عروس پنبه ای ترکیه در صدر جاذبه های گردشگری

به گزارش وبلاگ نیازمندی، از این مکان زیبا در ترکیه بیشتر بدانید

ترکیه دیدنی های زیادی دارد. از استانبول گرفته تا آنکارا و آنتالیا هر کدام دیدنی های خاص خودشان را دارند. اما اینبار می خواهیم درباره آنتالیا صحبت کنیم. شهر آنتالیا یکی از برترین و توریستی ترین شهرهای ترکیه با جاذبه های بسیار است. اگر می خواهید به این شهر سفر کنید، خودتان را برای یک سفر پر از اتفاقات جالب آماده کنید. با خبرنگاران همراه باشید تا با یکی از برترین جاذبه های توریستی و گردشگری آنتالیا آشنا شوید.

عروس پنبه ای ترکیه در صدر جاذبه های گردشگری

یکی از جاذبه های معروف آنتالیا که بسیاری این شهر را با آن می شناسند، پاموک کاله نام دارد.

معرفی پاموک کاله

پاموک کاله یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری تمام ترکیه است که در آنتالیا و غرب این کشور واقع شده است. پاموک کاله به معنای قصر پنبه است و در نگاه اول به این مکان فکر می کنید که جایی در میان ابرها هستید.

این مکان در واقع چشمه ای با سنگ های سفید از جنس تراورتن است که در اثر رسوب بصورت طبقه طبقه درآمده است. آب جاری در جشمه های پاموک کاله بیشتر از 200 درجه حرارت دارد بنابراین شنا در آن غیر ممکن است.

آب این چشمه ها هم شبیه پنبه و متمایل به رنگ سفید است و علت آن هم گرمای آب است.

پاموک کاله چشم اندار واقعا زیبایی دارد و رفتن به آنتالیا بدون تماشا پاموک کاله بی معنی است.

برترین زمان رفتن به پاموک کاله چه زمانی است؟

پاموک کاله آب و هوای گرم و مناسبی در سال دارد و حتی زمستان های آن هم گرم است. 4 فصل برای رفتن به پاموک کاله هست که می توایند با توجه به توضیحات داده شده، فصل دلخواهتان را انتخاب کنید:

اگر خواستید در فصل زمستان به این منطقه بروید، از اوایل ماه فوریه تا نوامبر، زمان مناسبی برای رفتن به این منطقه است. ماه ژانویه به علت سرمای زیر صفری که دارد، پیشنهاد نمی گردد.

بهار: یکی از برترین زمانهای سفر به پاموک کاله در فصل بهار است که بین ماه های فوریه تا آوریل است. هوا در این موقع از سال در پاموک کاله حدود 20 درجه سلسیوس است و وجود شکوفه های زیبای درختان به این منطقه، چشم انداز چشم نوازی می دهد.

تابستان: فصل تابستان این منطقه معمولا گرم است و درجه هوا بین 30 تا 40 درجه سلسیوس است. در این ماه مخصوصا پاموک کاله پر از جهانگرد و بسیار شلوغ می گردد. بنابراین اگر می خواهید دور از هر شلوغی و جمعیتی از قصر پنبه ای تماشا کنید، بهتر است ماه تابستان را فراموش کنید.

پاییز: فصل پاییز هم یکی از فصل های ایده آل برای بازدید از پاموک کاله به شمار می رود. برترین ماه ها آگوست، سپتامبر و اکتبر هستند. در ماه سپتامبر بعلاوه فستیوال های بخصوصی در پاموک کاله برگزار می گردد و آن را تبددیل به یک ماه ایده آل برای سفر نموده است.

اقامت در نزدیکی پاموک کاله

اگر در پی جایی برای اقامت باشید، هتل Melrose یکی از برترین جاهایی است که در روستای پاموک کاله می توانید انتخاب کنید.

منبع: telegraph.co.uk

منبع: الی گشت

به "عروس پنبه ای ترکیه در صدر جاذبه های گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عروس پنبه ای ترکیه در صدر جاذبه های گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید