بیماری چشمی مخصوص جوانان چیست؟

به گزارش وبلاگ نیازمندی، تهران (پانا) - جراح و متخصص چشم گفت قوز قرنیه بیماری نسبتا شایعی است که در قشر جوان و سنین پایین تر دیده می گردد.

بیماری چشمی مخصوص جوانان چیست؟

به گزارش فارس، درباره بیماری قوز قرنیه، گفت: این بیماری، بیماری نسبتا شایع است که متأسفانه در قشر جوان و سنین پایین تر دیده شده و معمولا در جوانان آغاز می گردد.

وی ادامه داد: در این بیماری قرنیه که شکل کروی دارد، شکلی مخروطی به خود می گیرد و دلیل بیماری تعیین نیست، اما مقداری جنبه های ارثی می تواند در بروز آن مؤثر باشد. عامل مهمی که می تواند در بیماری نقش داشته باشد مالش چشم هاست؛ بنابراین توصیه می گردد افراد از مالش دادن شدید چشم خودداری نمایند.

این جراح و متخصص چشم افزود: موضوع دیگر که در این خصوص نقش دارد طریقه خوابیدن هنگام شب است؛افراد سعی نمایند هنگام خواب به چشم هایشان فشار نیاید و یک طرف نخوابند تا فشار به یک چشم وارد نگردد یا دست شان روی چشم شان باشد؛ به ویژه آنها که به صورت دمر می خوابند ممکن است چنین مسئله ای داشته باشند. بنابراین هر یک از این عوامل می تواند نقش پیشگیرانه ای داشته باشد.

قریشی افزود: بیماری در حال خفیف از نظر اصلاح بینایی با تجویز عینک درمان می گردد و اگر بیماری پیشرفته تر باشد از لنزهای تماسی استفاده می گردد. در مراحل پیشرفته تر نیز از لنزهای قرنیه استفاده می کنیم و در نهایت اگر بیماری خیلی شدید باشد، احتیاج به پیوند قرنیه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه این بیماری ، بیماری است که امروزه درمان های مختلفی برای آن وجود دارد، افزود: یکی از درمان هایی که شایع است درمانی است که در آن بیمار اگر در مراحل پیشرفت باشد، یا در سنین پایین آغاز گردد، عمل CX انجام می دهند که در این عمل با استفاده از اشعه UV و دارو با یک عمل سرپایی اشعه ماوراء بنفش به چشم فرد تابیده می گردد و این کار باعث می گردد از پیشرفت بیماری جلوگیری گردد.

این جراح و متخصص چشم گفت: در مواردی نیز ممکن است بیماری که دارای قوز قرنیه است بهبودی پیدا کند. قوز قرنیه اگر در سنین پایین و در بچه ها باشد تشخیص مسئله ای دارد و اگر در کودکی احساس کردیم که دید و تشخیص خوبی ندارد و برای تماشا اشیاء به آن نزدیک و به آن خیره می گردد باید برای درمان به چشم پزشک مراجعه کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "بیماری چشمی مخصوص جوانان چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماری چشمی مخصوص جوانان چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید