مقابله ارتش سوئیس با کرونا تنها با یک اپلیکیشن

به گزارش وبلاگ نیازمندی، سربازان وظیفه ارتش سوئیس مسئولیت مقابله با کرونا و جلوگیری از شیوع مجدد آن را با استفاده از یک اپلیکیشن تلفن هوشمند برعهده می گیرند.

مقابله ارتش سوئیس با کرونا تنها با یک اپلیکیشن

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری فرانسه، این اپلیکیشن افرادی را که به طور غیرعمد از راستا افراد مبتلا به کرونا عبور نموده باشند، ردیابی می نماید.

در آزمایش میدانی این اَپ، سربازان پیاده نظام ارتش روز عادی خود را با تمرین های فیزیکی، مطالعات تئوری و تیراندازی به اهدافی با فاصله 300 متری می گذرانند.

سیمون روش مهندس نرم افزار برنامه اپلیکیشن هوشمند یوبیک (Ubique) به خبرگزاری فرانسه گفت: قبلا آزمایش ها در سطح لابراتواری انجام می شد و اکنون ما اطلاعات مربوط به عملکرد این اَپ در دنیای واقعی را جمع آوری می کنیم.

آزمودن این اپلیکیشن در محیط نظامی، محک خوبی است، زیرا برخلاف غیرنظامیان، نظامیان همچنان اجازه دارند در مجاورت هم با یکدیگر تعامل داشته باشند.

چنانچه آزمایش کرونای یکی از کاربران این اپلیکیشن مثبت باشد، پیامی کد شده به افراد دیگری که ممکن است با آن فرد در تماس بوده باشند، ارسال می گردد و اطلاعاتی در خصوص اقدامات بعدی در اختیارشان قرار می گیرد.

نظر به اینکه محدودیت های قرنطینه در سوئیس به تدریج در حال لغو شدن است، هدف از استفاده از این روش، شکست زنجیره انتقال ویروس و جلوگیری از گسترش هرچه بیشتر آن است،

درپی جان باختن بیش از یک هزار و 400 نفر در سوئیس براثر ابتلا به کرونا و مبتلا شدن 30 هزار تن در این کشور به این ویروس، سوئیس اکنون بر این باور است که ویروس را در کنترل مدیریت شده خود دارد.

به گفته متیاس ایگر رئیس نیروی اقدام علمی کووید - 19 دولت سوئیس، نتایج دو مطالعه نشان می دهد که حدود 60 درصد از مردم این کشور از این اپلیکیشن استفاده خواهند کرد، رقمی قابل توجه که تاثیرگذاری این برنامه را دوچندان می نماید.

در این میان، شرکت داروسازی روشه سوئیس گفت که مجوز اضطراری سازمان غذا و داروی آمریکا برای کاربرد تست تشخیص پادتن در بدن افراد مبتلا به کرونا را دریافت نموده است.

دولت ها، شرکت ها و مشاغل و افراد، در پی دستیابی به چنین تست های خون هستند تا به آنها در شناسایی بهتر و بیشتر افرادی که احتمالا مبتلا به این بیماری بوده اند و یا احتمالا دارای مصونیت هستند، با هدف طراحی بالقوه راهبردهایی برای خاتمه دادن به قرنطینه ها و تعطیلی هایی که آسیب های بسیاری به اقتصادهای دنیا زده است، یاری کند.ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "مقابله ارتش سوئیس با کرونا تنها با یک اپلیکیشن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقابله ارتش سوئیس با کرونا تنها با یک اپلیکیشن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید