محققان با استفاده از بودجه های تخصیص یافته، قادر به تکمیل تحقیقات خود نیستند خبرنگاران

به گزارش وبلاگ نیازمندی، مدیر امور پژوهشی دانشگاه خوارزمی گفت: هزینه تامین مواد آزمایشگاهی مورد نیاز برای فعالیت های پژوهشی در سال های اخیر بسیار زیاد است و بعضاً محققان با استفاده از بودجه های معمول تخصیص یافته، قادر به تکمیل تحقیقات خود نیستند.

محققان با استفاده از بودجه های تخصیص یافته، قادر به تکمیل تحقیقات خود نیستند خبرنگاران

روزبه جواد کلباسی، مدیر امور پژوهشی دانشگاه خوارزمی در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه وبلاگ نیازمندی، درباره چالش های این دانشگاه در انجام فعالیت های پژوهشی گفت: به طور کلی عمده فعالیت های پژوهشی دانشگاهی در دو بخش تحقیقات در مرز دانش (تحقیقات بنیادی) و نیز تحقیقات کاربردی و رفع نیاز های جامعه و صنعت خلاصه می شود. در بخش تحقیقات بنیادی مهمترین مسائل، فقدان برخی دستگاه های آنالیز مورد نیاز در سطح کشور، خارج از سرویس شدن برخی دستگاه ها به دلیل عدم امکان وارد کردن قطعه مورد نیاز دستگاه برای تعمیر به دلیل تحریم های ظالمانه و یا گران بودن هزینه های آنالیز است.

وی ادامه داد: در این بخش همچنین هزینه تامین مواد آزمایشگاهی مورد نیاز در سال های اخیر بسیار زیاد است و بعضاً محققین با استفاده از بودجه های معمول تخصیص یافته، قادر به تکمیل تحقیقات خود نیستند. در بخش تحقیقات کاربردی مهمترین موضوع ایجاد اعتماد و ارتباط دو طرفه میان دانشگاه و صنعت است. در این میان اصلاح آئین نامه ارتقاء و اهمیت دادن به تحقیقات کاربردی از اهمیت زیادی برخوردار است.

کلباسی شرح داد: همچنین نیاز است که یک تغییر ذائقه در محققین دانشگاهی ایجاد شود تا تمایل آنان به سمت تحقیقات کاربردی گسترش یابد. هرچند تلاش های زیادی در دانشگاه ها و همچنین وزارت عطف به منظور اصلاح این موارد اجرا شده است، اما به عقیده من همچنان در ابتدای راه هستیم و لازم است یک اراده جمعی برای اصلاح این مهم صورت پذیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "محققان با استفاده از بودجه های تخصیص یافته، قادر به تکمیل تحقیقات خود نیستند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان با استفاده از بودجه های تخصیص یافته، قادر به تکمیل تحقیقات خود نیستند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید