مصری: سلاطین اقتصادی موجب ضربه به تولید شده اند، رضاخواه: فساد یکی از ابعاد پنهان صنایع کشور است

به گزارش وبلاگ نیازمندی، نشست هم اندیشی منتخبان مجلس یازدهم و نمایندگان گروه های صنعتی با حضور برخی از نمایندگان فعال در حوزه اقتصاد و صنعت و همچنین نمایندگان حوزه صنعت و معدن برگزار شد.

مصری: سلاطین اقتصادی موجب ضربه به تولید شده اند، رضاخواه: فساد یکی از ابعاد پنهان صنایع کشور است

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری وبلاگ نیازمندی، روز گذشته نشست هم اندیشی منتخبان مجلس یازدهم با فعالان حوزه صنعت و معدن برگزار شد. این نشست به دعوت مراکزی مانند اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی تهران، خانه صنعت معدن و تجارت ایران، خانه صنعت معدن و تجارت جوانان ایران، انجمن مدیران صنایع، خانه صنعت و معدن استان تهران و انجمن سازندگان قطعات خودرو برگزار شد. در این نشست برخی از منتخبان مجلس یازدهم و برخی از کنندگان اتاق بازرگانی کشاورزی، صنایع و معادن و خانه صنعت و معدن و سایر گروه های صنعتی به ایراد سخنرانی حول موضوع سیاست ها و مسائل صنعتی و تولیدی پرداختند.

رسولی نژاد:نیازمند کمیسیون مشترک صنعت و معدن بین کنندگان و فعالان صنعت هستیم

سید احمد رسولی نژاد منتخب مردم فیروزکوه و دماوند در مجلس یازدهم در سخنانی گفت: در مجلس به کمیسیون اقتصادی و کمیسیون صنایع و معادن قدرتمند نیاز داریم. همچنین نیازمند کمیسیون مشترک صنعت و معدن بین کنندگان و فعالان صنعت هستیم تا بتوانیم در قالب این کمیسیون جلساتی را ماهانه یا فصلی به صورت مشترک بین کنندگان آن ها برگزار کنیم. این جلسات به نزدیک شدن فکر ها و تبادل نظرات کمک بسکمک می کند.

وی ادامه داد: مهمترین مسئله ای که در کشور در حوزه قانون گذاری داریم، نظارت بر اجرای قوانین است و این موضوع باید تقویت شود. در حال حاضر مشکل قانونی نداریم.

مصری: سلاطین اقتصادی موجب ضربه به تولید شده اند

عبدالرضا مصری عضو کمیسیون حمایت از تولید درباره اهمیت حمایت از واحدهای صنعتی گفت: خواهش می کنم صنعتگران قوانین مزاحم را پیش از تشکیل مجلس جدید به ما ارائه کنند. درحال حاضر سوالی وجود دارد که در کشور ما تولید مهم است یا تأمین؟ یک سرمایه گذار اگر به دنبال به دنبال سرمایه گذاری باشد در چه حوزه ای وارد می شود؟ به طور قطع در شرایط فعلی حوزه تأمین جذابیت بیشتری برای سرمایه گذاران دارد.

وی درباره عوامل مزاحم تولید گفت: در تولید بیش از 20 متغیر مانند اقتصادیات و سرمایه و... وجود دارد. برخی از متغیر ها هم مزاحم تولید هستند که واردات و قاچاق از متغیرهای مزاحم در زمینه تولید هستند. متاسفانه سلاطینی مانند سلطان شکر و سلطان سکه در کشور ایجاد شده اند که موجب شده تولید ضربه اساسی بخورد به همین خاطر نیازمند اجرای راه حلهایی هستیم که مسائل و معضلات را رفع کنیم.

موسوی لارگانی: اولین رسالت مجلس توقف تولید قوانین موازی است

سید ناصر موسوی لارگانی کننده منتخب مردم فلاورجان به رسالت مجلس برای رفع مسائل معیشت مردم اشاره کرد و گفت: معیشت و اشتغال مردم یکی از مسائل اساسی کشور است که نیازمند تدبیری قوی است. رسالت مجلس اولا توقف تولید قانون است زیرا تداوم وضع فعلی موجب افزایش قوانین موازی می شود. نظارت بر اجرای قوانین وظیفه دوم مجلس است که باید به صورت جدی پیگیر شود. متاسفانه در دوره های اخیر مجلس نظارت تقریبا به صفر رسیده است.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که صنعتگران با آن روبرو هستند، قانون بانکداری و مسائل بانکی است. بانک ها متاسفانه به مافیا تبدیل شده اند. در قانون رفع موانع تولید بانک ها را مکلف شده اند تا از بنگاهداری خارج بشوند.

رضاخواه:فساد یکی از ابعاد پنهان صنایع کشور است

مجتبی رضاخواه کننده منتخب مردم تهران و استاد دانشگاه درباره اهمیت مبارزه با فساد برای حمایت از تولید گفت: باید مسائل اقتصادی و صنعتی را به صورت همه جانبه ببینیم. فساد یکی از ابعاد پنهان صنایع کشور است. به طور مثال در صنایع خودروسازی شرکت ها به صورت انحصاری سهام خود را خریداری کرده اند و سهام چرخه ای ایجاد کرده اند که برای حل مسائل اقتصادی و تولیدی خودروسازی ها باید این فساد ها شکسته شود.

وی درباره لزوم استفاده از فناوری های روز دنیا در صنایع گفت: در کشورهای پیشرفته با استفاده از فناوری های روز توانسته اند بهره وری صنایع شان را افزایش دهند. در کشور ما در حال حاضر صنایع معدنی به صورت کاملا سنتی اداره می شوند که باید به سمت فناوری ها و ای تی بروند تا بهروزی شان افزایش پیدا کند.

میرتاج الدینی: باید به دنبال مقررات زدایی برویم

سید محمد رضا میرتاج الدینی در سخنانی درباره لوازم اصلی جهش تولید گفت: ما در مجلس یازدهم به دنبال کمک به صنایع هستیم. باید نظرات شما به ما برسد تا بتوانیم آن ها را در تصمیم گیری ها لحاظ کنیم.

وی افزود: اگر بخواهیم تولید جهش پیدا کندنیازمند برنامه و ارائه راه حل در سه حوزه امنیت سرمایه گذاری، خصوصی سازی و تسهیلات بانکی هستیم. ما اگر بخواهیم سرمایه های مان به سمت تولید برود نیازمند امنیت سرمایه گذاری هستیم. در این حوزه هم باید مقررات زدایی بکنیم و هم تثبیت مقررات داشته باشیم. امنیت قضایی مولفه دیگر است که باید دستگاه ها و ساختار قضایی در بخش های مختلف از تولید حمایت کند و دستگاه قضایی نباید مانع تولید باشد.

4141

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "مصری: سلاطین اقتصادی موجب ضربه به تولید شده اند، رضاخواه: فساد یکی از ابعاد پنهان صنایع کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصری: سلاطین اقتصادی موجب ضربه به تولید شده اند، رضاخواه: فساد یکی از ابعاد پنهان صنایع کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید