مکان های فوق العاده زیبای شهر پکن

به گزارش وبلاگ نیازمندی، گشت و گذار در پکن

منطقه دانگ چنگ در نزدیکی دریاچه هو های یکی از مکان های فوق العاده زیبای حومه شهر بیجینگ (پکن) محسوب می گردد. در این مکان شما می توانید یک نگاه اجمالی بر زندگی روزمره جاری در معابر و کوچه هایی که بخشی از قدیمی ترین منطقه ها مسکونی کشور و شهر بیجینگ قدیم به حساب می آیند (در بیجینگ به خوتونگ معروف هستند) داشته باشید. بسیاری از بافت های قدیمی یا به بیان دیگر خوتونگ ها، فروریخته و یا با ساختمان های بلند و آسمان خراش هایی که کرانه آسمان بیجینگ را فتح نموده اند جایگزین شده اند. اما ساکنان کنونی خوتونگ (مخالفان توسعه یافتگی) در کوشش برای حفظ و حراست از خوتونگ ها هستند. فرماندار شهر پس از تشخیص جاذبه گردشگری خوتونگ، این منطقه را حفاظت شده گفت. نقشه پکن را به دست بگیرید و در پی خیابانی به نام نانلوگو زیانگ (Nanluoguxiang) بگردید و آن را نقطه آغاز این منطقه در نظر بگیرید. با خبرنگاران همراه باشید تا از دیدنی های پکن بیشتر بدانید.

مکان های فوق العاده زیبای شهر پکن

دریاچه هو های که قبلا نام آن برده شد در ماه های گرم سال یک مکان فوق العاده برای سرگرمی و قدم زدن است و نیز در ماه های سرد که دریاچه یخ می زند می توان با اجاره اسکیت (یا یک جایگاه که شبیه به سورتمه به پایه هایش متصل است) کمی روی یخ ها خوش گذراند.

به وقت گردش در پکن به هیچ وجه نمی توان از ملاقات میدان تیان آن من صرف نظر کرد. این میدان نمادین و پر جنب و جوش که فضای آن آکنده از شکوه و عظمت گذشته است تصویر غیرقابل انکار مردی را به فکر تداعی می گردد که در این میدان در مقابل تانک ها قد علم کرد.

شهر ممنوعه مانند برنج سرخ شده که نمادی از منوی غذای چینی است یک یادمان مشهور از بیجینگ است. شهر ممنوعه که مانند اردوگاهی با دیوارکشی بلند و وسیع است در زمان سلسله های مینگ و چینگ به عنوان منزلگاه دربار پادشاهی ساخته شد و به قدری وسیع است که بسیاری از ساکنان قدیم آن گفته اند که در تمام طول عمر خود به زحمت توانسته اند 30 فوت از دیوار را بالا بروند. اگر بخواهید به هر گوشه از سایت میراث های جهانی یونسکو نگاهی بیندازید به یک روز کامل زمان احتیاج دارید و اگر صادق باشیم پس از مدتی همه آنها شبیه به هم به نظر می رسند بنابراین قبل از اینکه حوصله تان سر برود بهتر است قصر موزه را که بسیار تاثیرگذارتر از دیوار چین است، مشاهده کنید.

استادیوم آشیانه پرنده (Birds Nest) و مرکز مسابقات آبی مکعب آبی (water cube) یکی از به یاد ماندنی ترین مکان های برگزاری مسابقات المپیک در قرن اخیر محسوب می شوند. اگر به منطقه پارک المپیک در شرق چین بروید بسیاری از تصاویر کارت پستال ها و یادگاری های ارزشمند را از نزدیک خواهید دید.

قدم زدن در یکی از پارک های چین در ساعات ابتدایی صبح، برترین راه برای شروع روز در این شهر است. شما می توانید در پارک به تماشای تصویر مرد متفکری که روی برد استادیوم قرار گرفته است و نماد گروهی از مردم در حال تمرین ورزش مراقبه ای تای چی است و نیز دورنمای چین (البته از نوع کمی تصنعی) بپردازید. پارک های بی های، چائویانگ و پرپل بامبو همگی گزینه های بسیار خوبی برای این کار هستند.

اگر پیروز شدید تنها به بازدید یکی از پارک های بیجینگ بروید، پهنه سبز وسیعی که قلعه بهشت (Temple of Heaven) را احاطه نموده مشاهده کنید. مجموعه این قلعه به دستور امپراطوری که شهر ممنوعه تحت فرمان او بنا شده بود ساخته شده است. این قلعه در سال 1420 بنا شد (امپراتورها برای دعا و ستایش خداوند به سبب برداشت خوب محصول به آنجا می رفتند) و در سایت میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. پارک اطراف آن یکی از سبزترین مکان های بیجینگ است.

یک ضرب المثل قدیمی چینی می گوید کسی که دیوار بزرگ را ندیده باشد مرد بزرگی نیست. و به راستی سفر به کشور چین بدون تماشا تپه های گرداگرد شهر از روی دیوار بزرگ لطفی ندارد. تقریبا تمام هتل های بیجینگ بلیط سفر به دیوار بزرگ را ارائه می دهند. بسیار مهم است که قبل از شروع جهت بدانید که چه می خواهید. بسیاری از تورهای دیوار بزرگ، برنامه بازدید از بخش توریستی بدلینگ (Badaling) را دارند. بازدید از این قسمت دیوار در واقع به سبب نزدیکی به پکن و امکانات وسیع خدمات رسانی به گردشگران (مانند اتومبیل های برقی، گذرگاه به تازگی سنگفرش شده، پلکان حفاظ دار و حتی یک سرسره طولانی که شما را به سطح زمین برمی گرداند) بسیار راحت و کم زحمت است. بخش بدلینگ به خاطر فضای گردشگری خود شهره است و مملو از فروشگاه، رستوران و بسیاری چیزهایی دیگری است که از دیوار آویخته شده اند. رفتن به قسمت جین شالینگ دیوار بزرگ یکی دیگر از گزینه های نه چندان جسورانه به شمار می آید. فاصله داشتن این قسمت از مرکز (با اتوبوس حدود سه ساعت) کمی از محبوبیت آن کاسته است اما به واقع ارزش تماشا را دارد. در اینجا تعداد گردشگران کمتری (و خرت و پرت فروشی های کمتر) به چشم می خورند و شما بدون وجود هر گونه مانعی مانند پارکینگ ها یا پلکان نرده دار می توانید از زیبایی طبیعت بکر و خوش چشم انداز لذت ببرید. بعلاوه، باید بدانید که بسیاری از تورهای سازمان دهی شده به دیوار بزرگ شامل توقف های طولانی در محل عمده فروشان صنایع دستی، سرامیک و سنگ های قیمتی است که در آن همه طر ف های دخیل در برنامه ریزی سعی دارند از گردشگران دلار دریافت نمایند. بعضی از برگزار نمایندگان نیز بر خلاف بقیه سفر بدون توقف به دیوار را تبلیغ می نمایند. به شما پیشنهاد می گردد که در هنگام رزرو سفر به این نکات توجه داشته باشید.

منبع: الی گشت

به "مکان های فوق العاده زیبای شهر پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های فوق العاده زیبای شهر پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید