بازار داغ رمالی و دعانویسی آنلاین
به گزارش وبلاگ نیازمندی، بازار دعانویسی، طلسم و جادو حسابی داغ است. نیازی به صرف زمان زیادی نیست، کافی است در یکی از این واژه ها را جستجو کنید تا صد ها پیشنهاد پیش روی شما قرار بگیرد. البته رقابت در این بازار سیاه بسیار بالاست. به شکلی که برخی از این صفحه ها برای اثرگذاری کارشان تضمین هم می دهند.

به گزارش وبلاگ نیازمندی، یکی از این دعانویسان که در شهر های غرب کشور ساکن است، می گوید دعانویسی اش را تضمین می نماید؛ بنابراین اگر مشتری جواب نگرفت می تواند با او تماس بگیرد تا پول اش را پس بگیرد.
بعضی دیگر تبادل نظر با مشتری هاشان را منتشر نموده اند تا ثابت نمایند خیلی ها از روش کار او جواب گرفته اند.
بعضی هم می گویند که فرقه و گروه دارند و فعالیت شان تحت نظر آن ها انجام می گردد.
اما با این حال همه این رمال ها و دعا نویسان برای حوزه فعالیت شان دسته بندی دارند. مهم ترین آن ها جلوگیری از طلاق، گشایش بخت، بازگشت معشوق، رزق و روزی، کارگشایی و باطل کردن طلسم و جادو را شامل می گردد.
دعانویسی چقدر خرج روی دست مشتری می گذارد؟
رمال ها و دعانویس ها رقم ثابت ندارند. اما قیمت شان از 50 هزار تومان آغاز می گردد و گاهی تا 20 میلیون تومان هم طلب می نمایند. هر چند جمعیت آن هایی که رقم بالا می گیرند خیلی زیاد نیست. چرا که می دانند با قیمت چند ده میلیونی مشتری چندانی گیرشان نمی آید.
یک دعا نویس که ساکن یکی از شهر های شمال غرب ایران است می گوید که نوشتن دعای اختصاصی اش حدود 70 دقیقه طول می کشد؛ بنابراین برای زحمت زیادش 700 هزار تومان دریافت می نماید.
رمال دیگری که معین نیست کجا ساکن است، از هزینه های بالای دعانویسی گفته است. او می گوید بعضی از ابزار کارش را از کشور های حوزه خلیج فارس وارد می نماید. به همین علت نباید مشتریان اش از قیمت های 2 تا 5 میلیون تومانی انتقاد نمایند.
گروهی از این دعا نویسان هم برای هر دعا قیمت متفاوتی دریافت می نمایند. مثلا قیمت باطل کردن طلسم و جادو گران تر است و دعای رزق و روزی و گشایش بخت مقرون به صرفه تر.
اما بعضی قیمت علنی نمی دهند و می گویند که تنها در صورت تماس و آنالیز مشکل قیمت می دهند.
بازار دعا نویسان حسابی سکه است!
بازار سیاه رمالی و دعا نویسی برای گروهی نان و آب خوبی به هم زده است. چنانچه بعضی از آن ها برای خودشان ساعت کاری معینی دارند و در ساعات تعطیل جوابگوی مشتری نیستند.
سید رضا یکی از چهره های مشهور بازار سیاه رمالی و دعا نویسی است. او بیش از 38 هزار دنبال نماینده دارد و تنها از ساعت 13 تا 22 به مشتریان پاسخ می دهد.
البته مراجعه به او خیلی هم راحت نیست. سید رضا گفته که مشتریان باید ابتدا در واتساپ به یک شماره پیغام بدهند و منشی به آن ها نوبت بدهد.
جالب اینجاست که بعضی از دعانویسان نام و رسمی برای خودشان به هم زده اند. چنانچه بعضی از دعا نویسان تازه کار خودشان را به جای آن ها جا می زنند.
مثلا یک دعا نویس که خود را درویش معرفی نموده، در فضای مجازی بدل های زیادی دارد. اما خودش می گوید مشتری ها بالاخره متوجه اصل و تقلب ماجرا می گردد.
گروه دیگری هم تازه کار هستند و برای جذب مخاطب دعانویسی اول را با قیمت خیلی کم و یا رایگان ارائه می نمایند.
بازار جانبی آموزش دعا نویسی
در کنار دعانویسی، بعضی مشغول آموزش افراد برای ورود به این بازار سیاه هستند. اما ثبت نام در آن ها به این سادگی ها هم نیست. متقاضی آموزش باید کل اطلاعات شخصی اش را در اختیار استاد بگذارد و در صورت موافقت وارد دوره آموزشی می گردد.
در خصوص فصل بندی آموزشی هم به علم ابجد، کتابت ادعیه و طلسمات، شناخت همزاد، آموزش بسط و تکسیر طلسمات مهر و محبت، آموزش تحسین و حصار دائم و آموزش باطل السحر قدرت عرش ملکوت جامع اشاره شده است.
البته بعضی هم این کار را به صورت رایگان انجام می دهند و به وسیله ویدیو و تصاویر به متقاضیان آموزش می دهند
یاس و نا امیدی جامعه، خرافه گرایی و رمالی را افزایش داد
امان الله قرایی مقدم، جامعه شناس در باره توسعه رمالی و دعا نویسی در جامعه به وبلاگ نیازمندی می گوید: زمانی که جامعه دچار یاس و نا امیدی می گردد، امکان دستیابی به آرزو و آمال و هدف ها وجود ندارد و مردم خودشان را در مقابل رسیدن به اهداف شان عاجز می بینند، تقدیری فکر می نمایند. در چنین شرایطی خرافه گرایی و رمالی توسعه پیدا می نماید.
او ادامه داد: جامعه شناسانی همانند مارکس معتقد بودند که این انسان ها هستند که تاریخ را می سازند، یا گوردون چایلد مورخ و انسان شناس بزرگ می گفت که انسان خود را می آفریند. در چنین موقعیتی وقتی که انسان خود را ضعیف بشمارد، مسلم است که خرافه گرایی، فال بینی، دعا نویسی، رمالی، شمن پرستی، توتم پرستی افزایش می یابد.
البته این جامعه شناس معتقد است که این خرافه گرایی ریشه در تاریخ بشر دارد.
طبق گفته قرایی مقدم، انسان های اولیه برای در امان ماندن از بلایای طبیعی به خرافه گرایی رسیدند. در آن دوره، عده ای مدعی شدند که تونایی در اختیار گرفتن نیرو های خیر و شر را دارند. این خرافه گرایی و رمالی از آن پس ادامه پیدا کرد و هنوز هم در بسیاری از نقاط دنیا وجود دارد. به شکل مثال شمن پرستی در آفریقا هنوز دیده می گردد.
او در خصوص رمالی در هم ایران می گوید: به طبع در کشور ما نیز به علت شرایط خاص و پرمشکلی که حاکم است، خرافه گرایی و رمالی افزایش پیدا نموده است.
منبع: فرارو