تشریح خاتمه بندی فیلم دنیای ژوراسیک: سلطه با جزئیات کامل

به گزارش وبلاگ نیازمندی، فیلم دنیای ژوراسیک: سلطه داستانی را که با پارک ژوراسیک آغاز شده بود به انتها رسانید. بنابراین در این مطلب اتفاقی که برای شخصیت ها می افتد و آنچه که روی می دهد شرح داده شده است.

تشریح خاتمه بندی فیلم دنیای ژوراسیک: سلطه با جزئیات کامل

هشدار: در این پست خطر لو رفتن داستان فیلم جهانی ژوراسیک: سلطه وجود دارد

در خاتمه دنباله جهانی ژوراسیک: سلطه، سه گانه جهانی ژوراسیک و داستانی که از زمانی بسیار دور با پارک ژوراسیک شروع شد، به خاتمه رسید. پس از سپردن مسئولیت کارگردانی به خوان آنتونیو بایونا برای جهانی ژوراسیک: سقوط پادشاهی، کالین ترورو بازمی گردد تا داستانی را که در جهانی ژوراسیک شروع نموده بود، برای همواره به خاتمه برساند.

جهانی ژوراسیک: سلطه با حضور اوون، کلر و سایر خدمه پارک ژوراسیک یعنی الی ساتلر، آلن گرانت و ایان مالکوم به خاتمه رسید. پس از نجات میسی، دکتر هنری وو دی ان ای او را مطالعه کرد تا پاتوژنی را تهیه نماید که دی ان ای ملخها را تغییر می دهد و باعث می گردد که دیگر آن ها نتوانند به محصولات زارعان سرتاسر جهان آسیب برسانند و در واقع با این کار تعادل به سیستم اکولوژیکی بازگردد. پس از شهادت رمزی کول و از هم پاشیده شدن شرکت بیوسین، دره به پناهگاهی جهانی برای همه دایناسورها تبدیل شد تا دایناسورها بتوانند بدون هیچ گونه ترسی آزادانه پرسه بزنند.

در خاتمه این فیلم، پرونده داستانی که در جهانی ژوراسیک شروع شده بود برای همواره بسته شد و سرنوشت همه شخصیت ها چه نو و چه قدیمی، قبل از پخش تیتراژ به خاتمه رسید. بنابراین در این مطلب خاتمه دنباله جهانی ژوراسیک: سلطه شرح داده شده و به این موضوع پرداخته شده که آیا فیلم های بیشتری بر اساس مجموعه پارک ژوراسیک ساخته خواهد شد یا خیر.

طرح بیوسین شرح داده شد (چرا لوئیس می خواست این اتفاق بیفتد)

در طول این سال هایی که از فراوری پارک ژوراسیک می گیرد، لوئیس داجسون توانسته از دزدیدن جنین های دایناسورها قسر در برود. او مدیرعامل بیوسین شده، شرکتی که در زمینه اصلاح ژنتیکی فعال است و منابع زیادی برای آزمایش بر روی ژنوم دایناسورها دارد. به علاوه این شرکت یک پناهگاه برای دایناسورها در کوه های دولومیت ایتالیا تاسیس نموده است.

اگرچه بیوسین به خود می بالد و در شعارهایش می گوید که در کوشش است تا انواع بیماری های انسانی را درمان نماید و به جهانیان یاری کند و به همین دلیل روی دایناسورها آزمایشاتی را انجام می دهد، اما لوئیس ملخ های غول پیکری را خلق نموده که از محصولات سراسر جهان تغذیه می کنند و محصولات کشاورزان را خراب می کنند. همین امر سبب تخریب سیستم اکولوژیکی جهان شده، زیرا ملخ ها از منابع غذایی حیوانی تغذیه می کنند. به علاوه هجوم ملخ ها باعث به راه افتادن قحطی در جهان شده زیرا آن ها سبب نابودی انواع و اقسام حیوانات شده اند و لذا منبع غذایی انسان ها به تدریج رو به نابودی می رود.

برهم زدن زنجیره غذایی همان چیزی است که لوئیس انتظارش را داشت، زیرا او می خواهد جهانیان را مجبور کند تا به شرکت بیوسین برای تامین غذایشان وابسته شوند. ملخ ها که در حال نابود کردن محصولات سر تا سر جهان هستند، سبب شده اند که مردم، بیشتر و بیشتر به شرکت بیوسین روی بیاورند و این شرکت در عرصه جهانی معروف گردد. لوئیس که توانسته به چنین قدرتی دست یابد بسیار خرسند است زیرا با سرپوش گذاشتن بر ماموریت شرکتش می خواهد به اهداف شومی که در سر می پروراند دست یابد و به تنها قدرت جهان تبدیل گردد.

چرا دکتر هنری وو تصمیم گرفت به آن ها یاری کند (و چگونه قصد انجام این کار را داشت)

دکتر هنری وو یکی از شرورهای داستان پارک ژوراسیک و جهانی ژوراسیک تلقی می گردد. در حالی که نقش او در پارک ژوراسیک به شدت کمرنگ بود، اما در نهایت توانست به سمت بالایی در InGen برسد و مسئول فراوری دایناسورهای هیبریدی مانند ایندومینوس رکس گردد. در جهانی ژوراسیک سلطه، هنری در رابطه با کاری که شرکت بیوسین انجام می دهد احساس گناه می نماید. این که ملخ ها به سیستم اکولوژیکی جهان آسیب می رسانند اصلا چیزی نیست که او به دنبالش باشد.

او از نزدیک شاهد انجام آزمایشات مختلف بر روی ژنوم دایناسورها بود و واقعا قصد داشت با استفاده از آزمایش ژنوم، مسائل و بیماری های مردم سرتاسر جهان را بر طرف نماید و به انسان ها یاری کند زندگی بهتری داشته باشند. هنری قصد داشت دی ان ای کلون میسی را مطالعه کند تا دریابد که چگونه شارلوت لاک وود توانست هر گونه اختلال ژنتیکی را از توالی آن حذف نماید. با کشف و درک ژنوم میسی، هنری می توانست دی ان ای ملخ ها را تغییر دهد تا بعد از یک نسل از بین بروند و نتوانند از محصولات تغذیه کنند. طرح هنری به جهان یاری کرد تا از این فاجعه زیست محیطی جان سالم به در ببرد و مسیری را برای پاتوژن های ژنومی ایجاد کرد تا به طور بالقوه بیماری های انسانی را در مقیاس جهانی درمان کنند.

کلونی میسی لاک وود و سقوط پادشاهی شرح داده شد

جهانی ژوراسیک: سقوط پادشاهی نشان داد که میسی لاک وود شبیه شارلوت لاک وود، دختر بنجامین لاک وود است که به احتمال زیاد در یک تصادف رانندگی جان خود را از دست داده است. با این حال، جهانی ژوراسیک سلطه، نشان داد که میسی نه تنها همان نسخه کلون شده شارلوت است، بلکه، شارلوت مادر بیولوژیکی این کودک 14 ساله نیز به شمار میرود. شارلوت واقعا یک بچه می خواست و به عنوان یکی از ژنتیک دانان اصلی InGen، خودش را شبیه سازی کرد و به این واسطه کلون میسی خلق شد.

علاوه براین، شارلوت به هیچ وجه در طی یک تصادف رانندگی کشته نشده بلکه او به علت یک اختلال ژنتیکی درگذشت که تا قبل از به جهان آمدن میسی متوجه آن نشده بود. با این حال، شارلوت توانست دارویی را اختراع کند که به واسطه آن مطمئن گردد دی ان ای میسی هیچ گونه اختلال یا بیماری ژنتیکی ندارد و لذا او می تواند زندگی شاد و متفاوتی نسبت به زندگی خودش داشته باشد. تصمیم شارلوت برای شبیه سازی خود چیزی است که در نهایت در بین بنجامین و شریک تجاری اش جان هاموند، مدیر عامل سابق InGen و موسس پارک ژوراسیک تفرقه انداخت.

بعد از جهانی ژوراسیک سلطه چه اتفاقی برای شخصیت های اصلی پارک ژوراسیک می افتد؟

آلن گرانت، الی ساتلر و ایان مالکوم در جهانی ژوراسیک سلطه، دوباره به میدان بازگشتند و با هم همکاری کردند تا بیوسین را تعطیل کنند و به جهان نشان دهند که این شرکت واقعا با ملخ ها چه نموده است. پس از موفقیت در این راه، این سه شخصیت پارک ژوراسیک بر علیه بیوسین شهادت دادند و آنچه را که در حال رخ دادن بود فاش کردند.

پس از آن آلن و الی دوباره عاشق هم می شوند و آلن تصمیم می گیرد به حفاری و کارهای دیرینه شناسی خود باز نگردد و در عوض با الی همراه گردد و زندگی اش را با او شروع نماید. این قسمت از داستان سلطه از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا این زوج در ابتدا به علت علاقه آلن به دایناسورها از هم جدا شدند. آینده ایان مالکوم چندان روشن نیست، اگرچه او به احتمال زیاد اکنون که دیگر در بیوسین کار نمی نماید به سخنرانی در خصوص همزیستی دایناسورها و انسان ها ادامه خواهد داد.

چگونه جهانی ژوراسیک سلطه به داستان جهانی ژوراسیک اوون و کلر خاتمه می دهد

اوون و کلر بیشتر مدت زمان فیلم جهانی ژوراسیک سلطه را در جستجوی میسی بودند که ربوده شده بود. پس از نجات او و فرار از بیوسین، آن ها با میسی به کابین خود در جنگل بازمی گردند. کلر به احتمال زیاد به یک فعال حقوق حیوانات تبدیل خواهد شد و دایناسورها را از اسارت آزاد خواهد نمود، اگرچه ممکن است این کار را به طور متفاوتی انجام دهد. کلر و اوون (که با وجود اینکه در یک جزیره هستند در مجموعه انیمیشنی کمپ کرتاسه حضور ندارند) در خاتمه هنوز با هم خواهند بود و بیشتر از قبل به ایفای نقش پدر و مادر میسی خواهند پرداخت.

و حالا که میسی دیگر در خطر نیست، می تواند به جای مخفی شدن، زندگی عادی تری داشته باشد.

سرنوشت دیگر شخصیت های جهانی ژوراسیک سلطه چگونه خواهد شد؟

جهانی ژوراسیک سلطه، دارای شخصیت های زیادی بود که بسیاری از آن ها نقش فعالی را در داستان فیلم ایفا کردند. خلبان کایلا واتس پس از اینکه هواپیمایش در طی ماموریت نجاتی که در بیوسین انجام شد نابود گشت، یک هواپیمای نو دریافت می نماید و بعید به نظر می رسد که کایلی نیز پس از یاری به نجات میسی، دوباره به کار قبلی اش یعنی حمل و نقل کالاهای غیرقانونی و دایناسورهای اسیر شده باز گردد. رمزی کول، نیز که در رابطه با کارهایی که بیوسین انجام می داد شهادت داده است.

پس از خاتمه دنباله جهانی ژوراسیک سلطه، این احتمال وجود دارد که او دوباره پروژه های ژنوم دایناسورها را رهبری کند و این کار را به نحو اخلاقی تری نسبت به کارهایی که لوئیس باعثشان شد انجام دهد و به پیشرفت زیست شناسی انسانی یاری نماید. بری که پس آخرین حضور خود در جهانی ژوراسیک در این دنباله به فرنچایز بازگشته بود، به همکاری با سازمان اطلاعات فرانسوی ادامه خواهد داد، در حالی که فرانکلین وب و زیا رودریگز به احتمال زیاد به عنوان فعالان حقوق حیوانات در کنار کلر خواهند ماند.

چرا تی رکس و تریزینوسور برای شکست دادن جیگانوتوسور با هم متحد شدند؟

مبارزه تی رکس و تریزینوسور با جیگانوتوسور بیش از حد تبلیغاتی و کوتاه بود، اما همان طور که نشان داده شد این دو با هم همکاری کردند تا دومی را شکست دهند و رجحان خود را اثبات کنند. جیگانوتوسور بزرگ ترین و قدرتمندترین گوشت خواری است که تا به امروز خلق شده و بزرگ ترین دایناسور موجود در سراسر قلمرو جهان ژوراسیک به شمار میرود.

قطعا تی رکس و تریزینوسور برای محافظت از انسان هایی که کوشش می کنند از دست جیگانوتوسور فرار کنند وارد عمل نشده اند. بلکه آن ها برای نشان دادن قدرتشان با هم همکاری کردند تا رجحان خود را نشان دهند. با تسلط جیگانوتوسور بر پناهگاه بیوسین، هم اکنون این دو دایناسور فرصت مناسبی را پیدا کردند تا به مبارزه با او بپردازند و او را شکست دهند. زیرا قطعا دو دایناسور بهتر از یک دایناسور می تواند در برابر این گوشت خوار خون خوار ایستادگی نماید.

آیا دایناسورها واقعا می توانند در زمین با انسان ها زندگی کنند؟

در جهانی ژوراسیک سلطه، دریافتیم که انسان ها و دایناسورها چهار سال است که به سختی در کنار یکدیگر زندگی می کنند. ایان مالکوم قاطعانه می گوید که انسان ها بر طبیعت تسلط ندارند، بلکه تابع آن هستند. دایناسورها بخشی از طبیعت هستند، اگرچه تعداد آن ها از جمعیت انسان ها بیشتر نیست، اما باز هم می توانند تهدیدی برای انسان ها و زندگی ای که برای خود ساخته اند تلقی شوند و به نزاع علیه انسان ها بپردازند. اما در کل خاتمه جهانی ژوراسیک سلطه، نشان می دهد که دایناسورها و انسان ها می توانند بدون اینکه هیچ کدام از آن ها سبب نابودی دیگری گردد در کنار هم زندگی کنند و هر یک منابع غذایی خاص خودشان را داشته باشد.

در خاتمه فیلم، دایناسورهای خاصی نشان داده شدند که در کنار اسب ها در حال دویدن بودند و یا همراه با پرندگان پرواز می کردند. دایناسورهای بزرگ تر و خطرناک تر در پناهگاه جهانی ای نگهداری می شوند که زمانی متعلق به شرکت بیوسین بود و با اصلاح ملخ ها و تغییر ژنوم دایناسورها معین گشت که این موجودات می توانند در کنار انسان ها و جمعیت حیوانات جهان زندگی کنند، بدون اینکه آسیب های مخربی برای زیست محیط به همراه داشته باشند.

آیا جهانی ژوراسیک سلطه واقعا فیلمی بود که به این فرنچایز خاتمه دهد؟

جهانی ژوراسیک سلطه، به عنوان آخرین فیلم سه گانه جهانی ژوراسیک قرار بود خاتمهی برای داستانی باشد که پارک ژوراسیک به کارگردانی استیون اسپیلبرگ شروع نموده بود. اگرچه تا به امروز این موضوع تایید نشده که جهانی ژوراسیک سلطه، خاتمهی برای این فرنچایز بوده است، اما همواره این احتمال وجود دارد که بتوان شاهد فراوری اسپین آف ها یا سریال های تلویزیونی منحصربه فردی بود که ادامه دهنده راه فرنچایز اصلی هستند. فرانک مارشال، تهیه کننده این فرنچایز اعلام کرد که جهانی ژوراسیک سلطه، قطعا خاتمه بخش همه چیز نبوده و بیشتر شروع یک دوره نو است.

در حقیقت دایناسورهایی که اکنون در زمین پرسه می زنند و در میان انسان ها زندگی می کنند، فرصت هایی را برای روایت داستان های نوتر و بدیع تر خلق می کنند. با این حال، اگر این فرنچایز ادامه پیدا کند، ممکن است شخصیت های نوی خلق شوند که مجبورند با عواقب بعدی جهانی ژوراسیک سلطه، روبرو گردند، به خصوص با توجه به این امر که در این فیلم داستان های اوون و کلر و بعلاوه داستان آلن، الی و ایان به خاتمه رسیده است.

واقعا خاتمه جهانی ژوراسیک سلطه به چه معنا بود

جهانی ژوراسیک سلطه، به شدت بر روی همزیستی انسان ها و دایناسورها تمرکز نموده بود. مدت هاست که گونه انسان در بالای زنجیره غذایی واقع شده است، اما ظهور مجدد دایناسورها به شدت بر این زنجیره غذایی تاثیر گذاشت و آن را متزلزل کرد. با این حال، موضوع کلی داستان فیلم بر این ایده راسخ بود که اگر انسان ها می خواهند زنده بمانند و مهم تر از همه، پیشرفت کنند، باید با جهانی نو خود سازگار شوند و با سایر مخلوقات همکاری کنند. برای این منظور، فیلم مدام در حال انتقال پیامی است که بیان می دارد باید به همه گونه ها احترام گذاشت خواه انسان باشند، خواه حیوان، خواه کلون یا دورگه.

به علاوه خاتمه این فیلم آنچه را که ایان مالکوم در خصوص زندگی می گوید تایید می نماید و بیان می دارد می توان همواره راهی پیدا کرد و از قید و بندهایی که برای خود ساخته ایم رها شد. جهانی ژوراسیک سلطه، توانست این مضامین را به خوبی به تماشاگران منتقل نماید و به مخاطب نشان دهد که باید برای حیات ارزش قایل شد نه اینکه کمر به نابودی آن بست. زیرا نابودی سایر گونه ها به قیمت نابودی گونه انسان خواهد بود.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "تشریح خاتمه بندی فیلم دنیای ژوراسیک: سلطه با جزئیات کامل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح خاتمه بندی فیلم دنیای ژوراسیک: سلطه با جزئیات کامل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید