اتهام زنی مجدد عربستان علیه ایران

به گزارش وبلاگ نیازمندی، فارس نوشت: عبدالله بن خالد بن سلطان سفیر عربستان سعودی در اتریش و نماینده این کشور در آژانس بین المللی انرژی اتمی، در جلسه روز پنجشنبه آژانس به اتهام زنی به ایران پرداخت.

اتهام زنی مجدد عربستان علیه ایران

بر اساس گزارش امروز -شنبه- روزنامه عکاظ، نماینده عربستان سعودی در جریان سخنرانی خود در نشست مذکور ایران را به عدم شفافیت در تعامل با خواسته های آژانس درباره چهار سایت متهم کرد.

عبدالله بن خالد بن سلطان در ادامه اظهاراتش با بیان اینکه پاسخ های ایران در ارتباط با سایت های هسته ای راضی کننده نبوده، مدعی شد که این پاسخ ها از نظر فنی فاقد اعتبار هستند.

وی همچنین با مطرح کردن ادعای عدم توانایی ایران در پاسخگویی به پرسش های آژانس بین المللی انرژی اتمی، تهران را به عدم جدیت در تعامل با آژانس متهم کرد.

بن خالد در ادامه با کارشکنی خواندن اقدام ایران در عدم عمل به پروتکل الحاقی، ایران را به در پیش دریافت آنچه آن را سیاست های گمراه کننده خواند، متهم کرد.

نماینده ریاض در ادمه با تکرار ادعاهای همیشگی کشورش، ایران را به تنش زایی در منطقه و کوشش برای به خطر انداختن ثبات و امنیت منطقه متهم کرد و با معین تکلیف برای ایران از تهران خواست که به خواسته ها و پرسش های آژانس فورا پاسخ دهد، به صورت جدی وارد مذاکرات کنونی در چارچوب طرح جامع اقدام مشترک (برجام) گردد و از غنی سازی 60 درصدی و نصب سانتریفیوژ پیشرفته و فراوری اورانیوم غنی شده عقب بنشیند.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "اتهام زنی مجدد عربستان علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتهام زنی مجدد عربستان علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید