جهش 50 درصدی موارد ابتلا به اُمیکرون در انگلیس ظرف یک روز

به گزارش وبلاگ نیازمندی، آمار موارد ابتلا به سویه نو کرونا در انگلیس فقط ظرف یک روز 50 درصد بالا رفت.

جهش 50 درصدی موارد ابتلا به اُمیکرون در انگلیس ظرف یک روز

به گزارش وبلاگ نیازمندی به نقل از ایندیپندنت، موارد ابتلا به سویه اُمیکرون در انگلیس فقط ظرف یک روز 50 درصد بالا رفت؛ به طوری که بیش از 80 مورد نو ابتلا به این سویه در این کشور امروز شناسایی شد.

بر اساس این گزارش، امروز (یکشنبه) 86 مورد ابتلا به سویه نو کرونا به ثبت رسید و با این حساب، موارد ابتلا به اُمیکرون در انگلیس به 246 مورد افزایش یافت.

86 مورد از این موارد نو ابتلا در خود انگلستان و 18 مورد در اسکاتلند شناسایی شدند. طبق اعلام آژانس امنیت سلامت انگلیس (UKHSA) 48 مورد ابتلا به سویه امیکرون تا کنون در اسکاتلند شناسایی شده اند. افزایش آمار ابتلا به سویه نو کرونا در این کشور در حالی است که روز شنبه نیز به منظور کاهش سرعت شیوع این سویه نو، انگلیس تغییراتی را در قوانین مسافرتی خاطرنشان کرد؛ به طوری که نیجریه نیز به فهرست قرمز مسافرتی اضافه می گردد و این مسأله، از فردا (دوشنبه) اجرایی می گردد.

پیشتر نیز انگلیس در راستای مقابله با سویه نو کرونا خاطرنشان کرد افراد بایستی در مغازه ها، و وسائل حمل و نقل عمومی ماسک بزنند و در صورتی که افراد با سویه نو کرونا در تماس بوده اند - صرف نظر از شرایط تزریق واکسن شان- بایستی 10 روز قرنطینه شوند.

لازم به ذکر است پیش از این، سازمان بهداشت اتحادیه اروپا درخصوص شیوع سویه اُمیکرون هشدار داده و اعلام نموده بود که سویه نو ویروس کرونا نیمی از کل موارد ابتلا به کووید-19 در اروپا را طی چند ماه تشکیل خواهد داد.

اتحادیه اروپا در این گزارش اعلام نموده بود که داده های اولیه نشان داده است که اثربخشی واکسن ها در برابر سویه اُمیکرون ممکن است کاهش قابل توجهی داشته باشد. علاوه بر این، افراد مبتلا شده به سویه های قبلی کرونا باز هم در معرض ابتلا به امیکرون هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "جهش 50 درصدی موارد ابتلا به اُمیکرون در انگلیس ظرف یک روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهش 50 درصدی موارد ابتلا به اُمیکرون در انگلیس ظرف یک روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید