیم با نفرات اصلی از کشورهای صاحب نام را در جام باشگاه های دنیا فراهم آورد. مطمئناً این موضوع هم احتیاج مبرم به رایزنی های مطلوب، اختصاص جوایز دلاری چشمگیر و تقبل هزینه های رفت و آمد تیم های عظیم خارجی را دارد. البته فراهم کردن این موارد هم با توجه به مسائل مالی و مالی موجود در سطح ورزش، امری بسیار سخت و سخت است.

مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد ایران اضافه کرد: طبیعتاً اگر میزبانی جام باشگاه های دنیا در ایران بدون توجه به این موارد باشد و باز هم زمینه حضور تیم های گمنام و بی نام و نشان فراهم گردد، هیچ توجیه فنی و مالی برای کشتی ایران نخواهد داشت. ما در سالهای گذشته شاهد حضور تیم های عظیم و پرستاره ای از روسیه، امریکا، ترکیه، گرجستان و … بودیم و اگر بتوانیم دوباره چنین تیم هایی را به ایران بیاوریم می توان گفت در میزبانی جام باشگاه های دنیا به اهدافمان رسیده ایم.

توکلیان گفت: البته هنوز برای چنین اظهار نظرهایی زود است چراکه اتحادیه دنیای کشتی به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مسابقات تا تیرماه، هنوز تقویم سال 2020 را تدوین و منتشر نکرده است. پس فعلاً باید منتظر اعلام تقویم اتحادیه دنیای باشیم تا سپس در مورد میزبانی جام باشگاه های دنیا در ایران جدی تر اقدام کنیم.

وی به اهمیت زمانبندی مناسب این مسابقات در تقویم دنیای هم اشاره نمود و گفت: فدراسیون کشتی در ابتدا باید منتظر تقویم اتحادیه دنیای باشد تا سپس تاریخ برگزاری جام باشگاه های دنیا را در مناسب ترین ایام این تقویم نهایی کند. متولیان کشتی ایران باید سعی نمایند این مسابقات را در زمانی برگزار نمایند که تداخل یا تقارنی با رویدادهای مهم کشتی نداشته باشد و تیم های صاحب نام بتوانند بدون دغدغه با ترکیب اصلی به ایران بیایند.

مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد در سرانجام گفت: به هر حال امیدوارم زمینه ای فراهم گردد تا رقابتهای کشتی جام باشگاه های دنیا با کمیت و کیفیت بسیار مطلوبی در سالجاری به میزبانی ایران برگزار گردد. کمااینکه فعلاً باید در انتظار شرایط شیوع ویروس کرونا و تصمیم اتحادیه دنیای باشیم. ضمن اینکه رقابتهای گزینشی المپیک و بسیاری از رویدادهای قاره ای و دنیای در سال 2020 به تعلیق در آمده که باید برای میزبانی جام باشگاه های دنیا به زمان برگزاری این مسابقات بین المللی هم توجه ویژه داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "میزبانی جام باشگاه های دنیا باید توجیه فنی داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزبانی جام باشگاه های دنیا باید توجیه فنی داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید