ساحل مکسر مقام کجاست؟

به گزارش وبلاگ نیازمندی، اگر به استان هرمزگان سفر نموده باشید، می دانید که جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری این استان، یکی دوتا نیستند. این جاذبه ها آنقدر متنوع و زیبا هستند که هر مسافری دلش می خواهد بارها و بارها مرخصی اش را تمدید کند و روزهای بیشتری را در این استان سپری کند. یکی از این جاذبه های بسیار زیبا، ساحل مکسر مقام است. این پدیده شگفت انگیز سالانه مسافران و بازدیدکنندگان بسیاری را از نقاط مختلف ایران و دنیا به سوی خود می کشاند. حتماً برای شما هم جالب شد که بدانید ساحل مکسر مقام کجاست؟ عجله نکنید. برایتان می گوییم.

ساحل مکسر مقام کجاست؟

ساحل مکسر مقام کجاست؟

به نقشه ایران که نگاه کنید، ساحل مکسر مقام را در 200 کیلومتری بندرلنگه می بینید. این جاذبه گردشگری زیبا در سمت غرب استان هرمزگان جا خوش نموده است. برای رسیدن به ساحل مکسر مقام دو راه پیش رویتان است. یک روش این است که با پرواز خودتان را به عسلویه برسانید و از آنجا بعد از طی حدود 110 کیلومتر به سوی ساحل مکسر بروید. روش دوم نیز این است که به استان هرمزگان و سپس بندر لنگه بروید. از بندر که کمی دور شوید، می توانید تابلوهای مقام را مشاهده کنید.

دلیل نام گذاری ساحل مکسر چیست؟

برخی ها این ساحل را مُکَسَر و به معنای شکسته شده می شناسند. دلیل این نام گذاری هم این است که طی میلیون ها سال، در اثر برخود امواج آب با صخره های کنار ساحل، این صخره ها دچار فرسایش شده و به عبارتی شکسته شده اند. به همین دلیل نام آن را ساحل شکسته هم گذاشته اند.

جاذبه های ساحل مکسر مقام چیست؟

· دیدنی تندیس های دست ساز طبیعت

حتی به تصاویر هم که نگاه کنید، می توانید بخش مهمی از جاذبه های ساحل مکسر مقام را کشف کنید. اشکال بسیار زیبایی که برخورد آب با صخره ها ایجاد نموده است، بیشتر شبیه اثر مجسمه سازان و پیکرتراشان ماهر است. کافی است کمی قوه تخیل خود را به کار بیندازید تا بتوانید از دل این صخره ها، زیباترین پیکرها را تجسم کنید. دلیل معروفیت ساحل مکسر هم همین جدال زیبای آب و صخره است. تندیس های زیبایی که آب خلق نموده است، سزاوار بارها و بارها دیدن و تفکر است.

· عکاسی از طلوع و غروب خورشید

اگر آدم سحرخیزی باشید، در ساحل مکسر مقام می توانید زیباترین تصاویر را از طلوع خورشید ثبت کنید. بعد هم در کنار موسیقی دلنواز آب، بساط صبحانه را بچینید و تا هوا گرم تر نشده، صبحانه دل چسبی نوش جان کنید. اگر هم حوصله بیدارشدن اول صبح را ندارید، یک ساعت مانده به غروب آفتاب، به ساحل مکسر مقام سری بزنید. نوای پرندگان دریایی و صدای زیبای آب، برترین سمفونی عصرگاهی طبیعت است. به چند ژست زیبا فکر کنید و تصاویر خارق العاده ای برای ثبت در دوربینتان خلق کنید. این عکس ها بعدها برترین یادگاری های سفرتان می شوند.

· قدم زدن در ساحل

از شمال تا جنوب ایران، همواره قدم زدن در ساحل دریا یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که می توان انجام داد. خوشبختانه به لطف خلوت بودن ساحل مکسر مقام می توانید در ساحلی تمیز و زیبا قدم بزنید. معطل نکنید. کفش هایتان را در بیاورید و پاهایتان را به لمس ماسه های نرم ساحل بسپارید. اجازه دهید با هر بار تپش قلبتان، آرامش از نوک پا به تمام بدنتان پخش گردد. لذتی که این کار دارد با هزاران جلسه یوگا برابری می نماید.

· غواصی در عمق کم آب

اگر در شناکردن کاملاً حرفه ای هستید و خودتان از پس خودتان بر می آیید، می توانید با تجهیزات غواصی به نقاط کم عمق ساحل مکسر مقام بروید و تنی به آب بزنید. عجایب زیر آب همواره هیجان انگیزتر از واقعیات روی خشکی است. گونه های مختلف ماهی را رصد کنید. انواع گیاهان دریایی را ببینید و در نهایت از غواصی در دریا اوج لذت را ببرید.

نکته مهم: اگر در شناکردن نابلد هستید یا در صورت ایجاد موج از پس نجات خودتان برنمی آیید، هرگز بی گدار به آب نزنید و جان خودتان را به خطر نیندازید. دریا با همه عطوفتی که دارد، با هیچ کس شوخی ندارد. شاید دلش بخواهد یک باره موج سهمگینی بزند. مراقب جان خودتان و دل همراهانتان باشید.

بازدید از جاهای دیدنی اطراف ساحل مکسر مقام

ساحل مکسر مقام خودش به تنهایی دنیایی از جاذبه است؛ اما باز هم اگر دلتان خواست که به جاهای دیگر هم سری بزنید و از وقتتان نهایت استفاده را ببرید، چند گزینه مجذوب کننده دیگر برایتان وجود دارد. برای مثال می توانید به جزیره لاوان سری بزنید. جزیره شیدور هم در همان اطراف است. البته برای رفتن به شیدور ضروری است با مقامات امنیتی منطقه هماهنگ شوید. اگر حوصله دردسر ندارید، به بندرلنگه بروید. آنجا هم می توانید ضمن گشت وگذار در ساحل، خریدهای مناسب و مقرون به صرفه انجام دهید.

گزینه پیشنهادی دیگر ما به شما بازدید از آبشار بوچیر است. این آبشار دیدنیی در روستای بوچیر و حدود 66کیلومتری روستای پارسیان واقع شده است. در همین روستا چند جاذبه تاریخی دیگر هم هست که دیدنشان خالی از لطف نیست. در ضمنً سواحل بندر بستانو و نیرم هم در همین نزدیکی هاست که هر کدام جاذبه خاص خوشان را دارند. اگر هم جهت حرکتان به سمت استان فارس است، سری به قلعه ایزدخواست بزنید.

برترین زمان بازدید از ساحل مکسر مقام

می دانید که جنوب ایران هوای گرم و شرجی دارد. با این اوصاف برترین زمان سفر به این منطقه ها و بازدید از ساحل مکسر مقام، در روزهای سرد سال است. با این شرح یکی از روزهای پاییز و زمستان یا اوایل بهار را برای وقت گذرانی در این جزیره انتخاب کنید.

سخن پایانی

امیدواریم از همراهی مان در ساحل زیبای مکسر مقام لذت برده باشید. این ساحل رؤیایی حرف های بسیاری برای گفتن دارد که با نوشتن و خواندن حقش ادا نمی گردد. پیشنهاد می کنیم برنامه بعدی سفرتان را به مقصد این ساحل دیدنیی بچینید تا لذتش را با جان ودل لمس کنید.

منبع: همگردی

به "ساحل مکسر مقام کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساحل مکسر مقام کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید