طرحی نرم افزاری برای از بین بردن اختلال خواب به وسیله محققان کشور

به گزارش وبلاگ نیازمندی به نقل از معاونت علمی و فناوری، شبنم فیضی مسئول پروژه طراحی نرم افزار ارزیابی و مطالعه عمیق و نحوه خواب با استفاده از هدست های EEG گفت: این پروژه به مثابه روشی نوین در ارتقای کارکردهای سلامت روان است که طی آن، سیگنال های دریافتی از افراد، نشان می دهد که آنها در کدام یک از مراحل 5گانه استاندارد خواب به سر می برند و طبق معینات هر طبقه، نوع اختلال معین شده و شکل اختلال، آنالیز و راهکارهای برطرف آن بیان می گردد.

طرحی نرم افزاری برای از بین بردن اختلال خواب به وسیله محققان کشور

وی اضافه کرد: بنابراین این محصول می تواند راهگشای بزرگی برای افراد بسیاری باشد که از اختلال ها و مسائل مربوط به خواب رنج برده و تا به امروز نتوانسته اند با مراجعه به پزشکان متعدد، درمانی برای این اختلال های خود پیدا نمایند.

فیضی خاطر نشان کرد: این دستاورد که هم اکنون آخرین مراحل تحقیقاتی جامع خود را سپری می نماید، نخستین نمونه از این نوع دستگاه ها است که در داخل کشور به فراوری رسیده و ایران ساخت شده است.

به گفته وی، این نرم افزار با حمایت های مرکز راهبردی فناوری های همگرا در جهت فراوری و توسعه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این محصول در حوزه سلامت روان و با موضوع ارتقای کارکردهای جسمی و پیشگیری از اختلالات روان است، گفت: این سیستم با ثبت سیگنال های EEG مغز هنگام خوابیدن قادر به پیگیری الگوی خواب افراد است. کاربرد این دستگاه در شناسایی اختلالات خواب افراد و یاری به تشخیص بیماری های این حوزه خلاصه می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "طرحی نرم افزاری برای از بین بردن اختلال خواب به وسیله محققان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرحی نرم افزاری برای از بین بردن اختلال خواب به وسیله محققان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید