تنظیم 304 فقره پرونده تصرف اراضی منابع طبیعی کرمان در امسال

به گزارش وبلاگ نیازمندی، خبرنگاران/کرمان مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان گفت: یگان حفاظت منابع طبیعی شمال استان کرمان در امسال 304 فقره پرونده تصرف اراضی به مساحت 300 هکتار تنظیم نموده هر چند ما وارث مشکلاتی از گذشته هستیم.

تنظیم 304 فقره پرونده تصرف اراضی منابع طبیعی کرمان در امسال

مهدی رجبی زاده ظهر امروز 19 اسفندماه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان با اشاره به اینکه شعار امسال هفته منابع طبیعی به عنوان همه با هم جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی انتخاب شده، اظهار کرد: در حوزه حفاظت از منابع طبیعی مشکل داریم. در حال حاضر نیروهای حفاظت منابع طبیعی شمال استان کرمان 65 نفر و با شرایط شرکتی یا قراردادی هستند.

وی اضافه نمود: از اسفند سال قبل ستاد کل نیروهای مسلح سرباز به ما نداده در حالی که قبلا حدود 40 سرباز به ما داده می شد و اکنون این خلاء وجود دارد. ضمن اینکه در خودروهای حفاظتی و امکانات دیگر کمبود داریم.

رجبی زاده توضیح داد: یگان حفاظت منابع طبیعی شمال استان کرمان در امسال 304 فقره پفراینده تصرف اراضی به مساحت 300 هکتار تنظیم نموده هر چند ما وارث مشکلاتی از گذشته هستیم.

وی بیان نمود: 150 مورد آتش سوزی به مساحت 1200 هکتار در شمال استان در امسال اتفاق افتاده که اگر همکاری و اقدام به موقع نبود، این عدد 10 برابر می شد.

مدیرکل منابع طبیعی شمال استان کرمان درباره دریافت اسناد کاداستر اراضی ملی گفت: در امسال تا سرانجام بهمن ماه برای 9 میلیون و 700 هزار هکتار اراضی سند کاداستر دریافت شده و از 59 درصد پوشش اراضی سال قبل به 73 درصد رسیده ایم.

وی اضافه نمود: امیدوار هستیم کار اسناد در نیمه نخست سال آینده تمام گردد و به بیش از 98 درصد می رسیم که تحول بزرگی است.

به گزارش وبلاگ نیازمندی، حمزه احمدی مدیرکل منابع طبیعی جنوب استان کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: یکی از معضلات ما، حریق است و چهار پفراینده در این زمینه با مساحت 695 هکتار در مراجع قضائی در حال رسیدگی داریم که به علت بی احتیاطی اتفاق افتاده است.

وی اضافه نمود: در امسال 16 پفراینده تصرف عدوانی داشته ایم و 190 مورد نیز خلع ید انجام شده و 555 هکتار از اراضی ملی بازگشت به بیت المال شده است.

احمدی درباره دریافت اسناد کاداستر منابع طبیعی جنوب استان کرمان گفت: بیش از 98 درصد عرصه های ملی در جنوب استان سند دار هستند و 95 درصد از آنها سند تک برگ دارند و در ماه های آینده باقی مانده اسناد را به اتمام می رسانیم.

به گزارش وبلاگ نیازمندی، در این جلسه موضوع واگذاری 200 هکتار اراضی پلاک 6165 اصلی شهرستان بردسیر به شرکت فولاد توسعه آنالیز شد و یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان در این باره گفت: فرایند پفراینده با قوت ادامه یابد و با تکمیل رسیدگی، زمین به دولت برگردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تنظیم 304 فقره پرونده تصرف اراضی منابع طبیعی کرمان در امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنظیم 304 فقره پرونده تصرف اراضی منابع طبیعی کرمان در امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید