هیچ راه حلی بهتر از برجام وجود ندارد

به گزارش وبلاگ نیازمندی، حسن روحانی، رئیس جمهور در جلسه هیات دولت با بیان اینکه امروز ما شاهد فصل تازه ای از تجدید حیات برجام هستیم و همه کشورهایی که در برجام متعهد بودند در وین اجتماع نموده اند، گفت: امروز یک صدای واحد شنیده می گردد و آن اینکه همه اطراف این توافق هسته ای به این نتیجه رسیده اند که هیچ راه حلی بهتر از توافق برجام و هیچ مسیری جز اجرای کامل برجام وجود ندارد و این یک موفقیت عظیم برای ایران است.

هیچ راه حلی بهتر از برجام وجود ندارد

مهم ترین نکته گفته های رئیس جمهوری را در زیر بخوانید.

-اگر بناست از پول ملت فیلم درست کنید و نمایش دهید، از واقعیت ها فیلم درست کنید و حقیقت ها را بگویید.

چرا برای کار بزرگی که این دولت در سواحل مکران انجام داده فیلم نمی سازید.

در تاریخ 7 هزارساله گذشته چه زمانی را سراغ دارید که سواحل مکران نشاط و رونق و آبادانی امروز را داشته باشد؟ چرا از این اقدامات دولت که تحریم آمریکا را به شکست کشاند، فیلم نمی سازند؟

-نگاه ما به بیرون نیست بلکه به توانمندی های داخلی است اما درعین حال رابطه با دنیا را هم برای توسعه و پیشرفت لازم می دانیم.

-کسانی که مدعی بودند این دولت همه توانمندی های هسته ای کشور را فروخته و از دست داده است، امروز باید به خاطر این دروغ خود از مردم عذرخواهی نمایند.

-تعامل سازنده با دنیا جزو مصوباتی است که رهبر معظم انقلاب آن را امضا نموده اند.

-در زمینه واکسن هر کاری انجام می گردد وزارت بهداشت با شفافیت برای مردم شرح دهد. مردم بدانند اگر واکسن کوواکس دیر به دستشان رسیده به خاطر تحریم بوده است.

-کسی نگوید تحریم را بهانه نکنید، امروز تحریم یک واقعیت و یک مشکل در زندگی مردم است.

- دولت در طول این جنگ مالی سه ساله حاضر نشد توصیه بعضی دوستان در خصوص برقرار کردن سیستم کوپنی برای تأمین ارزاق عمومی را اجرا کند و تأکید کرد که می توانیم کشور را به شکل عادی اداره و کالا را به اندازه احتیاج جامعه و به وفور تأمین کنیم.

-برای اولین بار در تاریخ، آمریکا در سه سال گذشته منزوی ترین دولت در سازمان ملل، شورای امنیت، افکار عمومی دنیای و دادگاه لاهه بوده است و حتی متحدان سنتی اروپایی آمریکا نیز او را تنها گذاشتند.

- امروز آمریکا با اعتراف به شکست از ایران درخواست مذاکره دارد، چه کسی باعث شد آمریکا با این لحن با ملت ایران سخن بگوید؟ آیا دولت در همین شرایط سخت مالی کشور را از واردات بنزین و گازوئیل بی احتیاج و حتی توان صادرات ایجاد نکرد؟ آیا این ها ارزش فیلم ساختن ندارد؟

- اذعان آمریکا به شکست و درخواست برای مذاکره و بازگشت به تعهداتش ازنظر ما توبه است؛ البته باید در مقام عمل هم صداقت آمریکایی ها را بسنجیم، اما امروز حقانیت ملت ایران بر دنیایان آشکار شده و دیگر هیچ کس درباره صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران تردیدی ندارد.

- پس از توافق برجام عده ای مدعی بودند که دولت همه توانمندی های هسته ای کشور را فروخته و از دست داده است، اما این روز فرصتی است تا مردم ببینند که در همین سال ها به رغم فشارهای مالی چه پیشرفت ها و دستاوردهای بزرگی در عرصه فناوری های هسته ای کشور حاصل شده است.

- مصوبه مجلس درباره احیای برجام این فرصت را ایجاد کرد تا کذب بودن آنچه علیه دولت تبلیغ شده بود، آشکار گردد.

-سازمان انرژی اتمی تکالیف مجلس در طرح احیای برجام را حتی فراتر از مصوبه مجلس اجرا کرد تا گواهی باشد برای اینکه آنچه درباره از بین رفتن توانمندی های هسته ای کشور گفته شده بود، صحیح نبود.

- به جرات ادعا می کنم که هیچ زمانی از ابتدای شروع فعالیت های هسته ای کشور، توانمندی هسته ای ما به اندازه امروز نبوده است.

-به دروغ به مردم گفتند دولت برجام را امضا کرد تا قدرت هسته ای کشور را از بین ببرد، اما امروز همه مراکز و تأسیسات هسته ای کشور قوی تر از همواره در حال فعالیت هستند و آنها باید برای دروغ خود از مردم عذرخواهی نمایند.

-کسانی که مدعی بودند این دولت فقط به دنبال مذاکره است و به تقویت بنیه دفاعی کشور توجهی ندارد، دیدند که به مدد برجام تحریم تسلیحاتی کشور نیز لغو شده و بنیه دفاعی کشور امروز به لطف کوشش های دولت تدبیر و امید قطعاً چند برابر سال 92 است.

- متأسفانه هنوز درمانی برای کرونا به دست نیامده و تنها راه مقابله رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تزریق واکسن است. به وزارت بهداشت دستور داده ام که تمام اقدامات در زمینه واردات و فراوری واکسن در داخل و نیز واکسیناسیون را با جزئیات کامل و به شکل شفاف برای مردم تشریح نمایند.

- ده ها میلیون دز واکسن یا خریداری شده و یا برای خرید آنها توافق شده است، اما تحریم آمریکا مانع نهایی شدن توافقات و انتقال واکسن ها به داخل کشور شده اند.

- به سازمان برنامه وبودجه دستور داده ام که برای ماه مبارک رمضان یک نوبت اضافه یاری معیشتی به جمعیت تحت پوشش تخصیص داده گردد.

-در روزهای آینده یک کارت اعتباری در اختیار مردم قرار می گیرد که پشتوانه آن سهام عدالت یا یارانه مردم است و این کارت علاوه بر یاری به مردم، پشتیبانی و یاریی به رونق فراوری نیز خواهد بود.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "هیچ راه حلی بهتر از برجام وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ راه حلی بهتر از برجام وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید