اولین سفر خارجی نخست وزیر جدید ژاپن

به گزارش وبلاگ نیازمندی، نخست وزیر جدید ژاپن اولین تور سفرهای خارجی خود از زمان انتصابش به دو کشور ویتنام و اندونزی را آغاز کرد.

اولین سفر خارجی نخست وزیر جدید ژاپن

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، تصمیم یوشیهیده سوگا برای سفر به جنوب شرق آسیا نشان دهنده تلاشهای دولتش برای مقابله با نفوذ چین و ایجاد روابط اقتصادی و دفاعی قدرتمندتر در منطقه، همراستا با دیدگاه شینزو آبه، نخست وزیر سابق تحت عنوان هند-اقیانوسیه آزاد و باز که با واشنگتن مطرح می کرد، است.

سوگا در گفتگو با وبلاگ نیازمندی قبل از سوار شدن به هواپیما به مقصد شهر هانوی گفت: کشورهای اتحادیه آ.سه.آن شرکای بسیار مهم ما در راه تحقق رویکرد هند-اقیانوسیه آزاد و باز که ژاپن مورد حمایت قرار داده، هستند. ژاپن به عنوان یکی از کشورهای -هند-اقیانوسیه متعهد به مشارکت در منطقه بوده و من این پیام را به روشنی به مردم چه در داخل و چه در خارج از کشور منتقل خواهم کرد.

این سفر او در عین حال بازتاب دهنده واقعیتهای مربوط به همه گیری بیماری است. در حال که آمریکا درگیر انتخابات سوم نوامبر است، سوگا بعد از آنکه جانشین آبه شد، نتوانست مستقیما به واشنگتن برود تا با مهمترین همپیمان ژاپن مذاکره داشته باشد.

سوگا در حالی که به خارج شدن از زیر سایه آبه با دادن وعده کار کردن برای مردم ادامه می دهد که ثابت کرده به نحوی رویکردش حتی از آبه هم تندرو تر است. این رویکرد تا کنون باعث بروز مناقشاتی در داخل ژاپن شده و حتی ممکن است باعث ناخرسندی همسایگانی که قبلا هم از دستورکار ملی گرایانه آبه آزرده بودند شود.

آبه وعده داده بود جایگاه دیپلماتیک رو به افول ژاپن و غرور ملی این کشور را با اجرای سیاستهای فوق ملی گرایانه از جمله در ارتباط با ارزشهای سنتی خانواده و اصلاح قانون اساسی صلح طلب بعد از جنگ جهانی دوم در کشورش با هدف دستیابی به یک نقش نظامی بزرگتر برای آن بازیابی کند.

انتظار می رود سوگا با ویتنام در چارچوب تلاشها برای حمایت از صادرات تجهیزات نظامی ساخت ژاپن، یک قرارداد در حوزه انتقال تکنولوژی و تجهیزات دفاعی امضا کند. این نشان خواهد داد که سوگا مطمئنا در دیپلماسی از ردپای آبه پیروی می کند.

سوگا در داخل کشورش هم مشهور به کار کردن در پشت صحنه برای پیشبرد دستور کار شینزو آبه در زمان انتصابش به عنوان دبیر ارشد کابینه بود.

در حالی که بخش عمده جهان از جمله ژاپن درگیر مقابله با همه گیری بیماری هستند، سوگا بیشتر متمرکز بر حصول نتیجه است. تا کنون به نظر می رسد او تلاش داشته خود را از آبه با دست زدن به یک سری سیاستهای دوستدار مصرف کننده متمایز کرده و کارکرد عملی و سریع خود را نشان دهد.

ریوسوکه نیشیدا، یک جامعه شناس در انستیتوی تکنولوژی توکیو گفت: تا کنون سوگا به عنوان نخست وزیر روی سیاستهایی که محبوب بسیاری از مردم بوده و درکشان آسان است کار کرده در حالی که دولتش به دنبال حفظ میزان بالای حمایتها از خود است، او جسورانه به دنبال اجرای اصلاحات یکی بعد از دیگری بوده و این راهبردش است تا نشان دهد دولتش دارد نتایجی را رقم می زند.

هر چند که ایدئولوژی شخصی سوگا هنوز نامشخص است او اخیرا به پیروی از شینزو آبه هدایایی آیینی به معبد یاسوکنی فرستاد. چین و کره جنوبی این معبد را که در گرامیداشت یاد چند جنایتکار جنگی اعدام شده ژاپنی بنا شده، سمبل گذشته نظامی گری ژاپن تلقی می کنند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "اولین سفر خارجی نخست وزیر جدید ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین سفر خارجی نخست وزیر جدید ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید