فرمول نجات سفر چیست؟ ، برای حمایت از اقتصاد گردشگری و هتلداری چه می توان کرد؟

به گزارش وبلاگ نیازمندی، محمدرضا پوینده؛ مدیرعامل گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی در نوشتاری به بعضی اقدامات در ایران برای حمایت از اقتصاد گردشگری و هتلداری و با تشریح نقش دولت و مردم در حمایت از اقتصاد این صنعت، راهکارهایی را برای برون رفت گردشگری از بحران پیشنهاد نموده است.

فرمول نجات سفر چیست؟ ، برای حمایت از اقتصاد گردشگری و هتلداری چه می توان کرد؟

به گزارش ایسنا، مهم ترین بخش های این یادداشت را در ادامه می خوانید: یکی از اقدامات خوب برای کاهش صدمات مالی وارده به حوزه توریستی استمهال یا بخگرددگی کامل اجاره بهای اماکن و فضاهای توریستی واگذار شده به بخش خصوصی در طول دوره تعطیلی یا افزایش دوره بهره برداری برحسب شرایط چارچوبِ واگذاری به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا از سوی وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی بود که در شرایط فعلی یاریی مهم برای فعالان این حوزه محسوب می گردد.

اما باید در نظر داشت این تنها یکی از اقدامات لازم برای جلوگیری از ضرر و زیان بیش از حدِ فعالان این حوزه است اما جبرانی برای درآمدِ صفرِ حاصل از گردگشگری هتل ها و اقامتگاه های توریستدی نیست.

دولت چند بسته حمایتی شامل تعویق سه ماهه پرداخت اقساطِ تسهیلات، مالیات، بیمه تأمین اجتماعی کارفرمایان و حامل های انرژی برای صنایع دستی و تأسیسات توریستی اختصاص داده است که در صورت تحقق بازخورد خوبی از این راه چاره دریافت خواهد شد. اما با توجه به گستردگی بعضی مجموعه ها از جمله هتل های زنجیره ای و همچنین آسیب پذیری بعضی مجموعه های کوچک تر همانند بوم گردی ها، احتیاج به برنامه ای گسترده تر همچون تنفسی یک ساله برای استمهال وام های دریافتی در حوزه توریستی است تا صاحبان مراکز و تأسیسات توریستی در شرایط به وجود آمده اقدام به تعدیل ناخواسته نیروهای خود یا تغییر کاربری این مراکز ننمایند. این درحالی است که در صورت تخصیص پیدا نکردن اعتبار، ناخواسته این اقدام رخ خواهد داد.

با تزریق نقدینگی به وسیله ارائه تسهیلات خاص و در نظر دریافت وام های کم بهره و بلاعوض به فعالان و مجموعه های توریستی کشور اعم از هتل ها تا میزان قابل توجهی قادر به جبران خسارات ناشی از این رکود خواهیم بود. از آنجا که همه گیری این ویروس جهانی است، استفاده از تجارب و راه چارههای سایر کشورها به منظور تسریع در راه اندازی چرخه های مالی در حوزه های مختلف اعم از توریستی امری اجتناب ناپذیر است. حوزه توریستی پیش از بروز و ظهور کرونا در نیمه دوم سال 98 به واسطه اتفاقات و حوادث منطقه ای و داخلی تحت تأثیر نهاده شد و متأسفانه شاهد زیان پیش بینی نشده ای در این حوزه بودیم، در آستانه نوروز نیز با شیوع ویروس کرونا این آسیب ها بیشتر شد و بسیاری از تأسیسات توریستی در کشور دوباره متحمل ضرر شدند و بسیاری از برنامه ریزی های مربوط به این دوران نیز متوقف شد.

در این بین احتیاج به برندسازی مجدد مجموعه های توریستی امری است ضروری و برای این منظور رسانه ها با معرفی هرچه بهتر و بیشتر جاذبه های توریستی توریستی استان ها، مجموعه های توریستی اقامتی و خدماتی ارائه شده توسط این مجموعه ها می توانند نقش به سزایی برای جذب توریست در زمان پسا کرونا ایفاء نمایند چراکه همیشه تبلیغات جذاب و مستمر تأثیر مثبتی در ذهن مخاطب برای خرید یک محصول کوچک دارد، پس قطعاً برای حفظ این سرمایه ملی که همان توریست است و متقاعد کردن او برای هزینه زمان و پول خود در یک مجموعه اقامتی احتیاج به تبلیغات متداوم، تأثیرگذار و هدفمند است.

از سویی دیگر، هتل ها و مجموعه های اقامتی با کاهش 50 درصد هزینه های اقامت می توانند سهمی عظیم برای جبران ضررهای مالی و همچنین بازگشت سود داشته باشند. مراکز اقامتی با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند در جلب رضایت توریست و تسلی خاطر او مؤثر باشند. در این زمان حائزاهمیت است که معرفی مستقیم این مراکز از سوی رسانه ها و وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی، خود سبب اطمینان خاطر دوچندان توریست می گردد. مردم عزیز نیز در این دوران می توانند بهترین سرمایه گذاری مالی خود را با حمایت از صنعت توریستی انجام دهند و با پیش رزرو کردن واحدهای اقامتی توریستی می توانند ارزان تر از زمان پیک سفر و پسا کرونا برنامه ریزی برای برای یک سفر مالی و حمایتی را در دستور کار قرار دهند و مهم تر از آن نقشی پُررنگ برای حفظ و حمایت از صنعت توریستی کشور و یاری به اقتصاد توریستی شهر و کشورمان داشته باشند.

منبع: چمدان

به "فرمول نجات سفر چیست؟ ، برای حمایت از اقتصاد گردشگری و هتلداری چه می توان کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمول نجات سفر چیست؟ ، برای حمایت از اقتصاد گردشگری و هتلداری چه می توان کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید