بخش هایی از مقررات سفر به ایران اعلام شد

به گزارش وبلاگ نیازمندی، با اعلام خبر تنظیم مقررات و پروتکل ورود گردشگران خارجی به ایران، عضو هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران به بخش هایی از این مقررات اشاره نمود.

بخش هایی از مقررات سفر به ایران اعلام شد

به گزارش ایسنا، اکبر غمخوار با اشاره به تدوین پروتکل سفر به ایران برای جهانگردان خارجی با همکاری وزارتخانه های بهداشت، امور خارجه و میراث فرهنگی و جهانگردی با توجه به نظر مشورتی جمعی از تورگردان ها، گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته به زودی مرز های ایران برای سفر جهانگردانِ کشور هایی که کمترین آلودگی به کووید را دارند، باز می گردد.

او اظهار کرد: تا به حال، سیاست بر این بود که صورت مسأله پاک گردد و با ورود جهانگرد به کشور به خاطر کرونا مخالفت می شد، اما پیگیری های زیادی انجام شد تا این راه باز گردد. صنعت جهانگردی در ایران رو به نابودی رفته بود و اکنون با تصمیم گرفته شده برای از سرگیری ویزای توریستی و ورود جهانگردان خارجی به ایران، امیدواریم کسب وکار های جهانگردی، صنایع دستی و حتی میراث فرهنگی رونق بگیرد.

این تورگردان گفت: تمام جزئیات در پروتکل سفر به ایران تعیین شده است و به زودی ابلاغ می گردد. براساس این مقررات، تنها جهانگردانی امکان سفر به ایران را دارند که کارت واکسن (دو دز کامل) داشته باشند، به وسیله آژانس اقدام نمایند و در هتل های تاییدشده اقامت داشته باشند. این تدابیر سنجیده شده تا جهانگردان خارجی با کمترین مشکل در ایران سفر نمایند.

غمخوار اضافه نمود: با همکاری وزارت بهداشت، کشور هایی که کمترین آلودگی به ویروس کرونا را دارند، تعیین شده اند که ورود جهانگردانِ آن ها به ایران بلامانع است. پذیرش جهانگرد از کشور های پرخطر نیز فعلا صورت نمی گیرد.

عضو هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران یادآور شد: این مقررات در شرایطی تنظیم شده که فرایند واکسیناسیون در کشور سرعت گرفته و بسیاری از کشور ها با رعایت پروتکل، پذیرش مسافر و جهانگرد را شروع نموده اند.

عزت الله ضرغامی ـ وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی ـ که وعده از سرگیری ویزا جهانگردی ایران پس از 20 ماه توقف را از اول آبان ماه داده بود، در جلسه مشترک با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بعلاوه وزارت امورخارجه اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع جهانگردی و بعلاوه اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی و تنظیم مقررات در این زمینه، آیین نامه ای تدوین شده که ابلاغ می گردد. در ارتباط با این آیین نامه عوامل مؤثر در جهانگردی توجیه شده اند و در این زمینه آموزش هایی به آن ها در حال ارائه شدن است و ما در کوشش هستیم تا بتوانیم جهانگردی را هر چه زودتر از سر بگیریم و زمینه های لازم برای صدور ویزای جهانگردی در تمام حوزه های مرتبط فراهم گردد.

بهرام عین اللهی ـ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ـ در این جلسه مشترک تأکید کرد که شرط ورود هر کسی به کشور زدن دو دز واکسن کرونا است.

امیرعبداللهیان ـ وزیر امور خارجه ـ نیز گفت که از برنامه های مهم دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجی و دیپلماسی عمومی توسعه جهانگردی در عرصه های مختلف از جمله جهانگردی سلامت، جهانگردی زیارتی، جهانگردی عام و دیگر حوزه ها است.

منبع: فرارو

به "بخش هایی از مقررات سفر به ایران اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش هایی از مقررات سفر به ایران اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید